Ik zou eieren voor m'n geld kiezen. Jij je eigen schade oplossen, en hun ook. Heel eerlijk denk ik dat die ouders nog vrij redelijk zijn, want ze hebben gewoon gelijk.
Als jij een jonge fietser op een wegversmalling tegemoet komt, dan stop je als automobilist. Helemaal als die "heel snel" komt aanzetten. Als die fietser op basis van je eigen beelden en berekening ergens rond de 25-30km/u reed, dan maak je het niet aannemelijk dat het een illegale fiets is. Er geld geen max voor een elektrische fiets, alleen de ondersteuning moet bij 25km/u ophouden, maar dan kun je nog prima harder gaan.
Je zegt ook dat je ze al minimaal 3 seconden gezien moet hebben, immers staan ze volgens je zelf al zo lang op beeld en dus vrijwel recht voor je. Bij een reactietijd van één seconde bij 30 km/u zou je ruim binnen 10 meter moeten stilstaan als je remt. Je hebt zelf die afstand op minimaal 21 meter gezet dat je nog had. Dus je spreekt jezelf in die zin tegen, jij had al ruim stil kunnen staan voordat die fietser bij jou waren. Dat zal de tegenpartij ook aanvoeren als ze je beelden zien. Reed je langzamer, dan had je waarschijnlijk in 5 meter stil kunnen staan. Dat heb je niet gedaan zoals je zelf ook zegt.
Ik vermoed dat een verzekeraar zich hier niet aan gaat branden. Geen politie aanwezig geweest, dus geen onafhankelijke opstelling van de feiten. Als jij claimt dat die fiets illegaal was, dan kun je dat nu niet meer bewijzen. Je kunt ook niet meer bewijzen dat je geen alcohol op had, dat je niet op je telefoon zat, heb je daarom de politie misschien niet gebeld? Niet om flauw te doen, maar dat is realiteit
Je hebt een verkeerde inschatting gemaakt bij het rijden, en die jongens ook. Gebeurd soms, en in dit geval was er een ongelukje. Blij zijn dat er niks ernstiger is gebeurd, je schade oplossen en dit verder lekker laten. De volgende keer in zo'n situatie rustiger doen, stoppen en beter voor je uit kijken.
[
Voor 15% gewijzigd door
barbarbar op 02-04-2025 17:05
]