Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mem0z
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-07 10:52
Hey allemaal,

Mijn SteelSeries Arctis Pro Wireless headset is helaas recentelijk kapot gegaan. Nu twijfel ik of ik precies dezelfde headset opnieuw moet kopen – omdat ik er tot nu toe erg tevreden mee was met sonor etc – of dat ik beter kan overstappen naar een nieuw model zoals de

- Logitech A50X Wireless of
- SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

Mijn headsetgebruik bestaat vooral uit gaming (voornamelijk FPS games zoals Call of Duty, films en series kijken via Netflix, en af en toe muziek streamen via Spotify.

Heeft iemand ervaring met een van deze modellen en kan je misschien aangeven hoe ze onderling verschillen? Welk model zou jij kiezen in mijn situatie?

Alvast bedankt voor jullie advies en inzichten!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ob1Kmyg_CDQFA-xDuR--7ZtPTjI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/spjmNWWTooO0mZUKxnkeQQE7.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-08 12:16
Ik heb ook erg getwijfeld tussen de de steelseries arctis nova pro, het schijnt dat deze headset overal goed uit de bus komt!
Uiteindelijk een logitech pro 2 lightspeed op de kop kunnen tikken, dus niet 1 die in jou lijstje voorkomt.
De vraag voor jou natuurlijk is ook, heb jij er 400 euro voor over? of is dat eigenlijk to much, en kun je het prima af met de 308 euro headset.

Maar op internet staan ook reviews hiervan, dus wellicht goed om zelf even te kijken.
zoals hier: https://www.reviews.org/a...0x-gaming-headset-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mem0z
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-07 10:52
Thnx,

Ik ga even lezen, maar budget is 400. Is ook puur dat ik wat nieuws wilde hebben, maar als die logitech of nova pro niet veel beter zijn als de arctis pro, dan neem ik die wel weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:04
Neem ook een losse headset en mic in overweging 😉.
Ik ben jaren geleden overgestapt op de Senheiser HD599. Veel mooier geluid dan een 'gaming' headset voor een fractie vd prijs. Er zit wel een draadje aan, dat wel.

Voor iedereen wat wils, maar staar je niet blind op 'gamingheadset' is mijn advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:38

Jorissie87

No diggity

Frontysco schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:36:
Neem ook een losse headset en mic in overweging 😉.
Ik ben jaren geleden overgestapt op de Senheiser HD599. Veel mooier geluid dan een 'gaming' headset voor een fractie vd prijs. Er zit wel een draadje aan, dat wel.

Voor iedereen wat wils, maar staar je niet blind op 'gamingheadset' is mijn advies.
Ik heb dit ook overwogen. Ik gebruik met veel plezier de HyperX Cloud 2 maar de bijbehorende microfoon is niet de beste. Nadeel van een losse microfoon is echter wel dat hij op je bureau staat en daardoor nogal wat omgevingsgeluid oppakt (zeker als je een mechanisch toetsenbord hebt). Je zou dan beter gelijk een microfoonarm erbij moeten hebben maar dan maak je het wel gelijk een stuk meer "in your face". Mijn conclusie was dat mn huidige koptelefoonmicrofoon goed genoeg is om met vrienden te kletsen en ingame info te geven. Mocht ik ooit een zangcarriere overwegen dan kan ik altijd nog switchen

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-08 12:16
De logitech pro 2 lightspeeds is dan wel echt een stukje minder dan de arctis pro.
Ik zou hem zelf niet opnieuw kopen moet ik zeggen.
Losse mic heeft denk ik ook niet mijn voorkeur, zoals hierboven, is gewoon net wat minder handig.
Laat even weten welke beslissing je neemt, en hoe het klinkt! ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:04
Dat valt best mee, je kunt in de settings van de apps, maar ook vaak in de software vd mic, het minimale input volume aanpassen. Ik heb zelf de Blue Yeti en deze kan uitstekend filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Er zijn ook opties om een microfoon op een koptelefoon zonder mic te plakken, draadloos (nogal prijzig), of bedraad. Maar het blijft meer gedoe, zeker bedraad natuurlijk), en natuurlijk krijg je voor je geld beter geluid als je een bedrade koptelefoon vergelijkt met een draadloze headset. Maar ik zou iig niet het gemak van draadloos kwijt willen.
Pagina: 1