Toon posts:

harddisk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik was gisteren bij een vriend van mij en zijn pc was helemaal gecrashed waarschijnlijk door een virus. wat er precies gebeurd is weet ik niet maar hij startte niet meer op en ook de boot disk kon niet meer gebruikt worden.
Hij gebruik(te) win98
Nu dacht ik, ik neem zijn hd mee naar mijn huis en zet hem bij mij op slave en formatteer hem dan gewoon in windows
maar hij kan de hd niet vinden.
Mijn andere hd staat achter een promise kaart.
Zijn hd is een quantum
Ik hoop dat ik genoeg verteld heb

alvast bedankt!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 10:20

pinodambini

Dr. Z. Vago

Heb je wel in de bios naar die harde schijf laten zoeken?
Als je die drive alleen maar op slave zet en eraan hangt zonder dat hij in de bios wordt herkent dan kan je er inderdaad niks mee doen.

Als je dit al hebt gedaan, dan zou ik naar de jumperinstellingen kijken.

Verwijderd

Topicstarter
ik had vroeger altijd een oude quantum en als ik die er aan hing werd ie automatisch gevonden als ik de pc opstartte
toen ik nu zag dat dit niet gebeurde heb ik wel wat in het bios rondgeneusd maar daar heb ik niet zoveel verstand van.
Kan iemand mij helpen?
hij stond btw wel op auto

• pinodambini

pinodambini

Dr. Z. Vago

Op zondag 16 september 2001 13:02 schreef firstwollie het volgende:
ik had vroeger altijd een oude quantum en als ik die er aan hing werd ie automatisch gevonden als ik de pc opstartte
toen ik nu zag dat dit niet gebeurde heb ik wel wat in het bios rondgeneusd maar daar heb ik niet zoveel verstand van.
Kan iemand mij helpen?
Oke, heb je al naar de jumperinstellingen gekeken op die schijf? Of heb je niks aan de jumpers veranderd. als je er niks aan hebt veranderd ziet hij hem waarschijnlijk niet omdat hij nog op master staat. als je de jumpers op slave instelt dan ziet hij hem waarschijnlijk wel.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb het veranderd naar slave

• pinodambini

pinodambini

Dr. Z. Vago

Op zondag 16 september 2001 13:05 schreef firstwollie het volgende:
nee ik heb het veranderd naar slave
En als je die quantum schijf alleen op die ide kabel hangt?
Misschien staat je primary schijf wel op cable select? Ik kraam hier nu maar wat uit, maar je moet echt elke weg proberen.

Ik zou hem nu alleen aan die kabel hangen, dus je andere schijf eraf. Kijken wat hij dan doet.

Verwijderd

Topicstarter
maar dan krijg ik weer het probleem als bij die vriend dat als ik de bootdisk erin doe dat hij dan vastloopt en dan kan ik de schijf niet formatteren om win98se er opnieuw op te zetten

• pinodambini

pinodambini

Dr. Z. Vago

Op zondag 16 september 2001 13:09 schreef firstwollie het volgende:
maar dan krijg ik weer het probleem als bij die vriend dat als ik de bootdisk erin doe dat hij dan vastloopt en dan kan ik de schijf niet formatteren om win98se er opnieuw op te zetten
Ja oke, maar ziet hij die schijf dan wel?

Als hij die schijf dan wel ziet, gooi hem dan op je secondary ide kabel, en haal daar je andere apparaten vanaf zoals je cd-rom speler.

Dan moet hij hem gewoon kunnen zien lijkt mij.

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 16:11

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Op zondag 16 september 2001 13:02 schreef firstwollie het volgende:
Kan iemand mij helpen?
Je moet zorgen dat het channel waar die 2e hd op zit (ik ga ervan uit dat dit Primary Slave is) op Auto staat. Dit doe je door naar Standard CMOS features te gaan in je BIOS en dan Primary Slave op Auto te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar het gaat erom dat ik hem formatteer maar ik kom alleen in het bios op zijn computer.
ik weet niet wat er gebeurd als die hd bij mij als master staat.

Verwijderd

Topicstarter
alles staat op auto
maar hij ziet nix op master en nix op slave
op mijn master zit nix
want mijn hd zit op die promise kaart
op secondary staat mijn cd rom speler en brander
alles staat op auto heb ik gezien

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-04 20:04

ReseTTim

Chocolate addicted

hier firstwollie wij hebben samen bedacht dat de hd waarschijnlijk kapot is want bij resettim wordt ie ook niet erkent

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

[.
Zijn hd is een quantum
Ik hoop dat ik genoeg verteld heb

alvast bedankt!
[/quote] wel eens gehoord van ontrac zit op de diskwizard van qauntum even downloaden weet je of hij stuk is of niet
kun je hem meteen panklaar maken voor de nieuwe instalatie
oh ja fdisk/mbr wel eens van gehoord?
succes
gerrit
Pagina: 1