Toon posts:

Canal+ ontvangen met tv-video kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand hier ervaring mee? Welke kaart is eventueel het beste geschikt hiervoor en welke software?

Verwijderd

Topicstarter
sorry, laat maar ff, vergeten de search te gebruiken. Ga ik nu doen en als ik er niet uit kom dan horen jullie het wel!!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:55

JT

VETAK y0

Als het goed is, is dit illegaal, dus als ik jou was zou ik ff je berichten editen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Op zondag 16 september 2001 12:54 schreef JT het volgende:
Als het goed is, is dit illegaal, dus als ik jou was zou ik ff je berichten editen.
onderwerp zegt over het illegaal zijn waarschijnlijk al genoeg.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Linken naar ccd is hier verboden,dus niemand kan je helpen. Ga er maar vanuit, dat je héél snel een lock op je topic krijgt...

Edit: Hmz, ik was niet de enige met dat idee :P

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:48
wie weet heeft ie wel canal + abbo :?

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid. Uncoden is niet strafbaar. Canal+ zend zend zijn signaal tot in iedere huiskamer uit. Daar vraag je niet om maar ze leveren het wel af op jouw tv. Wat jij er vervolgens mee doet is jouw zaak en niet die van Canal+. Zij kiezen immers voor dit systeem en niet jij. Dat je dan moet unscramble'n is een technisch detail en heeft niets meer met rechten te maken.

Het is dus niets illegaals en derhalve hoeft de posting niet gesloten te worden!

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 19:12
Op zondag 16 september 2001 12:49 schreef GF3 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring mee? Welke kaart is eventueel het beste geschikt hiervoor en welke software?
Jij wil zeker om 16:00 naar "Pokemon: the first movie" kijken ;)

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zondag 16 september 2001 13:03 schreef okidokie het volgende:
Even voor de duidelijkheid. Uncoden is niet strafbaar. Canal+ zend zend zijn signaal tot in iedere huiskamer uit. Daar vraag je niet om maar ze leveren het wel af op jouw tv. Wat jij er vervolgens mee doet is jouw zaak en niet die van Canal+. Zij kiezen immers voor dit systeem en niet jij. Dat je dan moet unscramble'n is een technisch detail en heeft niets meer met rechten te maken.

Het is dus niets illegaals en derhalve hoeft de posting niet gesloten te worden!
volgensmij ligt het wel ietsje gecompliceerder :)

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Decode-programma's zijn meestal (lees: altijd) gemaakt door het encryptiesysteem te reverse-engineeren, en dat maakt de programma's onwettig. Bovendien hebben veel kabelexploitanten tegenwoordig in de algemene voorwaarden staan, dat de gebruiker geen pogingen mag doen om het signaal te decoderen.

En afgezien daarvaan, als Canal+ een rechtszaak tegen T.net zou beginnen omdat iemand hier een link post, dan kost dat al een vermogen aan verdediging. En zie dat maar 's terug te krijgen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 13:12 schreef thefirstikke het volgende:

[..]

volgensmij ligt het wel ietsje gecompliceerder :)
Vons mij ook..

Het zit (dacht ik) zo..

Dit gedeelte klopt.. Jij krijgt een signaal binnen en mag doen met dit signaal wat je doet.. Ook decoden is dus in feite niet strafbaar.. Tenzij, jij dit signaal (decoded) wat jij zo fijn heb gemaakt vervolgens weer uitzent naar derden :) Dat zullen ze bij Canal+ een minder geintje vinden :7

• JT

JT

VETAK y0

Daar heb je gelijk in. Mogen we het daarom nu wel uitleggen maar niet linken naar software ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Ok dat zou dus betekenen dat je dit dus "mag" ? Ik geloof er niets van. Dat ze het tot in jouw huiskamer brengen geeft nog niet het recht het te decoderen toch ?
Volgens mij is het algoritme waarmee gecodeerd wordt wel degelijk een soort van copyright of iets dergelijks en is het zonder toestemming decoderen wel degelijk strafbaar.

Ik krijg ook pasjes van de bank en dat geeft mij ook niet het recht om daar mee te sjoemelen zoals je chipknip opwaarderen.

Volgens mij staat daar echt wel iets over in de algemene voorwaarden van de kabel maatschappij. Ik weet niet precies hoe het zit maar weet wel dat het niet zomaar mag, net zo min als het kopieeren van CD en of films.

Maar als we niet zeker zijn is een mailtje aan Canal + toch zo gestuurd ? Dan kunnen we het vragen ;)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in ieder geval wel abbo van canal+, dus wat dat betreft denk ik niet dat ik illegaal bezig ben?!?!?

• Mary Wana
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

dit mag niet :P zoeken er is een progje die heet CABLE****

dag dag :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Wat een onzin, sorry da'k het zeg. Om even een simpele vergelijking te maken: je bent dan dus ook gewoon volkomen legaal bezig als je de eerste de beste app-trial (full operational voor 30 dagen bijv.) download en daar een crack overheen jast. Lijkt me niet echt he ? :z

• marteltor
Op zondag 16 september 2001 14:42 schreef GF3 het volgende:
Ik ben in ieder geval wel abbo van canal+, dus wat dat betreft denk ik niet dat ik illegaal bezig ben?!?!?
dan ben je niet illegaal bezig

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 16 september 2001 14:49 schreef Courage het volgende:

[..]

Wat een onzin, sorry da'k het zeg. Om even een simpele vergelijking te maken: je bent dan dus ook gewoon volkomen legaal bezig als je de eerste de beste app-trial (full operational voor 30 dagen bijv.) download en daar een crack overheen jast. Lijkt me niet echt he ? :z
Ja, appz met een gecodeerd videosignaal vegelijken :z

Ecodan warmtepomp

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 08:10

GeeBee

Oddball

Op zondag 16 september 2001 14:45 schreef funkflex het volgende:

Als je CableCrypt bedoelt, dan moet het dus CABLE***** zijn en niet CABLE**** :)

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• marteltor
Op zondag 16 september 2001 14:45 schreef funkflex het volgende:

je bedoelt cablecrypt?

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zondag 16 september 2001 14:56 schreef marteltor het volgende:

[..]

je bedoelt cablecrypt?
You've just said the magic word!!! :D ;)

Verwijderd

werkt niet echt fijn, je blijft aan het bijstellen

ik ben trouwens benieuwd wie het voor elkaar heeft gekregen dat je ook echt geluid hebt... (en hoe)

• Eraser127
  • Laatst online: 09-03 06:34

Eraser127

Nijkerk

Heb de computerIdee waar het compleet in beschreven wordt >:)

My Discogs

• marteltor
Op zondag 16 september 2001 15:30 schreef Eraser127 het volgende:
Heb de computerIdee waar het compleet in beschreven wordt >:)
die heb ik ook (en ik heb ook een scanner)

• marteltor
Op zondag 16 september 2001 15:24 schreef jeroenbeekman het volgende:
werkt niet echt fijn, je blijft aan het bijstellen

ik ben trouwens benieuwd wie het voor elkaar heeft gekregen dat je ook echt geluid hebt... (en hoe)
ik dacht dat je hem dan 2x keer moest openen :?

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Canal plus gaat in Nederland van de kabel af om dat de winst te laag licht en zal zich meer gaan richten op digitale schotel.

Mischien leuk om te weten :)

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-03 13:20

FCA

Op zondag 16 september 2001 15:35 schreef mweert het volgende:
Canal plus gaat in Nederland van de kabel af om dat de winst te laag licht en zal zich meer gaan richten op digitale schotel.

Mischien leuk om te weten :)
Dat geeft wel een nieuw inzicht in alle Canal+ aandbiedingen die er nu worden gedaan....
|:(

Verandert z'n sig te weinig.

• johoo
  • Laatst online: 23-02 12:14
Toch maar weer even wat verduidelijken. Je krijgt inderdaad een signaal binnen, in dit geval Canal+. Dit wil niet zeggen dat je met het signaal mag doen wat je wilt. Het is dus ten strengste verboden om dit signaal te gebruiken en m.b.v. een decoder progje een beeld te verkrijgen. Waarom zou de schrijven van Cablecrypt zijn homepage dan hebben moeten sluiten?? Met zo'n grote media aandacht waren er genoeg advocaten die deze zaak graag ter hand hadden genomen om tegen Canal+ in het geweer te komen.
Diezelfde advocaten weten echter ook dat het een verloren zaak is. Helaas dus, we "mogen" er niks mee doen.
Een ieder die een abbo heeft op ComputerIdee kan de week nadat het beruchte artikel geplaatst was ook een artikel lezen op welke gronden het verboden is.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• juanp
  • Laatst online: 31-12-2025
Op zondag 16 september 2001 13:11 schreef Narf het volgende:

[..]

Jij wil zeker om 16:00 naar "Pokemon: the first movie" kijken ;)
(verraad hem nou niet)

het is waarschijnlijk voor z'n broertje >:)

• marteltor
Op zondag 16 september 2001 15:48 schreef johoo het volgende:
Toch maar weer even wat verduidelijken. Je krijgt inderdaad een signaal binnen, in dit geval Canal+. Dit wil niet zeggen dat je met het signaal mag doen wat je wilt. Het is dus ten strengste verboden om dit signaal te gebruiken en m.b.v. een decoder progje een beeld te verkrijgen. Waarom zou de schrijven van Cablecrypt zijn homepage dan hebben moeten sluiten?? Met zo'n grote media aandacht waren er genoeg advocaten die deze zaak graag ter hand hadden genomen om tegen Canal+ in het geweer te komen.
Diezelfde advocaten weten echter ook dat het een verloren zaak is. Helaas dus, we "mogen" er niks mee doen.
Een ieder die een abbo heeft op ComputerIdee kan de week nadat het beruchte artikel geplaatst was ook een artikel lezen op welke gronden het verboden is.
ik hoorde donderdag dat het in die cid stond, vrijdag moesten ze weg, ik maandag naar A&P, en daar lag ie...

Verwijderd

hmm, hoop gezeik of ut nu wel of niet mag, maar als we geen links geven mogen we best wat info geven (denk ik >:))

de tv-kaart die je ervoor gebruikt boeit geen f*ck de kwaliteit zal toch niet echt geweldi worden.. en gluid krijg je waarschijnlijk helemaal niet :(

nahja, het proggie wat je nodig hebt is al een paar keer genoemd, msn of icq me maar voor wat meer info.

msn: schumi_the_best@hotmail.com

icq ben ik vandaag niet op :(

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-03 07:29
je kunt veel beter zo'n oude rtl4 decoder (luxcrypt) ergens kopen en ombouwen (is op internet nog wel wat van te vinden). Dat heb ik ook, prima beeld op TV, alleen helaas geen geluid, maar dat denk ik er maar bij ;)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 16:11 schreef 0siris het volgende:
je kunt veel beter zo'n oude rtl4 decoder (luxcrypt) ergens kopen en ombouwen (is op internet nog wel wat van te vinden). Dat heb ik ook, prima beeld op TV, alleen helaas geen geluid, maar dat denk ik er maar bij ;)
hmmmmz kan wel raden wat jij het meeste kijkt, als je het geluid "erbij denkt" :P

Verwijderd

Indien dit zo zou zijn, is Bill Gates de grootste boef die er rondloopt, aangezien hij dmv reverse enginering zijn startkapitaal heeft verdiend (MsDos).
Op zondag 16 september 2001 13:16 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

Decode-programma's zijn meestal (lees: altijd) gemaakt door het encryptiesysteem te reverse-engineeren, en dat maakt de programma's onwettig. Bovendien hebben veel kabelexploitanten tegenwoordig in de algemene voorwaarden staan, dat de gebruiker geen pogingen mag doen om het signaal te decoderen.

En afgezien daarvaan, als Canal+ een rechtszaak tegen T.net zou beginnen omdat iemand hier een link post, dan kost dat al een vermogen aan verdediging. En zie dat maar 's terug te krijgen.

Verwijderd

1e die dudes met die CID scan het ff dan voor die jongen
jongen ook weer blij
:D

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13

Jag

Wat een redenering zeg |:(.
Op zondag 16 september 2001 14:52 schreef JT het volgende:

[..]

Ja, appz met een gecodeerd videosignaal vegelijken :z
De vergelijking gaat anders mooi wel op.

Het is dus wel illegaal, en ook wel zo duidelijk dat GF3 een officieële waarschuwing krijgt voor een warez request.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.