ADSL MXstream kunstmatig laag, waarom?

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Waarom houdt KPN de snelheid van MXstream express op 50 tot 70kb/s?

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:44
Als ze dit verhogen, dan wordt er door de gebruikers meer data verzonden en ontvangen. Dit belast hun netwerk meer --> hogere kosten ;)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Smalle band kost meer dan brede band, en bij kpn zijn ut nou eenmaal een stelletje gieren.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:52
Op zondag 16 september 2001 12:48 schreef Victorio het volgende:
zo verdienen ze lekker veel geld :)
simpel toch?

zij moeten namelijk per MB betalen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 13:27 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

zo verdienen ze lekker veel geld :)
simpel toch?

zij moeten namelijk per MB betalen.
mmm ik denk dat KPN helemaal geen geld heeft om de snelheid op te voeren ;(

• Wokschotel
  • Laatst online: 15:27

Wokschotel

Op 6 wielen

Onzin allemaal. De enige reden is dat ze een snelheid willen garanderen (binnen hun netwerk dan). Omdat de snelheid bij ADSL afhankelijk is van diverse factoren (afstand, kwaliteit kabel) is de leverbare snelheid laag genomen zodat mensen niet kunnen gaan zeuren dat ze een te lage snelheid halen.

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Dat klinkt logischer ja.
Maar is er een kans dat KPN op een goede dag zegt van:
"Luitjes, jullie gaan vanaf nu lekker gratis 2x zo snel..."

(Hoop, hoop, hoop, hoop, hoop, hoop, hoop!) :9

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

ik denk dat het eerder wordt van.

Hey luitjes, willen jullie sneller, betaal dan maar meer >:)

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 21:37
En het probleem is niet de kpn, maar de provider. Zie de specificatie van de kosten het Fast abbo maar, je provider is dan de grootste post omdat die de data van het net moet leveren!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op zondag 16 september 2001 13:39 schreef rdgf het volgende:
Onzin allemaal. De enige reden is dat ze een snelheid willen garanderen (binnen hun netwerk dan). Omdat de snelheid bij ADSL afhankelijk is van diverse factoren (afstand, kwaliteit kabel) is de leverbare snelheid laag genomen zodat mensen niet kunnen gaan zeuren dat ze een te lage snelheid halen.
Ja, maar als ze een minimum garanderen mag het toch ook hoger ? En dat kan dus juist niet...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
bij mij is het eerder 40 tot 50 kb/s :(
kan ik gaan klagen ofzo, want ik bedoel, je neemt een abbo van 512 kbit = 64 kbyte
en dan 50...soms 54 ofzo als echt max...dat scheelt 10 kb
is meer als een enkel isdn lijntje kan leveren :(
eigelijk bezwel aso van kpn/planet ( :( ja kweet)

maar...bij wie moet ik dan zijn met klachten?

• qless
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Op zondag 16 september 2001 19:07 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]

bij mij is het eerder 40 tot 50 kb/s :(
kan ik gaan klagen ofzo, want ik bedoel, je neemt een abbo van 512 kbit = 64 kbyte
en dan 50...soms 54 ofzo als echt max...dat scheelt 10 kb
is meer als een enkel isdn lijntje kan leveren :(
eigelijk bezwel aso van kpn/planet ( :( ja kweet)

maar...bij wie moet ik dan zijn met klachten?
Niemand...
Adsl basic: 512 kbps / 64 kpbs
ISDN: 64 kpbs / 64 kpbs
delen door 8 geeft een maximun van :
Adsl basic: 64 KB / 8 KB (let op hoofdletters)
ISDN: 8 KB / 8 KB
Alleen heeft het TCP/IP protocol ook nog wat ruimte nodig (zo'n 10%) dus kom je effectief wat lager uit.. 54 KB downstream voor adsl is keurig

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 16:58 schreef Robinski het volgende:
ik denk dat het eerder wordt van.

Hey luitjes, willen jullie sneller, betaal dan maar meer >:)
Precies.. want wat geld kan KPN wel gebruiken.. >:)

• Wokschotel
  • Laatst online: 15:27

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zondag 16 september 2001 18:01 schreef JT het volgende:

[..]

Ja, maar als ze een minimum garanderen mag het toch ook hoger ? En dat kan dus juist niet...
Probleem is dus dat dat minimum niet altijd te garanderen is. Daarom hebben ze de waarden ook zo laag genomen. Als ze zeggen: ipv 1 mb/s doen we 2 mb/s zullen er altijd gevallen zijn waarbij dat technisch niet mogelijk is. En dus doen kiezen ze voor een lagere snelheid.

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 22:33 schreef rdgf het volgende:

[..]

Probleem is dus dat dat minimum niet altijd te garanderen is. Daarom hebben ze de waarden ook zo laag genomen. Als ze zeggen: ipv 1 mb/s doen we 2 mb/s zullen er altijd gevallen zijn waarbij dat technisch niet mogelijk is. En dus doen kiezen ze voor een lagere snelheid.
vind ik op zich wel terecht anders maken ze mensen blij met een dooie mus.. en dat is ook niet echt de bedoeling lijkt me :?

Verwijderd

beetje offtopic maar heb pas adsl aangevraagd bij xs4all, en de status van de aanvraag is nu al een week(!) 2/7(=kpn onderzoekt of het technisch mogelijk is oid)
iemand een idee of dit normaal is en of ik er wat aan moet doen????

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Op maandag 17 september 2001 11:16 schreef wiebe het volgende:
beetje offtopic maar heb pas adsl aangevraagd bij xs4all, en de status van de aanvraag is nu al een week(!) 2/7(=kpn onderzoekt of het technisch mogelijk is oid)
iemand een idee of dit normaal is en of ik er wat aan moet doen????
Wow... een hele week!! Ik heb 6 maanden in die status gestaan (en 4 weken in status 3/7, mag maar 3 weken duren). En je kunt er niks aan doen. Ze kunnen gewoon weg niet alles testen in zo'n korte tijd.

Ik heb hier fast adsl van xs4all en download met gemiddeld 120KB/s :9~ (das maar 8KB onder max). Upload komt max op 25KB (kan tot 32KB), dus das wel wat minder.

Waarom het zo laag is (1024kbps) snap ik ook niet, het kan makkelijk 10x zo snel (2x is voorlopig ook wel goed >:))

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
Kijk dit zijn berichten nu weet ik ongeveer de snelheden van xs4all ik kan niet wachten tot dat ik heb :) chello :r

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:16

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 17 september 2001 11:44 schreef FlamerX o.a. het volgende:

Waarom het zo laag is (1024kbps) snap ik ook niet, het kan makkelijk 10x zo snel (2x is voorlopig ook wel goed >:))
Maak daar maar 8x van... Theoretisch maximum van ADSL is downstream 8Mb, niet 10. ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Postman
Op maandag 17 september 2001 13:11 schreef Janoz het volgende:

[..]

Maak daar maar 8x van... Theoretisch maximum van ADSL is downstream 8Mb, niet 10. ;)
Nog knap van me, er zo dicht bij zitten. Ik wist het wel, maar was het compleet vergeten, dus noemde maar een getal.

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
in 2002 kom kpn met SDSL ;)

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 15:43 schreef Smurff het volgende:
in 2002 kom kpn met SDSL ;)
Niet voor prive gebruik..

• TheVMaster
  • Laatst online: 15:32

TheVMaster

Moderator WOS
Op maandag 17 september 2001 16:20 schreef Aspi het volgende:

[..]

Niet voor prive gebruik..
en weet je wat dat gaat kosten..... stap dan allemaal over op LUNA --> www.luna.nl *hehe* 2Mbit voor 69 euro :)

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

Verwijderd

Ja ik heb me aangemeld bij luna, tenminste voor info, alleen nog niets van gehoord na 3 weken ofzo... Vaag..

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Volgens mijn ligt het toch puur aan je provider :?

Deze koopt bandbreedte in voor een xxx bedrag, en verkoopt deze dus weer in gedeeltens door aan zijn klanten.

En als jij wilt dat het een onsje meer is, moet je net als bij de slager gewoon voor dat onsje meer betalen :+

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Op maandag 17 september 2001 16:43 schreef Aspi het volgende:
Ja ik heb me aangemeld bij luna, tenminste voor info, alleen nog niets van gehoord na 3 weken ofzo... Vaag..
Ik ook niet..'k heb wel gebeld met ze....begin sept. ze zouden me info toesturen...maa rik kan me voorstellen dat ze het best druk hebben met de aanvragen... :) ik wacht rustig af...mijn abo bij KPN/HCC loopt toch pas af per half april 2002!

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Kosten. Met 60.000 klanten heb je toch liever 60.000 keer 1 Mbit/s dan 60.000 keer 8 Mbit/s.... bandbreedte is errug duur namelijk.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

Tsja, het zal wel "laag" gehouden worden, omdat ze dan de snelheid een beetje kunnen garanderen, maat van mij zit altijd boven de 50 kb/sec, en dat is best netjes, ja goed het is 99 piek/maand maar ja dan heb je een goeie internetverbinding :)

I love watercooling

Verwijderd

Het waarom, zal ongetwijfeld aan de prijs/kwaliteitsverhoudingen liggen die KPN hanteerd.
Want ze verhuren ook E3 lijnen aan bedrijven als ik het goed heb. En dan zouden de mensen thuis voor 99 gulden een hogere snelheid krijgen dan bij de bedrijven.
En dat kan natuurlijk niet (vanuit KPN's oogpunt gezien).

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Adsl was eerst ook voor bedrijven bedoeld.

• Postman
Krijg je dadelijk weer honderden van die dubieuze BV's, VOF's en eenmanszaken die met zijn allen SDSL aanvragen. Kun je net zo goed meteen alle particulieren op SDSL aansluiten ;)

Btw, Fast ADSL was voor bedrijven bedoelt, basic was altijd al gepland voor thuis gebruik.

• KroontjesPen
  • Laatst online: 24-01 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Al eerder heb ik eens gemeld dat het prijs verschil bij KPN tussen basic en advance niet zóveel is. Juist de ISP's rekenen veel meer. Waarom dat is weet ik niet.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Verwijderd

Een provider rekent meer omdat het meer kost. Vrij logisch.

Echter, KPN knijpt de lijnen af op dit moment. Ik verwacht in de toekomst wel meer snelheid voor ADSL. De lijnen en modems kunnen max 8 mbit down en 1 mbit up aan.

Zo werkt het ook bij de TV. Kleuren TV was er al, maar eerst wachten tot iedereen zwart wit heeft. En met breedbeeld ook, eerst iedereen een kleuren TV en dan breedbeeld gaan aanbieden.

Alleen bij een TV moest je compleet nieuwe kopen, bij ADSL moeten ze commando geven in de router :-)

• ravenger
  • Laatst online: 14-08 15:59
(jarig!)
waarom kan cistron het wel dan, misschien een domme vraag maar ik vroeg et me zo af :)

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 23:10 schreef RaVeNgEr het volgende:
waarom kan cistron het wel dan, misschien een domme vraag maar ik vroeg et me zo af :)
Cistron kan het ook niet, alleen lijkt het nu of ze het kunnen. Cistron garandeerd alleen full snelheid tot hun server parck, daarbuiten is niets gegarandeerd. En bovendien die 400 mensen die nu Cistron dsl hebben, die hebben de gehele bandbreedte nu voor zichzelf.. Niet te vergelijken met het aantal klanten van bv. xs4all en planet.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:59
Op dinsdag 18 september 2001 12:57 schreef Aspi het volgende:

[..]

Cistron kan het ook niet, alleen lijkt het nu of ze het kunnen. Cistron garandeerd alleen full snelheid tot hun server parck, daarbuiten is niets gegarandeerd. En bovendien die 400 mensen die nu Cistron dsl hebben, die hebben de gehele bandbreedte nu voor zichzelf.. Niet te vergelijken met het aantal klanten van bv. xs4all en planet.
Daar komt bij dat Cistron in slechts een paar gebieden actief was. Dat vereenvoudigt de logistiek aanzienlijk.

Bij MXStream betalen de providers het datagebruik op een KPN MXstream netwerk. Daarnaast betalen ze voor hun uplink. Om die reden willen de providers meer geld zien voor een Fast abo.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Wel beter dat je bij de twee duurste pakketten al een upload van 64 kb heb :P

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Op maandag 17 september 2001 16:43 schreef Aspi het volgende:
MOet je ff gaan bellen..'k kreeg laatst (vorige week) ook info via mail...('k had info 3 weken terug aangevraagd)...'t schijnt nogal druk te zijn.!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
ik vind luna alleen fucking duur
aanvraag dan

815 piek

nou dat haal ik niet zomaar uit mun achterzak
en bij kpn ben ik voor 300 klaar

dan blijft er nog 500 over kan ik bij kpn 5 maanden mun abbo voor betalen.
Pagina: 1