vervanging logic board mechanish toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bewerkers
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 15:52
Ik heb een cooler master quickfire xt toetsenbord. Deze heb ik al aardig wat jaartjes
Na verhuizen heb ik hem grondig schoongemaakt. Voorzichtig uit elkaar gehaald en alle toetsen er uit en die gewassen.
De print met toetsen heb ik oppervlakkig geborsteld met een afwasborstel om te voorkomen dat deze te nat zou worden. Omgekeerd uit laten lekken.
De volgende dag getest en hij gaat niet meer aan. Ik vermoed dat dit printje stuk is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cAThm17gI-tRPQPIuzsrSFIvYrU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oC40CiyqkAgymo2KlNpDzxwf.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zoek een vervanging. Ik las ergens dat er ook modbare pin compatibel board is gemaamd ghost squid.
Weet iemand waar ik het kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:48

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Dat dat printje vocht heeft gezien zou ik eerst beginnen met een borsteltje en wat alcohol beide kanten schoon te maken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bewerkers
Ik kan morgen proberen het schoon te maken met ipa. Maar ik denk niet dat het zal helpen. Ik heb hem er meerdere in en uit gehad. Helaas 1 keer 1 rij verschoven geplaatst. Toen werd hij warm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:48

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

bewerkers schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:36:
Ik kan morgen proberen het schoon te maken met ipa. Maar ik denk niet dat het zal helpen. Ik heb hem er meerdere in en uit gehad. Helaas 1 keer 1 rij verschoven geplaatst. Toen werd hij warm.
Tja.... kans dat je hem dan hebt opgeblazen. Dat had je bij je eerste post wel mogen vertellen....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bewerkers
Dat was pas later gebeurd. Heb ook wel eens chips gehad die dat overleefden, trouwens.
Daarom zoek ik een vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:24

SA007

Moderator Tweaking
Ik denk dat net zo waarschijnlijk is dat door het schoonmaken een of meerdere drukknoppen 'ingedrukt' zijn door vocht/vuil en dat hij daarom niet lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bewerkers
SA007 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:42:
Ik denk dat net zo waarschijnlijk is dat door het schoonmaken een of meerdere drukknoppen 'ingedrukt' zijn door vocht/vuil en dat hij daarom niet lijkt te werken.
Windows ziet geen apparaat. Onbekend apparaat. NumLock lampje gaat ook niet aan, maar kan inderdaad zijn dat de knoppen niet gezien worden.
Ik kan met een Multimeter de knoppen meten, maar als windows niks ziet dan heb ik weinig hoop.

[ Voor 3% gewijzigd door bewerkers op 02-04-2025 16:38 ]

Pagina: 1