Hallo mensen,
Ik wat aan het experimenteren met Cisco Packet Tracer.
Maar nu loop ik tegen een probleem aan, zelfs al in een heel simpele opzet.
Dat is gek want ik heb ooit deze opzet zelf zo opgebouwd, een jaar of 25 geleden.
Ik heb (in het echt destijds) twee pc's aangesloten met een crosslink ethernetkabel en beide pc's voorzien van een uniek IP-adres binnen (natuurlijk) dezelfde range.
Ik test deze opstelling nu in CPT, met de volgende IP-adressen 192.168.1.11 en 192.168.1.12.
Ik kan de tweede niet pingen met de eerste, of andersom.
De oorspronkelijke taak was om ze te laten praten met behulp van een hub (met een normale netwerkkabel).
Allemaal heel basic. Overigens met een 255.255.255.0 Subnetmask.
De verbinding via een hub werkte niet, dus ik probeerde een crosslinkkabel. (nog steeds allemaal virtueel.)
Maar dit werkte ook niet.
(Ik kan me niet herinneren dat ik het pingen in de real life setup heb geprobeerd, met die opstelling, destijds.)
Wat mis ik of doe ik verkeerd? Is het ergens een instelling?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
FTMZ
Ik wat aan het experimenteren met Cisco Packet Tracer.
Maar nu loop ik tegen een probleem aan, zelfs al in een heel simpele opzet.
Dat is gek want ik heb ooit deze opzet zelf zo opgebouwd, een jaar of 25 geleden.
Ik heb (in het echt destijds) twee pc's aangesloten met een crosslink ethernetkabel en beide pc's voorzien van een uniek IP-adres binnen (natuurlijk) dezelfde range.
Ik test deze opstelling nu in CPT, met de volgende IP-adressen 192.168.1.11 en 192.168.1.12.
Ik kan de tweede niet pingen met de eerste, of andersom.
De oorspronkelijke taak was om ze te laten praten met behulp van een hub (met een normale netwerkkabel).
Allemaal heel basic. Overigens met een 255.255.255.0 Subnetmask.
De verbinding via een hub werkte niet, dus ik probeerde een crosslinkkabel. (nog steeds allemaal virtueel.)
Maar dit werkte ook niet.
(Ik kan me niet herinneren dat ik het pingen in de real life setup heb geprobeerd, met die opstelling, destijds.)
Wat mis ik of doe ik verkeerd? Is het ergens een instelling?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
FTMZ