Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entropyisalie
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 08-05 13:36
Ik zoek een?
Beamer ( minimaal 1080p ), scherm en optioneel hulp bij het kiezen / plaatsen van geluid

Wat is je budget?
Beamer: 600
Scherm / geluid: 400
Totaal 1000 dus, mag naar links / rechts geschoven worden

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films te kijken, eventueel wat ( retro ) games te spelen. Apparaat wordt voorzien van een Fire Stick 4k Max of Nvidia Shield, SmartOS is voor mij dus niet van belang.

Komen er externe speakers dan is het belangrijk dat deze ook over bluetooth beschikken.

De ruimte waar de setup in moet komen is vrij beperkt ( bdh = 3,6m x 3,78m x 2,12m ). De afstand tussen de lens en het scherm zal naar verwachting 3,2m bedragen.

Situatieschets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3tke051NZy3glzhMSeEumRQuPk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TWZ3OTRSsV1gI9nsrhpDZbq2.png?f=fotoalbum_large

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb met name youtube gebruikt om ideeën op te doen. Zo heb ik toch minstens een paar uur aan materiaal van The Hook Up verorberd. De "Elephas W1K" leek me erg interessant, maar dit model lijkt zoals de meeste die online getoond worden hier niet verkrijgbaar.

De ruimte kan volledig verduisterd worden, maar de beamer moet ook goed genoeg zijn om bij beperkt daglicht een potje voetbal te kunnen kijken.

Welke vragen heb je hier nog over?
Gezien ik vrij beperkte montagemogelijkheden heb en liefst geen keystone gebruik, ben ik benieuwd naar welke modellen jullie zouden kiezen voor deze ruimte / budget. Daarmee hoop ik tevens inzicht te krijgen in het schermformaat wat ik uiteindelijk nodig heb.

Ik heb 0 ervaring met beamers en dus ook 0 ervaring met beamer audio waarbij je, kijkend naar deze bron, toch redelijk wat voorkennis moet hebben. Liefst zou ik voor bluetooth gaan waarbij je zelf de audio-delay in kan stellen, maar dat is tijdens gamen dan weer niet handig natuurlijk. Wellicht dat jullie hier meer ervaring mee hebben.

De ruimte moet nog gebouwd worden, dus voor wat bekabeling betreft ben ik nu nog erg flexibel en wil ik dus zo goed mogelijk voorbereid zijn voor de toekomst.

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 11:08

Jag

Ja ip heel handig om met een av receiver te werken, daar komt alle audio en video binnen en van daaruit doe je 1 hdmi kabel naar de projector. En voor het geluid heb je dan luidsprekers die met een luidspreker kabel op de receiver aangesloten worden.

Maar zelfs tweede hands en stereo red je dat denk ik nog lastig met je budget.

Qua scherm zijn er ook vloer schermen die vanuit de vloer elektrisch omhoog komen. Wel iets prijziger dan schermen die aan het plafond hangen. Keystone is niet nodig als er voldoende lens shift voor handen is.

[ Voor 24% gewijzigd door Jag op 04-04-2025 17:39 ]