Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tj.jackel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:01
Beste tweakers,

Sinds kort heb ik home assistant geïnstalleerd. De reden hiervoor was om de terug levering en het energie verbruik inzichtelijk te krijgen en een elektrische verwarming aan te sturen om minder terug te leveren en de woonkamer mee op te warmen.

Nu komt de zomer er aan en dacht ik misschien hetzelfde te doen met een mobiele airco.
Ik was benieuwd of er al tweakers zijn die dit thuis hebben draaien.
- Wat zijn jullie ervaringen?
- Welke mobiele airco gebruiken jullie die intergreert met Home assistant? Ik heb wat zitten zoeken maar kwam er best wat tegen.
- Zijn er nog tips (wat wel maar ook niet doen)?
- Hoe voeren jullie de warme lucht af?

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:30
Heb je toevallig al een mobiele airco die home assistant ondersteund gevonden ?

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tj.jackel
Bedankt voor de reactie. Helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
waarom niet zelf maken?

esp32. infrarood zenden en ontvangen.
afstandsbediening in leren in de esp32.
en je kan je ''airco'' bedienen via HA (sorry voor de '''' dat is een persoonlijke mening. vind ze allemaal ruk)

enigste wat je niet weet is of het verzonden commando vanuit ha ook goed aangekomen is.
je kan het later wel zien, of de temp gaat omlaag of niet

( ga er hier mee testen om 2 domme aircos toch een beetje intelligent te krijgen)

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Dit is per heden ook mijn zoektocht.
Ik vond dusver dit:
Je kunt je niet-slimme airco, slim maken voor bediening via Home Assistant. Zelfs heel basaal door een temperatuursensor in de ruimte waar de airco staat en een powersocket voor HA - maar ook een specifieke module behoort tot de mogelijkheden voor je niet-slimme airco... -- Ik kan het hele Google AI antwoord kopieren maar dat waardeert men hier niet. Dus ik wacht effe tot een bedrijf dat specifiek adverteert met deze materie, mij terugbelt.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Ik ben tot aanschaf - bij wijze van experiment - over gegaan van een product dat met SmartLife ondersteund wordt. Ik weet dat het menig tweaker doet fronzen, maar ondertussen heb ik aardig wat Tuya spulletjes die prima praten met Home Assistant en waarbij het vooral financieel niet zo pijnlijk is als er een sensortje of lampje verongelukt. Deze airco dus - schijnt voor 250 vierkante voet ofwel ongeveer 25m2 prima voldoende te zijn. Mijn usecase betreft een kantoortje/kamer binnen een woning welke gebruikt wordt als Datacenter. Er staat een stellage kast met netwerkapparatuur - en hoewel we deze zomer een matige temperatuur hadden, is het hier ook wel eens 40+ graden geweest... hoe dan ook, verwacht ik wel wat te bereiken hiermee zodra dat nodig is, en helemaal niet zo heel gek duur.
https://www.2dekansje.com...-264-kw-smar/#information

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Oei, nou het is een beetje een tragische levering. Dat hij enkel uitgepakt was ooit en nooit gebruikt - lijkt me een beetje flexibel de waarheid verhullen... Een van de wieltjes is kapot bij levering en daardoor staat hij niet stabiel en niet 100% recht. Ben aan het peuteren met een waterpas en andere schandelijke praktijken voor de elite Tweakers - maar toch is het ook wel geinig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCy_Bd7S6Z6lIshjRiIKQuYIB-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/edBEuuzyPvP2ZjUFWnikdaJy.jpg?f=fotoalbum_large
Overigens, de reden dat ik tóch door ben gegaan met de installatie is dat het luchtafvoerrooster echt exact gemaakt lijkt voor mijn bestaande luchtrooster. Ik heb met wat 'McGyver-tape' het geheel wat verder luchtdicht afgeplakt. Voordeel aan deze constructie is dat het luchtuitlaat, nu direct buiten het raam eindigt in zo'n Velux rooster, met in-regen-bescherming. Dit alles lijkt echt gemaakt voor mijn usecase. -- Het zou zonde zijn als hij toch meer defect blijkt. Maar dusver heb ik hem al met succes in de WiFi gehangen en de SmartLife app reageert. Het ding zelf laat ik nog eventjes een paar uur uit vanwege het verplaatsen... Het wordt spannend. Anywho - had deze gewoon inderdaad schadevrij geleverd, dan zou het een goede koop zijn geweest. Maar in deze staat wil ik toch nog eventjes overleggen met 2dekansje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Product defect helaas. Nou ja, ik zei al dat het een gokje was - maar dit is wel jammer. Ben er best druk mee geweest. Kan ik die hele zooi weer terug zien te sturen zeker. Grmbl. Tis ook geen licht veertje ofzo hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.jackel
Bedankt voor de update. Kon je deze ook aan Home Assistant koppelen?
Pagina: 1