Bosch vaatwasserdeur sluit niet meer goed

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisBro
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-05 15:43
Type: Bosch vaatwasser SMV25AX01N/55. De deur sluit niet meer goed, omdat de vergrendeling constant uitsteekt. De deur sluit hierdoor niet meer goed en gaat de vaatwasser niet in het programma. Wanneer de vaatwasser deur hard word aangeduwd wanneer gesloten, werkt alles en loopt het volledige programma.

Op het internet heb ik al gelezen dat dit een kinderbeveiliging kan zijn en simpelweg ingedrukt kan worden met een tang. Dit heb ik al geprobeerd, ingedrukt tot het niet meer kon, maar het sprong zo weer terug naar de positie die te zien is op de foto. Enkel beschadigingen gemaakt hierdoor.

Iemand een idee wat te doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f8gOQe9POjnZag-x_OEdRJRGwKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f1Kkyp5ifMzWXCi6FDlChKAW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NavN1_ZTK1Xf_uOF6jxysGwYOyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GkRewPotLXo6wSFpxI6P9ntC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zc-YB4swWjVh0H_RNvnDda81cug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HDVlrfsMi40GCG3MRKpRvuBR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SPgs5PLd7IRTab_fD4S4k4CnHg8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qe8JbuoceeJDTazlhekZIPf3.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via JorisBro op 03-04-2025 11:02)

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05 22:41
JorisBro schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:29:
Type: Bosch vaatwasser SMV25AX01N/55. De deur sluit niet meer goed, omdat de vergrendeling constant uitsteekt. De deur sluit hierdoor niet meer goed en gaat de vaatwasser niet in het programma. Wanneer de vaatwasser deur hard word aangeduwd wanneer gesloten, werkt alles en loopt het volledige programma.

Op het internet heb ik al gelezen dat dit een kinderbeveiliging kan zijn en simpelweg ingedrukt kan worden met een tang. Dit heb ik al geprobeerd, ingedrukt tot het niet meer kon, maar het sprong zo weer terug naar de positie die te zien is op de foto. Enkel beschadigingen gemaakt hierdoor.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
YouTube: How to fix Bosch dishwasher door that does not close

Anders slotje vervangen. Is een kwestie van de vaatwasser 10 cm naar voren schuiven en van bovenaf met een paar schroefjes loshalen.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipi35
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19-05 23:21
Deze vaatwasmachine moet onder werkblad gemonteerd worden.
Jij hebt een greeploze keuken en bij dat design heeft de vaatwasmachine geen steun van boven.
Hierdoor trekt na verloop van tijd de kuip krom en sluit deur niet meer of slot slaat steeds om.
Oplossing is een balk monteren tussen blad en vaatwasmachine zodat kuip weer ondersteund wordt

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05 22:41
JorisBro schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:29:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Anders slotje vervangen. Is een kwestie van de vaatwasser 10 cm naar voren schuiven en van bovenaf met een paar schroefjes loshalen.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorisBro
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-05 15:43
Blackouts schreef op donderdag 3 april 2025 @ 08:46:
[...]

Ik wilde bijna het slot bestellen, toen besloot ik het nog een keer te proberen wat het filmpje doet. Nu gelukkig wel gelukt. Het probleem is opgelost!
Dankjewel.