Waar terecht voor simpel toestelletje te maken.

Pagina: 1
Acties:
  • 809 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-04 13:35
Goede middag,

Voor een projectje ben ik op zoek naar een bedrijf dat een printplaatje met 2 knoppen en een trilmotortje op batterijen kan maken. Ik heb zelf een 3d-printer voor de behuizing.

Heb zelf geen idee op wat ik zou moeten googlen...
Als er iemand is die me op weg kan helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:02
@The_Bald_Diver Als je alleen de printplaat wilt hebben zijn er best wel bedrijven die dit leveren. Weet alleen niet of het redelijke prijzen zijn.
Knoppen en dergelijke zou je zelf moeten/kunnen solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
Arunia schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:35:
@The_Bald_Diver Als je alleen de printplaat wilt hebben zijn er best wel bedrijven die dit leveren. Weet alleen niet of het redelijke prijzen zijn.
Knoppen en dergelijke zou je zelf moeten/kunnen solderen.
dat kan ik dus al niet, zoek eigenlijk iemand die dat helemaal klaar kan aanleveren.
dat ik het dus alleen nog in de case moet monteren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 23:21
Als het iets simpels is kan je ook zelf aan de slag op een stukje gaatjesbord.
Lay-out is wat lastiger maar met de nodige draadbruggen kom je ook een heel eind.

Oh, net iets te laat, dan kan ie niet, tijd om het te leren dus.

[ Voor 12% gewijzigd door JukeboxBill op 02-04-2025 11:38 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:38

franssie

Save the albatross

Lol, die link had ik letterlijk onder de paste knop :P

@The_Bald_Diver heb je al iets van een schema van hoe je het wil aansluiten?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
JukeboxBill schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:37:
Als het iets simpels is kan je ook zelf aan de slag op een stukje gaatjesbord.
Lay-out is wat lastiger maar met de nodige draadbruggen kom je ook een heel eind.
ik ben geen elektronicus, heb er in eerste instantie 3 à 4 nodig maar denk er makkelijk 50 nodig te gaan hebben.

ik wil een plaatje met een chip en 2 knoppen, een knop moet 30 seconden tellen, andere 90 seconden, als de tijd verstreken moet er een trilling zijn.
En het zou op batterijtjes moeten werken.

[ Voor 17% gewijzigd door The_Bald_Diver op 02-04-2025 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Je zou kunnen kijken naar een proto ontwikkelaar. Dat houdt in dat ze mogelijk kleine oplages kunnen/willen doen. Maar voor alles is een prijs. Mogelijk hebben ze een stagiair die het als projectje wil opnemen als het gaat om 1 stuk zonder verdere potentie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 23:21
The_Bald_Diver schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:39:
[...]

ik ben geen elektronicus, heb er in eerste instantie 3 à 4 nodig maar denk er makkelijk 50 nodig te gaan hebben
Schrijf dat er dan gelijk bij in je TS, want nu wordt het een heel ander verhaal.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
The_Bald_Diver schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:39:
[...]

ik ben geen elektronicus, heb er in eerste instantie 3 à 4 nodig maar denk er makkelijk 50 nodig te gaan hebben
haha, ja dat had handiger geweest als je dit eerder had vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
Je kunt zoeken op "elektronica ontwikkeling", maar reken op ontwikkelkosten die over het algemeen niet passen bij wat een particulier verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Wij hebben op het werk ervaring met: https://www.eurocircuits.com/

maar zoek even op: Proto ontwikkeling / PCB assemblage kom je ook lokale partijen tegen die de wereld niet hoeven te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
Springuin schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:43:
Je kunt zoeken op "elektronica ontwikkeling", maar reken op ontwikkelkosten die over het algemeen niet passen bij wat een particulier verwacht.
het lijkt mij niet heel ingewikkeld, ik wil een plaatje met een chip en 2 knoppen, een knop moet 30 seconden tellen, andere 90 seconden, als de tijd verstreken moet er een trilling zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
The_Bald_Diver schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:44:
[...]

het lijkt mij niet heel ingewikkeld, ik wil een plaatje met een chip en 2 knoppen, een knop moet 30 seconden tellen, andere 90 seconden, als de tijd verstreken moet er een trilling zijn.
Dit is typisch iets wat ik uit handen zou geven aan iemand op Fiverr. Dat is een platform voor freelancers, maar het stikt er vooral van de mensen uit lage lonen landen. Met jou beschrijving mag dat mijn inziens niet meer dan 10 euro kosten daar, en dan krijg je dus alle Gerber files etc, die nodig zijn om het over te dragen aan JLCPCB of PCBWay.

edit: https://www.fiverr.com/ta...cb-in-easyeda-and-proteus

Deze bijvoorbeeld. Voor 2 - 3 componenten vraagt hij 5 euro, voor 8 - 10 componenten 10 euro. En je krijgt nog 3 revisies ook als je niet tevreden bent. Ik kan het aanraden in ieder geval!

[ Voor 17% gewijzigd door dehardstyler op 02-04-2025 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
Wat je niet ingewikkeld vind (lijkt me ook niet), moet iemand wel uitdenken en dan nog maken. Je kunt haast beter een amateur hebben. behalve als je het uiteindelijk wilt verkopen, dan kom je in andere klassen terecht.

Het is dat mijn schoonvader niet meer leeft, want die zit op zijn zolder heel veel dingen uit te denken. Voorbeeld was een klok voor het spel Final Fantasy XI waarbij ik de tijd kon zien wanneer de airships aan kwamen in de verschillende steden. En dit ging niet op de standaard tijd, maar de in game tijd die anders liep. Werkte perfect.

Ik ben het eens met de post van @dehardstyler. Eigenlijk de richting op waar ik op doelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Wat is je budget? Want misschien moet je daarmee beginnen. Als dat onder de 500 euro ligt, heb je geen kans van slagen.
Probleem is dat "opstart kosten" erg hoog zijn, productie is dan weer heel goedkoop. Dus prijsverschil tussen 1 stuk en 500 stuks zal max 100 euro zijn... rest van het geld zit in opstartkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:38

franssie

Save the albatross

Ik zou eerst het schema en de software (laten) bedenken en dan toch proberen dit als prototype op een experimenteer print te bouwen. Dat is de meest betaalbare oplossing omdat het de opstartkosten laag houdt.

Is er dan een werkend prototype en wil je productie gaan draaien, dan een externe partij benaderen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 19:14
The_Bald_Diver schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:44:
[...]
ik wil een plaatje met een chip en 2 knoppen, een knop moet 30 seconden tellen, andere 90 seconden, als de tijd verstreken moet er een trilling zijn.
Had er dit dan ook meteen bijgezet in je topicstart.
Daar heb je het nog over “een printplaatje met 2 knoppen en een trilmotortje”,
En nu zit er ook meteen weer “een chip” bij..
Dat maakt het wéér een heel ander verhaal.

Die ”chip” zal ongetwijfeld een microcontroller zijn. Daar moet ook software voor geschreven worden om het gedrag uit te voeren wat je wil hebben. Wie maakt die software? Doe je dat zelf? Zo ja: dan zul je vast een eis of voorkeur hebben over welke microprocessor je precies wilt gaan gebruiken (die waar je ontwikkelomgeving voor werkt).

Daarnaast moeten er dan ook aanvullende componenten op het bordje geplaatst worden… een kristal/oscillator als klok voor de microcontroller, voedingsontkoppeling circuits, misschien een dcdc converter voor een aangepaste (gestabiliseerde) voeding voor de microcontroller, of een lineaire regulator..
Dan moet er een trilmotortje aangestuurd worden… Dan moet er dus wellicht ook nog iets van een powercircuitje op, met mosfetjes/transistor of een motordrivertje, omdat zo’n microcontroller over het algemeen niet zomaar een motor direct kan driven.
Ook die heeft weer een voedingsspanning nodig, en dus iets van stekkertjes om de batterijen aan te sluiten.
Ook wil je natuurlijk een header of stekkertje hebben om die microprocessor te kunnen (her)programmeren.

Kortom: dat is wel ff iets anders dan “een printplaatje met 2 knoppen en een trilmotortje”

[ Voor 3% gewijzigd door BrainCrash op 02-04-2025 12:59 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 19:14
Aanvulling:
Ik zou in jouw geval denk ik eerder gaan kijken naar het gebruik van zo’n simpel en goedkoop microcontroller development bordje, met een Atmel of ESP controller erop.
Op de headerpinnen prik je dan stekkertjes die aangesloten zijn op je knoppen, motortje en batterijen. De knoppen kun je dan monteren in je behuizing, en via een kabeltje aansluiten op het printplaatje. Ook het motortje en de batterijhouder kun je los in de behuizing vastzetten en via kabeltjes op de printheaders vastzetten.

Hoef je niet (of nauwelijk) zelf voor te solderen (oke, wellicht een paar kabeltjes aan elkaar solderen..).
Wel zul je dan zelf moeten kunnen programmeren om de bordjes aan de praat te krijgen.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:24

SA007

Moderator Tweaking
Dit lijkt mij in ieder geval meer op een wervingsadvertentie dan een vraag om ideeen.

Ik wil @The_Bald_Diver graag doorverwijzen naar Vraag en Aanbod, specifiek categorie: Elektronica & tweaking

Werving op het forum is niet de bedoeling.

[ Voor 4% gewijzigd door SA007 op 02-04-2025 14:40 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.