Woning app vraagt om iCloud wachtwoord oude account MacBook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:25
We hebben met het gezin 4 iPhones en allen zitten op hetzelfde hetzelfde family-iCloud abonnement. De woning-app werkt bij 3 van de 4 zoals het moet. Echter bij mijn oudste dochter (iPhone 14, laatste Ios-versie) niet. Bij het openen van de Woning-app wordt er gevraagd naar een iCloud wachtwoord van de oude MacBook van mijn schoonzus. Mijn dochter heeft deze een tijd gebruikt, maar nu niet meer. Het vreemde is dat mijn dochter gewoon ingelogd is op ons family-iCloud abonnement (backups maken e.d. werkt gewoon). Ik begrijp daarom niet waarom er naar een oud (en in mijn ogen niet relevant) iCloud wachtwoord wordt gevraagd. De MacBook is niet meer in ons bezit en ook niet meer bij mijn schoonzus. Het wachtwoord is niet meer bekend. Hoe kan ik dit oplossen?

Wat heb ik al gedaan:
- Woning-app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
- Woning-app uitgezet- en weer aangezet bij iCloud-instellingen (bij "Opgeslagen in iCloud")
- Vanuit de Woning-app kun je de toegang delen met iemand, maar dat lukt niet omdat mijn dochter al "is uitgenodigd".
- Op de iPhone van mijn dochter kan ik haar niet uitloggen van iCloud, vanwege "beperkingen". Het is niet duidelijk wat hier mee bedoeld wordt, maar ik verwacht vanwege haar leeftijd (14 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:32
Kan het zijn dat deze iphone geregistreerd is als een device in dat 'oude' icloud account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
ahbart schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:59:
Kan het zijn dat deze iphone geregistreerd is als een device in dat 'oude' icloud account?
Waarschijnlijk niet, want de iPhone is van december 2024. Toen was de Macbook al lang niet meer in gebruik. Is er een manier om dit te controleren?

De iPhone van mijn dochter staat ook gewoon bij "Zoek mijn" en daar staan alleen apparaten in die verbonden zijn met de iCloud van het gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
Heeft er nog iemand toegang tot het oude icloud account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Het is geen iCloud wachtwoord maar een Apple ID wachtwoord. De oude MacBook was gekoppeld aan een Apple ID van je schoonzus, waarschijnlijk heeft je dochter of datzelfde Apple ID op haar iPhone gebruikt, al is het alleen maar om initieel te installeren, of er is ooit iets op dat oude Apple ID gekocht wat nu nog op die iPhone staat. Het zou helpen als je dat wachtwoord nog hebt of toegang tot het gekoppelde e-mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
ahbart schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:49:
Heeft er nog iemand toegang tot het oude icloud account?
Volgens mij niet, maar zal het mijn schoonzus nog eens vragen.
Archer_VC10 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:02:
Het is geen iCloud wachtwoord maar een Apple ID wachtwoord. De oude MacBook was gekoppeld aan een Apple ID van je schoonzus, waarschijnlijk heeft je dochter of datzelfde Apple ID op haar iPhone gebruikt, al is het alleen maar om initieel te installeren, of er is ooit iets op dat oude Apple ID gekocht wat nu nog op die iPhone staat. Het zou helpen als je dat wachtwoord nog hebt of toegang tot het gekoppelde e-mailadres.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YvlPoEm3Wj_nIMdvGDztDlOSOWg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l233R9huU6SJL3CNKxUwn4He.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens had ik het mis en gaat het om het wachtwoord van de MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Nu online
En wat gebeurt er als je op die link daaronder klikt met ‘ik weet het wachtwoord niet’?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Archer_VC10 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:55:
En wat gebeurt er als je op die link daaronder klikt met ‘ik weet het wachtwoord niet’?
Dan loop je vast, omdat er aangegeven wordt dat je de Macbook moet herinstalleren. Mijn schoonzus heeft de Macbook niet meer, dus herinstalleren is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
ooh, dat is niet het apple id, maar het wachtwoord van de macbook zelf!
Dus het wachtwoord wat nodig was om de macbook te ontgrendelen, als je deze open deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Nu online
Apple even bellen? Misschien kunnen zij wat voor je betekenen.
Pagina: 1