Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 11:50

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Ik heb net voor sluitingstijd, bij de
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
een telefoon + simonly abbonement afgesloten, en bij thuiskomst zie ik nu dat deze telefoon geen officiële zegel heeft, maar met plakband is dichtgeplakt.

Aangezien het nu sluitingstijd is kan ik pas morgen weer terug. Weet iemand wat de *winkel* hiermee omgaat als ik morgen vroeg, rond openingstijd bij de servicebalie sta?? Ik vind het raar dat ik het toestel zo meekrijg en wil graag een toestel die officiel gesealed is.

Ik weet nu niet of dit een gerefurbished toestel is. Wat is de kans dat de *winkel* dit toestel omruilt?

Heeft iemand dit eerder meegemaakt. Ik lees, online, dat ik het toestel niet had moeten accepteren, maar het was slutiingstijd en ik zag niet dat er geen offciële zegel opzat.

Het feit dat er ook een screenprotector bijzit, geeft mij ook reden voor zorg. De medewerker vroeg nog of ik de screenprotector wilde, ik gaf aan dat ik deze niet wilde, dus gaf hij aan deze "erbij" te doen.

Hieronder de foto's
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMjqxvuhxniottBY9BOuoAWJw5Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X4nPQe0KcMRMgQ7XPudQKhe9.jpg?f=fotoalbum_large

Aangezien dit geen koop op afstand is, kan ik, morgen, hiermee naar de *winkel* en een andere toestel eisen?

[ Voor 1% gewijzigd door rens-br op 02-04-2025 10:01 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Beste antwoord (via FrankGuthrie op 02-04-2025 10:45)

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:39
Dit is gewoon verkapte koppelverkoop van de *winkel* .

Nieuwe telefoons worden uitgepakt, voorzien van hun eigen screenprotector, en daar vragen ze dan €24.95 extra voor.
ze hopen dan dat mensen het toestel alsnog voor de volle prijs meenemen, en als je er wel iets van zegt halen ze meestal zonder problemen het bedrag van de screenprotector van de bon.

Hetzelfde als de "startklaar laptops" die ook al uitgepakt zijn en door de installatieschermen zijn geklikt, of de tv's in de schappen die ze al gekalibreerd hebben.

[ Voor 2% gewijzigd door rens-br op 02-04-2025 09:31 ]

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-05 12:25
Ik geloof dat de telefoon enkel open zou moeten zijn voor het plaatsen van de screenprotector. Dit is dan ook de extra service zoals zichtbaar op de sticker. Dit lijkt mij dan ook de bedoeling?

Hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

If so TheBrones zou ik 'm nog steeds niet hoeven op die manier.
Ze openen de doos maar waar ik letterlijk bij sta om daarna te plakken.

En als ik de TS was zou ik morgen even teruggaan ja, duidelijk.

EDIT: Vriend van me gevraagd, heeft op telecom-afdeling gewerkt bij de *winkel* en die zegt: "Zo inpakken deden ze vaak met retourtjes inderdaad, soms hadden ze ook quota voor verkoop van screenprotectors". Oftewel: terugbrengen of omruilen, onzin.

[ Voor 41% gewijzigd door rens-br op 02-04-2025 09:29 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-05 21:31
Even gevraagd aan neefje die er parttime werkt bij deze winkelketen.

Ja, dit zijn geopende geretourneerde toestellen.

Die verkopen ze als nieuw op deze manier.

[ Voor 6% gewijzigd door Otto Jans op 01-04-2025 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
TheBrones schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:54:
Ik geloof dat de telefoon enkel open zou moeten zijn voor het plaatsen van de screenprotector. Dit is dan ook de extra service zoals zichtbaar op de sticker. Dit lijkt mij dan ook de bedoeling?
Ik ben vergeten te melden dat ik geen screen protector wilde. De medewerker kwam van achter (magazijn) met de telefoon aanlopen er vroeg ik ik een screenprotector wilde,

Ik gaf aan dat ik er eentje online had besteld en deze niet hoef. De medewerker deze gaf toen aan dat hij deze "erbij" deed.

EDIT, ik had het wel ijn mijn OP gezet.

[ Voor 3% gewijzigd door FrankGuthrie op 01-04-2025 22:01 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Otto Jans schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:58:
Even gevraagd aan neefje die er parttime werkt bij deze winkelketen.

Ja, dit zijn geopende geretourneerde toestellen.

Die verkopen ze als nieuw op deze manier.
Uuhmmm....Mag dit. Wat zijn mijn kansen als ik morgen dit toestel wil retourneren voor eentje met een officiële zegel?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Een screenprotector "voor een perfecte aanraakgevoeligheid van het scherm". Wat een onzin. Geen screenprotector maakt de aanraakgevoeligheid beter, de meeste maken het wel slechter.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-05 00:01

sjirafje

No inspirational quotes here

Je hebt via internet besteld lees ik. Gewoon morgen terug gaan en zeggen dat je graag een nieuw toestel wil ipv een 2ekansje. Als ze daar niet mee akkoord gaan kun je gebruik maken van je 14 dagen bedenktermijn.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Bor schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:03:
Een screenprotector "voor een perfecte aanraakgevoeligheid van het scherm". Wat een onzin. Geen screenprotector maakt de aanraakgevoeligheid beter, de meeste maken het wel slechter.
Maar wat zijn nu mijn kansen om een ander toestel te krijgen? De protector staat ook niet op de factuur. Dus men kan morgen niet in de winkel zeggen, dat ik het toestel met screenprotector wilde...

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
sjirafje schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:05:
Je hebt via internet besteld lees ik. Gewoon morgen terug gaan en zeggen dat je graag een nieuw toestel wil ipv een 2ekansje. Als ze daar niet mee akkoord gaan kun je gebruik maken van je 14 dagen bedenktermijn.
Verkeerd gelezen ;) . Ik heb het abbonement in de fysieke winkel afgesloten.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:25
FrankGuthrie schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:05:
[...]

Maar wat zijn nu mijn kansen om een ander toestel te krijgen? De protector staat ook niet op de factuur. Dus men kan morgen niet in de winkel zeggen, dat ik het toestel met screenprotector wilde...
Ik vermoed dat je gewoon een nieuwe meekrijgt als het ook niet op de factuur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
CLB schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:56:
If so TheBrones zou ik 'm nog steeds niet hoeven op die manier.
Ze openen de doos maar waar ik letterlijk bij sta om daarna te plakken.

En als ik de TS was zou ik morgen even teruggaan ja, duidelijk.

EDIT: Vriend van me gevraagd, heeft op telecom-afdeling gewerkt bij de *winkel* en die zegt: "Zo inpakken deden ze vaak met retourtjes inderdaad, soms hadden ze ook quota voor verkoop van screenprotectors". Oftewel: terugbrengen of omruilen, onzin.
Top duidelijk. Ik ga morgen verhaal halen. Maar is er een kans dat men zich hier onderuit gaat proberen te praten, en wat moet ik dan zeggen? Men kan ook aangeven dat ik de doos heb geopend......Heb ik een poot om op te staan wettelijk? Ik heb de telefoon in de winkel gekocht en niet via het Internet, waar je 14 dagen bedenk termijn hebt.

[ Voor 1% gewijzigd door rens-br op 02-04-2025 09:30 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
NotSoSteady schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:09:
[...]

Ik vermoed dat je gewoon een nieuwe meekrijgt als het ook niet op de factuur staat.
Top, dit geeft mij hoop.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje
  • Laatst online: 01-05 00:01

sjirafje

No inspirational quotes here

FrankGuthrie schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:06:
[...]

Verkeerd gelezen ;) . Ik heb het abbonement in de fysieke winkel afgesloten.
Volgens mij heb je ook dan 14 dagen bedenk termijn. Doosje lekker dicht laten, simkaart niet gebruiken en morgen gewoon even terug gaan. Lijkt me sterk dat ze er moeilijk over doen.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Precies, morgen even buurten daar, kwartiertje later weer blij weg! Succes

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
FrankGuthrie schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:10:
[...]

Top duidelijk. Ik ga morgen verhaal halen. Maar is er een kans dat men zich hier onderuit gaat proberen te praten, en wat moet ik dan zeggen? Men kan ook aangeven dat ik de doos heb geopend......Heb ik een poot om op te staan wettelijk? Ik heb de telefoon in de winkel gekocht en niet via het Internet, waar je 14 dagen bedenk termijn hebt.
Als er zo'n sticker opzit dan is de doos volgens mij sowieso geopend, anders hadden ze ook geen screenprotector kunnen plaatsen. Daarnaast staat op de website dat je alle producten gekocht bij de *winkel* Nederland binnen 30 dagen kan retourneren, daarbij wordt ook niet specifiek de webshop genoemd.
Alle producten die bij *winkel* in Nederland zijn gekocht, kunnen binnen 30 dagen worden geretourneerd. Een product retourneer je in nieuwstaat, compleet en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking. Op die manier kunnen wij het product een tweede leven geven. Zo dragen wij samen bij aan een duurzaam gebruik van consumentenelektronica.

[ Voor 33% gewijzigd door rens-br op 02-04-2025 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Op de bon staat BTW dat de screen protector bedrag is afgehaald, omdat ik deze niet wilde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8JIpPZJz5x98xhJg4hY6BDP4ho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/soSfdYmwjV9QbbAyEqgYYqwT.jpg?f=fotoalbum_large

Ik update dit topic morgenochtend, nadat ik ben langsgeweest.

[ Voor 16% gewijzigd door FrankGuthrie op 01-04-2025 22:40 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
NotSoSteady schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:17:
[...]

Als er zo'n sticker opzit dan is de doos volgens mij sowieso geopend, anders hadden ze ook geen screenprotector kunnen plaatsen. Daarnaast staat op de website dat je alle producten gekocht bij de *winkel* Nederland binnen 30 dagen kan retourneren, daarbij wordt ook niet specifiek de webshop genoemd.

[...]
Ik vind het volgende op de *winkel* website:
Sommige producten – zoals scheerapparaten en tandenborstels – zijn verzegeld. Zo kun je beoordelen hoe het product eruit ziet en kunnen wij bij eventueel retourneren vaststellen dat het product ongebruikt is. Het verbreken van de verzegeling zorgt ervoor dat wij het product niet kunnen terugnemen.

[ Voor 2% gewijzigd door rens-br op 02-04-2025 09:30 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
FrankGuthrie schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 23:25:
[...]

Ik vind het volgende op de *winkel* website:

[...]
Ja, dat zijn producten die ze vanwege gezondheidsbescherming en/of hygiëne niet terugnemen wanneer geopend.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 02-04-2025 09:31 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik ga het toch zeggen: Zou je niet gewoon de telefoon bekijken, en als die nog helemaal piekgaaf is, gewoon die gebruiken? Als in, wat is het probleem? Als die beschadigd is, is het natuurlijk een inkopper dat je dat niet wil. Maar als het iemand is die hem heeft gekocht voor kind met screen protector, kind wilde toch enkel een iphone en hij is weer direct terug gegaan, wat is dan het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 08:45
Sissors schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:24:
Ik ga het toch zeggen: Zou je niet gewoon de telefoon bekijken, en als die nog helemaal piekgaaf is, gewoon die gebruiken? Als in, wat is het probleem? Als die beschadigd is, is het natuurlijk een inkopper dat je dat niet wil. Maar als het iemand is die hem heeft gekocht voor kind met screen protector, kind wilde toch enkel een iphone en hij is weer direct terug gegaan, wat is dan het probleem?
Je koopt een toestel, nieuw in doos, ongeopend. De verzegeling is verbroken en dichtgeplakt met een stukje plakband. “Nee meneer dit is een gloednieuw toestel, de doos is nooit open geweest hoor, echt waar!”
Ik zou het ook echt niet accepteren hoor. Nieuw in doos, en al helemaal in een winkel, moet gewoon verzegeld zijn tenzij het een demo of retour is, maar dat moet dan ook wel vermeld worden want dan is het niet nieuw meer natuurlijk.
En dan ook een doosje zonder al die extra stickers van Winkel erop want meestal kan je die niet verwijderen zonder iets van de originele verpakking te beschadigen.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 03-04-2025 14:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tommy-D schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:34:
[...]

Je koopt een toestel, nieuw in doos, ongeopend. De verzegeling is verbroken en dichtgeplakt met een stukje plakband. “Nee meneer dit is een gloednieuw toestel, de doos is nooit open geweest hoor, echt waar!”
Ik zou het ook echt niet accepteren hoor. Nieuw in doos, en al helemaal in een winkel, moet gewoon verzegeld zijn tenzij het een demo of retour is, maar dat moet dan ook wel vermeld worden want dan is het niet nieuw meer natuurlijk.
Even los ervan dat het volgens andere posts in het verleden juridisch zo niet werkt, is het imo gewoon een beetje onrealistisch. Wel gratis willen kunnen retourneren, maar als iemand zonder het echt te gebruiken hem retourneert, dan zou hij ook niet meer als nieuw verkocht mogen worden. Gaat hij dan door de shredder, dan klagen we ook weer allemaal. Dan moet hij direct met korting verkocht worden, want iemand anders heeft hem ooit vast gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 08:45
Sissors schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:37:
[...]

Even los ervan dat het volgens andere posts in het verleden juridisch zo niet werkt, is het imo gewoon een beetje onrealistisch. Wel gratis willen kunnen retourneren, maar als iemand zonder het echt te gebruiken hem retourneert, dan zou hij ook niet meer als nieuw verkocht mogen worden. Gaat hij dan door de shredder, dan klagen we ook weer allemaal. Dan moet hij direct met korting verkocht worden, want iemand anders heeft hem ooit vast gehad.
Daar is de outlet voor, of TweedeKansjes zoals je wel eens ziet op websites. Een “zo goed als nieuw” toestel met een beetje korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:23
De genoemde winkel staat erom bekend om gebruikte spullen gewoon weer terug in het schap te leggen en te verkopen als nieuw. Zou er niet op vertrouwen dat deze alleen open is geweest om er naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:13
Je staat in je recht.
Misschien was ie simpelweg toch te groot of te klein. Of impulsaankoop. (dus technisch niets mis mee)
Met nieuw spul kan ook van alles mis zijn.
Simpelweg 'Tests' runnen in DeviceInfo.
Maargoed omruilen voor een nieuwe is begrijpelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 14:39
FrankGuthrie schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:39:
Op de bon staat BTW dat de screen protector bedrag is afgehaald, omdat ik deze niet wilde:

[Afbeelding]

Ik update dit topic morgenochtend, nadat ik ben langsgeweest.
Volgens mij hebben ze het toestel met screenprotector liggen, die aan je verkocht, de protector in mindering gebracht op de prijs omdat je die niet wilde maar ze toch het toestel aan je wilden verkopen.

Principieel kun je zeggen ik wil een nieuwe, praktisch gezien heb je een nieuwe + screenprotector.

Maargoed, retouren moeten ergens weer verkocht worden en de vraag is of je het zelf nog nieuw vindt als het zegeltje verbroken was. Ooit in een verleden werkte ik in een winkel en hadden we gewoon Sony, JVC, Panasonic etc tape liggen om de showmodellen in de doos te doen en dicht te plakken met origineel tape. Scheelde hoop discussie :+

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tommy-D schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:40:
[...]

Daar is de outlet voor, of TweedeKansjes zoals je wel eens ziet op websites. Een “zo goed als nieuw” toestel met een beetje korting.
Volgens mij is dat echt slechts een beperkt gedeelde van de retouren die zo eindigen. Bijvoorbeeld omdat ze dus wel gebruikssporen hebben. Anders worden er iig veel minder producten geretourneerd dan ik zou verwachten. Zie bijvoorbeeld ook: https://www.bnnvara.nl/ka...r-met-jouw-retourpakketje

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:39
Dit is gewoon verkapte koppelverkoop van de *winkel* .

Nieuwe telefoons worden uitgepakt, voorzien van hun eigen screenprotector, en daar vragen ze dan €24.95 extra voor.
ze hopen dan dat mensen het toestel alsnog voor de volle prijs meenemen, en als je er wel iets van zegt halen ze meestal zonder problemen het bedrag van de screenprotector van de bon.

Hetzelfde als de "startklaar laptops" die ook al uitgepakt zijn en door de installatieschermen zijn geklikt, of de tv's in de schappen die ze al gekalibreerd hebben.

[ Voor 2% gewijzigd door rens-br op 02-04-2025 09:31 ]

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-05 08:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gezien de winkel hier niet heel relevant is en het conform het shopping beleid niet de bedoeling is om de naam van winkels te noemen i.v.m. naming en shaming heb ik deze weggeknipt en eenmalig in MO gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Is inderdaad typische koppelverkoop. Doen ze ook vaak met verzekeringen.

Zelf een iPhone 15 Pro online besteld en die was direct beschikbaar voor ophalen in vestiging Ekkersrijt. Aan de balie opende de medewerker het plastic beveiligingsdoosje en vertelde me dat ik er de screenprotector gratis bij kreeg. Ik vroeg ter bevestiging of die reeds geplaatst was en de doos dus niet meer geseald was. Dat was het geval. Heb toen bedankt en de telefoon niet betaald. Er was geen extra exemplaar op voorraad.

Het zal een verdienmodel zijn maar ik zit daar zelf nop te wachten. Ik plak een screenprotector die ik zelf gekozen heb ipv een random product. Met een open doos is het onduidelijk wat er met het toestel gebeurd is. Al met al dus voor joker naar de vestiging gereden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

S1NN3D schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:34:
Is inderdaad typische koppelverkoop. Doen ze ook vaak met verzekeringen.

Zelf een iPhone 15 Pro online besteld en die was direct beschikbaar voor ophalen in vestiging Ekkersrijt. Aan de balie opende de medewerker het plastic beveiligingsdoosje en vertelde me dat ik er de screenprotector gratis bij kreeg. Ik vroeg ter bevestiging of die reeds geplaatst was en de doos dus niet meer geseald was. Dat was het geval. Heb toen bedankt en de telefoon niet betaald en meegenomen. Er was geen extra exemplaar op voorraad.

Het zal een verdienmodel zijn maar ik zit daar zelf nop te wachten. Ik plak een screenprotector die ik zelf gekozen heb ipv een random product. Met een open doos is het onduidelijk wat er met het toestel gebeurd is. Al met al dus voor joker naar de vestiging gereden.
Niet betaald en meegenomen? 🤡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Laatst online: 02-05 09:32
Voor zover ik weet zijn dit open doos verkopen. Dus meestal retouren, OF als het een uitloop model is soms zelfs de demo modellen als die nog nieuw tonen. Wel eens gezien dat er Iphones en Apple watch modellen lagen bij de service balie waar men de stickerresten van de beveiligings sensoren af aan het poetsen was. (= ex demo) Ik loop daar met een boog om de toestel aanbiedingen met screenprotector heen. Je weet gewoon nooit wat je krijgt.

TV's gratis thuisbezorgen kan ook zo'n truuk zijn. Dan wordt als de klant de hoek om is het demo model uit de winkel afgestoft en in de doos geschoven. Modellen die hele dagen maanden lang al aangestaan hebben. Dus meerdere jaren aan branduren verzameld hebben (soms staan ze in een etalage dag en nacht aan, vergelijk dat maar eens met per dag een paar uur TV kijken thuis.

Bij een TV kunnen die extra branduren bezwaarlijk zijn. Bij een Demo model kan de accu al flink belast zijn door continu aan de lader liggen (als hebben steeds meer devices een Demo stand die ze direct van energie voorziet zonder de accu te belasten). Maar heb je een toestel dat uit de doos is gehaald om te tonen aan een klant en dan weer terug is gestopt, hoe erg is het dan om een open doos te krijgen? Vooral bij nieuwe modellen is de kans dat een device al maanden gebruikt is 0, want maanden terug bestond het model nog niet eens. Dat geldt volgens mij ook voor de Samsung A56. Die is toch redelijk recent? Iets aankaarten bij de shop kan natuurlijk nooit kwaad. Maar of het reden voor retour moet zijn als ze niets anders op voorraad hebben? Denk daar nog eens goed over.

Ter vergelijking: er zijn meer shops met veel retouren die hiervoor oplossingen zoeken. Bij andere zaken als Coolblue geven ze bijvoorbeeld makkelijk een nieuw toestel als jouw toestel binnen bijvoorbeeld een maand defect is. Hiervoor komt een nieuw toestel zonder doos terug naar de winkel. Die gaat in de open doos en wordt dan toch als 2e kans verkocht. Verder komen reparaties van redelijk nieuwe toestellen na omruil ook in open doos terecht als 2e kans. Maar bij Apple devices wel eens activerings data gezien die 4 maanden voor mijn aankoopdatum lagen bijvoorbeeld.
Een zaak als AMAC verkoopt het ene als "open box" en het andere als demo. Maar ook daar zie ik soms uitloopmodellen als "open box" waarbij ik twijfel of dit niet het demo model was wat vorige week nog in de winkel draaide.

Of jouw shop ook al deze gevallen met een screenprotector verkoopt als zijnde nieuw met een extra service weet ik niet. Maar het zou wel fair zijn om te weten of het een retour is. Al geven ze maar een kadobon van 10,- of 15,- euro bij een open doos, dan zouden veel klanten het doen. Maar nu doen ze het als korting op een screenprotector. En betalen onwetenden zelfs een meerprijs voor de screenprotector als koppelverkoop. Dan snap je wel dat jouw shop hier niet zomaar verandering in zal gaan aanbrengen.

[ Voor 38% gewijzigd door ucsdcom op 02-04-2025 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:05
@FrankGuthrie Wat is precies het probleem, dat haal ik niet uit je post? Is de telefoon beschadigd? Gebruikerssporen? Dat je een keer een retour product krijgt als nieuw (wat dus ook een nieuw product is indien ongebruikt) kan gebeuren toch lijkt me?

[ Voor 35% gewijzigd door Nopheros op 02-04-2025 10:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Nopheros schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:21:
@FrankGuthrie Wat is precies het probleem, dat haal ik niet uit je post? Is de telefoon beschadigd? Gebruikerssporen? Dat je een keer een retour product krijgt als nieuw (wat dus ook een nieuw product is indien ongebruikt) kan gebeuren toch lijkt me?
Ik snap het wel. TS koopt een nieuwe telefoon, dus een telefoon nieuw in ongeopende doos.

Als je een nieuwe telefoon koopt, wil je een verzegelde doos hebben en zelf als eerste de telefoon in handen hebben, niet een telefoon die al in andere handen is geweest.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Zondagskindje schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:29:
[...]

Ik snap het wel. TS koopt een nieuwe telefoon, dus een telefoon nieuw in ongeopende doos.

Als je een nieuwe telefoon koopt, wil je een verzegelde doos hebben en zelf als eerste de telefoon in handen hebben, niet een telefoon die al in andere handen is geweest.
Dit!

Ik heb mijn geld retour gekregen. Er werd nog achter, in het magazijn gekeken, maar ze hebben blijkbaar geen telefoons zonder screenprotector. Dat is op zich wel een heel bijzonder verhaal..... Bedankt voor de adviezen!

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Zoals ik zei, wel zonde van je tijd natuurlijk...
CLB schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:12:
Precies, morgen even buurten daar, kwartiertje later weer blij weg! Succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
CLB schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:38:
Zoals ik zei, wel zonde van je tijd natuurlijk...

[...]
Best wel zonde, maar ik vind het verhaal heel vaag dat ze daar geen telefoons hebben in voorraad zonder screenprotector. Deze screenprotector zit er dus standaard bij en kost €24,99, dus dat komt er nog boven op de telefoonkosten. Dat is op zich wel een heel bijzonder verhaal....

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:44
Nopheros schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:21:
Ik zou er zelf ook niet mee akkoord gaan.
Als ik een telefoon nieuw koop wil ik dat hij nieuw is.
En daarnaast, ik bewaar altijd netjes mijn doosjes, als er zo'n lelijke stikker van de winkel opgeplakt is hoef ik het ook niet.
(Daar baal ik ook steeds van, dat veel webshops niet meer in een omdoos versturen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
FrankGuthrie schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:37:
[...]

Dit!

Ik heb mijn geld retour gekregen. Er werd nog achter, in het magazijn gekeken, maar ze hebben blijkbaar geen telefoons zonder screenprotector. Dat is op zich wel een heel bijzonder verhaal..... Bedankt voor de adviezen!
Is je abonnement ook geannuleerd?
Was toch in combinatie met die telefoon?

Dit is wel een typisch Winkel dingetje om producten te verkopen met zogenoemde extra services.
En dan zijn de producten meestal prima geprijsd maar de services veel te duur.
En met retouren zit je dan met die gekoppelde producten.

In de filialen kom je veel retouren als nieuw tegen.
Kan natuurlijk prima een ongebruikt product zijn maar enige garantie op echt nieuw is er niet.
En in de webshop verzenden ze vanuit de filialen dus hetzelfde probleem.

Voor mij de reden dat ik voor Winkel liever een alternatief zoek.

[ Voor 1% gewijzigd door rens-br op 03-04-2025 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
sambalbaj schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:54:
[...]

Is je abonnement ook geannuleerd?
Was toch in combinatie met die telefoon?

Dit is wel een typisch Winkel dingetje om producten te verkopen met zogenoemde extra services.
En dan zijn de producten meestal prima geprijsd maar de services veel te duur.
En met retouren zit je dan met die gekoppelde producten.

In de filialen kom je veel retouren als nieuw tegen.
Kan natuurlijk prima een ongebruikt product zijn maar enige garantie op echt nieuw is er niet.
En in de webshop verzenden ze vanuit de filialen dus hetzelfde probleem.

Voor mij de reden dat ik voor Winkel liever een alternatief zoek.
Nee, abbonement heb ik gehouden, op zich is dit precies wat ik ook op internet krijg, voor precies dezelfde prijs. Teveel gedoe, voor niks. Dus alleen op zoek naar een los toestel ergens anders.

Nadat ik dit heb getypt, zie ik dat in online het toestel goedkoper krijg als ik deze met sim-only neem. Dus toch nog even abbonement opzeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 03-04-2025 14:53 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:54

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik reageer op deze post, maar hij is meer algemeen bedoelt voor iedereen.
Zondagskindje schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:29:
[...]

We willen allemaal onze WKO en dingen terugsturen. We willen allemaal dingen terug kunnen boeken naar de winkel. Maar als er dan een keer een stickertje losgemaakt is, is de wereld te klein.

Gewoon geen enkel bewijs dat de telefoon gebruikt is, geretourneerd is of ex demo is maar wel met het stoom uit de oren boven op de dijk staan schreeuwen.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Koffie schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:22:

[...]

We willen allemaal onze WKO en dingen terugsturen. We willen allemaal dingen terug kunnen boeken naar de winkel. Maar als er dan een keer een stickertje losgemaakt is, is de wereld te klein.

Gewoon geen enkel bewijs dat de telefoon gebruikt is, geretourneerd is of ex demo is maar wel met het stoom uit de oren boven op de dijk staan schreeuwen.
De winkel kan er toch ook voor kiezen om het toestel als een open-doos-model te verkopen? Dat lijkt me de meest faire oplossing. Ik koop dat soort apparaten met regelmaat met een beetje korting. Om het sneaky als nieuw te verkopen is het probleem. Niet het terugsturen. Oorzaak en gevolg enzo.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:51

[...]

Uiteraard wel de lusten maar niet de lasten. Het zal mij echt niks uitmaken of een product al open is geweest of niet, als er geen schade is, hij is nog als nieuw (niet gebruikt) en de volledige garantie zit er gewoon op is er niks aan de hand.

Misschien is de doos wel open geweest om de inhoud te controleren etc etc. Nu is de doos open geweest om een screenprotector te proberen te verkopen (iedereen die zegt dat het een retour is kan niks bewijzen en daar gaan we dus ook niet vanuit).

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:54

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

FirePuma142 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:27:
[...]

De winkel kan er toch ook voor kiezen om het toestel als een open-doos-model te verkopen? Dat lijkt me de meest faire oplossing. Ik koop dat soort apparaten met regelmaat met een beetje korting. Om het sneaky als nieuw te verkopen is het probleem. Niet het terugsturen. Oorzaak en gevolg enzo.
Meest faire oplossing voor wát? De doos is open geweest. Boehoe.
Als dat ding krassen heeft, al is geïnstalleerd met iemand zn naam oid dan heb je volkomen gelijk. Maar er is simpelweg nul bewijs dat er iets met de telefoon is gebeurt.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:45
Koffie schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:39:
[...]

Meest faire oplossing voor wát? De doos is open geweest. Boehoe.
Als dat ding krassen heeft, al is geïnstalleerd met iemand zn naam oid dan heb je volkomen gelijk. Maar er is simpelweg nul bewijs dat er iets met de telefoon is gebeurt.
Heel flauw om dat af te doen met 'boehoe', en juist door klanten zoals jij, die dat blijkbaar niet boeit, proberen winkels dit en komen ze er heel vaak mee weg.

Veel producten komen niet voor niks met stickers, waarop vaak letterlijk staat dat je 'm niet moet accepteren als 'ie verbroken is, omdat je dus niet weet of er iets mee gebeurd (met een d, geen t) is.

The devil is in the details.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Koffie schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:39:
[...]

Meest faire oplossing voor wát?
De open doos.
De doos is open geweest. Boehoe.
Jij vindt duidelijk gebruikt blijkbaar het criterium om een toestel niet als nieuw voor de nieuwprijs te kunnen verkopen. Dat kan.

Voor mij ligt die grens duidelijk ergens anders. Een open doos model heeft een mij onbekende historie. Een dagje door iemand gebruikt? Een week? Twee weken? Gerepareerd? Refurbished? Geactiveerd voor fabrieksgarantie? Of alleen een screenprotector?

Niemand die het weet. Die onzekerheid heeft voor mij een prijs, ongeacht de fysieke toestand.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:31
Ik heb dit ook gehad bij de genoemde winkel.

Betrof een geretourneerde smartphone waar de vorige klant een screenprotector had gekocht en toen gebruik maakte van het retourrecht. Dus toen kreeg ik ook een open doos met aangebrachte screenprotector.
Ze proberen dan inderdaad eerst de screenprotector als extra service te verkopen.
Bij het reserveren van de smartphone en ophalen bij de winkel had ik gewoon een nieuwe smartphone gekocht.

Ik had het toestel toen direct geweigerd en kreeg toen een smartphone met seal. Dus lijkt me dat jij hetzelfde kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

FirePuma142 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:50:
[...]

De open doos.

[...]

Jij vindt duidelijk gebruikt blijkbaar het criterium om een toestel niet als nieuw voor de nieuwprijs te kunnen verkopen. Dat kan.

Voor mij ligt die grens duidelijk ergens anders. Een open doos model heeft een mij onbekende historie. Een dagje door iemand gebruikt? Een week? Twee weken? Gerepareerd? Refurbished? Geactiveerd voor fabrieksgarantie? Of alleen een screenprotector?

Niemand die het weet. Die onzekerheid heeft voor mij een prijs, ongeacht de fysieke toestand.
Precies mijn punt.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dummy5
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-04 21:05
Gister hetzelfde gehad in genoemde winkel
Moeder is jarig en die krijgt een nieuwe telefoon voor haar verjaardag als vervanging van haar 2018 telefoon. Omdat ze zo lang mogelijk met een telefoon wilt doen heb ik de keuze gemaakt voor haar om een A55 te kopen ipv de A06 of A16 die zij op het oog had.

in de rekken lagen alleen (in plastic boxes door een alarm touwtje heen) de versies met screenprotector.
Als ik niet meegeweest was had die verkoper sowieso gewoon de geopende versie met protector verkocht omdat mijn moeder graag gelooft dat mensen in zo'n winkel je het beste advies geven.

Toen ik aangaf dat ik de screenprotector niet nodig had omdat ik deze zelf wil kunnen uitkiezen heeft ie achter gekeken en een gesealed model gehaald zonder screenprotector en dus ook zonder die sticker voorop.
Het is misschien maar net welke medewerker je treft. de onze leek ook geen zin te hebben in verdere bijverkoop e.d.

Ik krijg door dit topic ook heel sterk het idee dat ze, zoals hier al werd gezegd retourtjes voorzien van een screenprotector om ze 'als nieuw' te kunnen verkopen.
Gaat de klant dan niet zeiken over die 24,99 dan hebben ze extra inkomsten, zeikt de klant wel, dan halen ze dat zonder discussie van de bon. klant blij met 'korting' en winkel blij dat ze er weer een verkocht hebben.
Dan vind ik andere winkels die 2e kansjes op de site hebben staan wel eerlijk, waar je weet wat je koopt (en ik dit ook eerder overweeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Het lijkt wel alsof dit bij iedereen gebeurt want ik herken het ook. Al had ik het geluk dat het tijdens een kortingsactie was en omdat het 0 gebruikssporen had en net als de A56 net nieuw was(dus geen langdurig demo model o.i.d.) heb ik het gewoon gehouden. Ze hebben niet gevraagd of ik een screenprotector wou en ook geen andere extra diensten en kosten aangeboden of stiekem toegevoegd. Maar inderdaad niet netjes dat ze helemaal niet melden dat het een tweedekansje is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Ik heb er gewerkt. Er zijn best wel wat dingen die vaak geroepen worden waar Winkel slechter wordt neergezet dan het is. Maar deze zou ik ook niet happig op zijn.

Eerlijk, het ligt aan de verkoper. En telecom stond nogal bekend om enkel geven om hun bonus, zat weinig etisch bij. Ook naar collega's toe, dus niemand mocht ze echt. Geintjes als 5 minuten voor sluiten een abbo afsluiten wat half uur duurt en niet hun shit opruimen, en omdat iedereen tegelijk weg mocht en pas nadat de klanten weg waren mocht iedereen daarop wachten en hun afdeling schoonmaken want anders duurt het nog langer (want zij beginnen anders pas nadat die klant weg is, en die wordt in de verkoop niet weg gestuurd). Maar bij ons op de computerafdeling waren er destijds vooral eerlijke mensen, maar helaas wel een hoop met gebrekkige kennis. Witgoed was ook prima maar lastig mensen te vinden en kennis opdoen moest daar bij het inwerken. Het resultaat van weinig mensen met een passie voor wasmachines zeg maar. Maar niet elk filiaal is gelijk, en gezien ze vooral jongeren vanaf 18 t/m 20 inhuren (lager minimuumloon maar mag wel verzekering verkopen en tot laat op de vloer staan) is er sterk verloop en veranderd het ook regelmatig binnen een filiaal.

Sommige mensen verkochten retouren als nieuw, andere medewerkers waren eerlijk. Geld ook voor de afdelingsmanager maar ach, die lopen vaak genoeg toch niet zelf op de vloer dus die heeft het niet door als je stiekem wel ethiek hebt.

Het kan dus een retour zijn. Maar het kan ook dikke prima dat hij echt enkel is open gemaakt voor het plaatsen van de screen protector. Vaak doen ze dat op een groot deel van de vooraad, dus dat er niks meer zonder is kan kloppen. Die paar zonder zijn namelijk zo uitverkocht. Idee is de klant te pushen 1 met te kopen, en dan is "we hebben niet zonder" een extra excuus. Gezien de Winkel niet meer op prijs kan concureren (veel producten hebben weinig marge of zelfs minmarge, maar meer marge maakt ze te duur en dan koopt niemand) proberen ze het nu op "service" te doen. Die protectors kosten hun een paar cent, rest is winst. Die paar klanten die echt niet willen een gratis protector geven kan dus wel uit.

Dus ja, alle verhalen alle kanten op kan ik me indenken. Zelf koop ik enkel gesloten dingen in deze winkelketen, of ik zorg dat ik geholpen wordt door oude vrienden uit de tijd dat ik er werkte. Van hun weet ik dat ze eerlijk zijn.

Screenprotectors zelf zijn niet slecht overigens. Vaak wel siliconen die tegen krassen bedoeld zijn (en daar werken ze ook beter voor dan glazen) maar niet tegen stoten (dan wil je juist gehard glas). Maar dus wel erg overpriced.

[ Voor 0% gewijzigd door rens-br op 03-04-2025 14:52 ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online

[...]

Ik zou het aan zich helemaal met je eens zijn, als dit bijv. een lokale speciaalzaak met goede reputatie betrof. Maar helaas is het wel zo dat deze winkelketen retouren soms zo verkoopt. Zelfs retouren met bekende defecten. Gewoon net zo lang opnieuw tot iemand het pikt. En dit soort verhalen kun je van vele (ex)medewerkers horen, waar ik er 1 van ben.

Of dit dat is hier, kun je niet weten. Dat valt vaak niet te bewijzen. Het gebeurd ook zelfs dat iets open wordt gemaakt om aan een klant te showen als er geen show model is, en dat de klant besluit niet te kopen (niet dit geval ivm de screenprotector, maar in algemene zin). Het kan dus ook idd niks zijn. Maar omdat het dus ook vaak niet zo netjes gaat, zou ik deze partij er niet op vertrouwen. Tja, daar hebben ze het zelf naar gemaakt.

En nogmaals, er zijn best wat dingen die over deze keten gezegd worden die niet kloppen. Ik heb ze op die punten ook weleens verdedigd hier op Tweakers. Maar dit is er helaas niet 1 van. Ik zou dit ook niet accepteren als ik TS was.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:24
Aan de spullen in de doos kun je toch wel afleiden of het zo is dat er alleen een screenprotector is geplaatst of dat iemand hem retour heeft gestuurd? Of zitten er tegenwoordig helemaal geen kabeltjes etc bij?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
sdk1985 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 02:41:
Aan de spullen in de doos kun je toch wel afleiden of het zo is dat er alleen een screenprotector is geplaatst of dat iemand hem retour heeft gestuurd? Of zitten er tegenwoordig helemaal geen kabeltjes etc bij?
Steeds minder producten hebben kabeltjes. Veel telefoons komen al zonder bijv. Als die er wel zijn horen die bij een retour ook mee terug te komen, en kun je bij sommige producten heel netjes terugleggen in de doos. Zelfs als er een plasticje mist hebben mensen het vaak niet door gezien ze geen referentie hebben van dezelfde device in een doos.

Hangt wel beetje van product af en wat er bewaard is door de klant. En hoe veel moeite de verkoper doet. De een doet z'n best het als nieuw te faken, de andere doet een inkjetprinter met krassen en inkt erin terug in de doos. En zoals gezegd zijn er zelfs een paar die het weigeren te verkopen en klanten verteld dat dat nummertje dat op de computer staat een retourmodel is.

Maar tenzij je de medewerker persoonlijk kent en vertrouwd, zou ik dus gewoon lekker een dichte eisen bij deze partij. Als iedereen dat doet, wellicht leren ze dan een keer af alles open te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Cambionn op 03-04-2025 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

FrankGuthrie schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:37:
[...]

Dit!

Het is ook gewoon een upsell techniek. Niet een sneaky manier om 2ehands telefoons te slijten. Hoewel ze dat voor geretourneerde telefoons ook doen.

Mag gewoon zolang het een conform product is. Jij mag dan kiezen het niet te kopen. Bij online kopen heb je recht om terug te sturen en geld terug. Bij koop in de winkel heb je dat niet automatisch, maar grote bedrijven hebben ontdekt dat je meer verkoopt als je die service wel verleent, dus dat is fijn :)

[ Voor 28% gewijzigd door JvS op 03-04-2025 12:02 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:24
Cambionn schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:11:
[...]
Steeds minder producten hebben kabeltjes. Veel telefoons komen al zonder bijv. Als die er wel zijn horen die bij een retour ook mee terug te komen, en kun je bij sommige producten heel netjes terugleggen in de doos. Zelfs als er een plasticje mist hebben mensen het vaak niet door gezien ze geen referentie hebben van dezelfde device in een doos.

Hangt wel beetje van product af en wat er bewaard is door de klant. En hoe veel moeite de verkoper doet. De een doet z'n best het als nieuw te faken, de andere doet een inkjetprinter met krassen en inkt erin terug in de doos. En zoals gezegd zijn er zelfs een paar die het weigeren te verkopen en klanten verteld dat dat nummertje dat op de computer staat een retourmodel is.

Maar tenzij je de medewerker persoonlijk kent en vertrouwd, zou ik dus gewoon lekker een dichte eisen bij deze partij. Als iedereen dat doet, wellicht leren ze dan een keer af alles open te maken.
Net even gekeken maar het is dus min of meer onmogelijk om de kabel uit de verpakking te halen zonder sporen:

Als dat nog heel is zou ik mij er persoonlijk dus niet al te druk om maken.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
sdk1985 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:26:
[...]

Net even gekeken maar het is dus min of meer onmogelijk om de kabel uit de verpakking te halen zonder sporen:
[YouTube: Samsung Galaxy A56 Unboxing, Hands-On & First Impressions! (Awesome Pink)]

Als dat nog heel is zou ik mij er persoonlijk dus niet al te druk om maken.
Maar niet iedereen gebruikt die kabel. De telefoon is meestal nog genoeg opgeladen om uit te proberen en een geschikte laadkabel(ook al gaat het dan misschien niet met de hoogste snelheid) hebben de meeste mensen ook wel. Ik heb talloze tech producten waarvan de meegeleverde laadkabel en/of lader nu jaren later nog in de originele doos zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14:36

[...]

Nee hoor ik stuur bijna nooit iets terug. Ja ik wil een verzegelde doos of anders geef je gewoon aan dat het een retour product is zodat mensen zelf kunnen kiezen.
En het is niet aan klanten om een oplossing te vinden voor het businessmodel van een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-05 11:24

[...]

Ik vind dit een zwakke reactie en scheert wat mij betreft heel veel mensen over één kam. Ja, er zijn mensen die continu producten retour sturen, maar dat is volgens mij echt een minderheid.

Als ik een telefoon koop heb ik mijn onderzoek gedaan, en ga ik die echt niet retourneren. Mits er iets defect is of er een beschadiging is of iets dergelijks.

Als ik een product honderden euro’s koop verwacht ik een nieuw product. Niet een of ander afdankertje of een retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-05 08:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gezien de originele vraag inmiddels is opgelost en het verder gaat over WKOA, zet ik hier een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
De winkel is in dit topic niet interessant, gelieve deze dan ook weg te laten in de posts.