Hoeveel verschil zit er tussen 9070 en 9070 XT

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17-06 12:33
Hallo.

Dan probeer ik het nog een keer.
Aangezien elke keer mijn reactie word verwijderd, als deze ook word verwijderd, dan weet ik het niet meer....

Ik zit naar de Sapphire Nitro+ te kijken. Aangezien deze het mooiste eruit ziet voor mijn huidige setup.
Maar is de 300 euro extra waard?

Mvg.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:49

br00ky

Moderator Harde Waren
En wat heb je zelf gevonden? Vragen begint hier altijd met eigen input. Ik geloof dat mijn laatste moderatie vrij duidelijk was :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Niet duidelijk genoeg voor mij. Sorry ik heb af en toe moeite met begrijpend lezen.
Daarom vraag ik het liever.
Deed ik op school ook, veel vragen, voordat ik iets snap.

Ik kijk naar de Sapphire Nitro+, alleen wil ik weten of het extra geld waard is. Beide kaarten hebben dezelfde model GPU.

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Mijn moderatie was één regel. Het antwoord op je vraag zal meer dan 1 regel zijn. Ik zou zeggen, neem daar de tijd voor en kom met een gerichte vraag terug, want het antwoord staat letterlijk in review: Radeon RX 9070 & 9070 XT - Waar Nvidia spartelt, overtuigt AMD. Of dat jouw geld waard is, moet je echt zelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Ik heb de reviews al gezien. Maar ik twijfel nog steeds.
Vandaar ik het liever wil weten hoe andere erover denken.

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Waar twijfel je dan over, dat is voor ons onduidelijk? Het verschil is prestatie is namelijk wél duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Maar is de prijs verschil het waard?

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat kan jij alleen bepalen. Het verschil in prestatie is ongeveer 15%. Het verschil in prijs ongeveer 40%. Heb je die laatste 15% prestatie nodig omdat jouw games op jouw resolutie anders niet lekker lopen, dan heb je geen keus. En anders betaal je vrij veel voor die extra 15%.

[ Voor 27% gewijzigd door br00ky op 01-04-2025 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Ik heb een 4K monitor. Dus de extra prestatie is altijd welkom. Maar voor 300 euro meer begin ik te twijfelen, en ik weet niet of de Non XT versie een probleem gaat worden in toekomst.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
De non XT natuurlijk sneller dan de XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:53
Wat is je vraag nu precies of waar wil je naartoe?

Begin met het zoeken van benchmarks voor de spellen die je wilt spelen, haalt het de 9070 het aantal FPS dat je graag wilt zien?
- Dan kun je zelf bepalen of je de extra Fps welke de XT je geeft de meerprijs waard vindt. Momenteel is de fps per euro van de Non XT significant beter in ieder geval.

Haalt de 9070 het niet?
Dan zul je sowieso voor de 9070XT moeten gaan uitgaande dat die wel snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:45
br00ky schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:56:
Dat kan jij alleen bepalen. Het verschil in prestatie is ongeveer 15%. Het verschil in prijs ongeveer 40%. Heb je die laatste 15% prestatie nodig omdat jouw games op jouw resolutie anders niet lekker lopen, dan heb je geen keus. En anders betaal je vrij veel voor die extra 15%.
Het is grappig, je ziet mooi het verschil tussen de theorie en praktijk:

Theorie: XT 15% sneller en de XT 9% duurder (adviesprijs € 695 vs € 639). De XT is dus price/performance iets beter.

Praktijk: XT 15% sneller en de XT 40% duurder. De XT is dus price/performance flink slechter. (Bijna 20%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Inmiddels is de Non XT versie uitverkocht. Dus ik wacht wel wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06 09:34

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Ik schrok even van je bericht aangezien er vanmiddag nog vele honderden op voorraad waren.
Gelukkig is dat nog steeds het geval:
categorie: Videokaarten

ook van de Nitro+
uitvoering: Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070

Al zou ik voor de prijs/prestatieverhouding dan voor de Reaper of the XFX Swift gaan:
uitvoering: Powercolor Reaper AMD Radeon RX 9070
uitvoering: XFX SWIFT AMD Radeon RX 9070 OC Triple Fan Gaming Edition

Hier een vergelijk:
https://tweakers.net/pric.../2179982;2179970;2181944/

De XFX zit op hetzelfde niveau in termen van clockspeed af fabriek. Hoe goed ze nog over/under te clocken/volten zijn is mede afhankelijk van de silicon lottery.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadPhoenix86
Vanmiddag stond deze erop voor 676 euro.
Ik wil een kaart met verlichting, dus die tweede andere vallen gelijk weg. En ik wil niet meer betalen als 700 euro voor een Non-XT versie.

Ik vind die 12pin power connector ook wel makkelijk. Aangezien mijn voeding met een daisy chain PCI-E kabel word geleverd. En zo'n losse kabel is maar 21 euro. Minder gedoe met kabels.
Pagina: 1