Parket vloeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:11
Ik kan op tweakers geen eigen topic vinden over parket.

Nou zijn wij voor ons nieuwbouwhuis op zoek naar een parketvloer voor de gehele begane grond (incl. entree en keuken) en we zijn hier informatie aan het inwinnen.
Wat we vooral willen:
- Weense punt / Hongaarse punt.
- Geschikt voor vloerkoeling en vloerverwarming.
- Geschikt voor gebruik in keuken.

Nou zijn we ook al even in de showroom geweest bij de Paal in Schijndel en daar al wat informatie ingewonnen (oa. dat bij keukengebruik een vloer ook gelakt moet zijn ipv. geolied).

Maar, ik ben vooral benieuwd naar mensen met ervaringen hier. Welke parket leveranciers zijn top, welke juist niet. Waar hebben jullie op gelet bij selectie parket?

We hebben nu bijvoorbeeld een offerte voor Tree Floor parket die in Weense punt gelegd kan worden incl. bies, maar ken het merk (en dus kwaliteit niet).
En hoe verhoudt dit zich tot bijvoorbeeld de Paal Parket waar we nog op gesprek willen voor een offerte? Of zal de Paal verhoudingsgewijs erg duur zijn (of juist weer niet, omdat die alles in huis hebben).

Ik hoor graag jullie inzichten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:58
Wanneer je lang wil genieten van je parket dan gaat het vooral om de kwaliteit van het hout, een goede ondervloer (geen platen) en de manier van leggen. Goedkoop is vaak duurkoop.
LaChapelle parketvloeren zijn een van de betere, de leverancier (Gaffi ParketVormgevers) leggen (en restaureren) ook parketvloeren in (Rijks)monumenten.

Overigens kun je een parketvloer het beste in de boenwas zetten, dan wordt de vloer ondoordringbaar voor vocht en dus ook geschikt voor een keuken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Rij naar Esko vloeren in Westerhoven. Da's tevens hun hoofdvestiging. Grote speler, maken de vloeren zelf, en weigeren om rommel aan te bieden, moet gewoon kwaliteit zijn. Niet de beste onderhandelaars, maar over vloeren weten ze echt alles maar dan ook alles.
En voor een rdelijk nette prijs :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
The Eagle schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:35:
Rij naar Esko vloeren in Westerhoven. Da's tevens hun hoofdvestiging. Grote speler, maken de vloeren zelf, en weigeren om rommel aan te bieden, moet gewoon kwaliteit zijn. Niet de beste onderhandelaars, maar over vloeren weten ze echt alles maar dan ook alles.
En voor een rdelijk nette prijs :)
En wat versta je onder dat laatste (incl. plaatsing), mag in pb.
De variatie in kosten bij parket vind ik ook, zacht gezegd, groot..

Daarnaast zullen wij naar een multiplank optie moeten verwacht ik ivm. de vloerkoeling en vloerverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Yaksa schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:30:
Wanneer je lang wil genieten van je parket dan gaat het vooral om de kwaliteit van het hout, een goede ondervloer (geen platen) en de manier van leggen. Goedkoop is vaak duurkoop.
LaChapelle parketvloeren zijn een van de betere, de leverancier (Gaffi ParketVormgevers) leggen (en restaureren) ook parketvloeren in (Rijks)monumenten.

Overigens kun je een parketvloer het beste in de boenwas zetten, dan wordt de vloer ondoordringbaar voor vocht en dus ook geschikt voor een keuken.
Ik wil vooral géén glimmende vloer in ieder geval. LaChapelle zal ik onthouden, maar probeer het wel iets dichter bij huis te zoeken (zo waren we ook bij de Paal terecht gekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Sincere1983 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:45:
[...]Ik wil vooral géén glimmende vloer in ieder geval. LaChapelle zal ik onthouden, maar probeer het wel iets dichter bij huis te zoeken (zo waren we ook bij de Paal terecht gekomen)
Parket op de juiste manier in de boenwas gezet geeft een satijnachtige glans. Ja, je kunt 'm laten glimmen door de vloer extra te boenen met zachte katoenen doeken, maar het hoeft niet.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sincere1983 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:44:
[...]

Daarnaast zullen wij naar een multiplank optie moeten verwacht ik ivm. de vloerkoeling en vloerverwarming.
Dat ze gewoon goed werk en spul leveren voor een redelijke prijs. Valtverder gen donder over te zeggen, ligt er helemaal aan wat je wilt en wat de opties zijn. Maar nogmaals: ga eens bij de gasten kijken en praten. En vraag het mij dan nog eens ;)

Mijn ervaring is beperkt tot 93m2 parket (zware kwaliteit HDF), en een aantal planken die leken alsof er een voetstap op stond. Vonden dat dat niet mocht, lieten zelfs de importeur ter plekke komen. Hele goede service ook dus :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Sincere1983 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:44:
[...]

Hier ook goede ervaringen met Esco vloeren, vestiging Zoetermeer. Hebben ook prima kwaliteit tegels.

Vloer is een mooie dikke kwaliteit mulitplank, ben zelf voor planken gegaan die zijn dan allemaal een andere lengte wat een erg mooi en rustig patroon oplevert in de kamer. Heb zelf een olie vloer en die moet je eigenlijk eens in de zoveel tijd olieen maar dat schiet er hier een beetje bij in. De vloer ligt er nu een jaartje of 2 a 3 in en ziet er nog steeds prachtig uit. Wel natuurlijk hier en daar een paar butsen in de vloer maar dat is de charme van een houten vloer vind ik.

Heb de vloer zelf zwevend gelegd en dat ging met een afkortzaag prima. Lange plinten van de plintenfabriek gebruikt zodat ik nergens in de kamer een naadje zie :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:52
Ik vind hout als vloerbekleding in combinatie met vloerverwarming/koeling altijd een lastige. Alle bedrijven zeggen dat dat hout er wel tegen kan maar zeggen niets over hoe makkelijk de kou of de warmte erdoorheen gaat.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:09
Het grote nadeel van een gelakte vloer is dat je die eens in de zoveel jaar opnieuw moet lakken, en naast dat de hele ruimte dan het beste leeggemaakt wordt is dit ook wel een kostenpunt waar je misschien niet over na hebt gedacht, vraag daar dus ook naar, en mischien wordt het dan toch geen parket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03:52

orf

Ik heb een traditionele tapis parketvloer. Dat is een prachtige vloer, maar ik weet niet of ik dat nu opnieuw zou kiezen. Het werkt niet (goed) met vloerverwarming, ook al wordt er gezegd dat het wel kan. De warmte-isolatie is simpelweg hoger dan bij andere vloeren, die geschikt zijn voor vloerverwarming. Ik vind PVC er tegenwoordig behoorlijk goed uitzien.

Wij hebben de vloer in woonkamer en keuken. In de keuken zitten helaas behoorlijk wat beschadigingen. Doordat er iets uit de vaatwasser valt, of van het keukenblad. De vloer was rond de €10k, wat volgens mij geen gekke prijs was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
No Hands schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 19:51:
Ik vind hout als vloerbekleding in combinatie met vloerverwarming/koeling altijd een lastige. Alle bedrijven zeggen dat dat hout er wel tegen kan maar zeggen niets over hoe makkelijk de kou of de warmte erdoorheen gaat.
Alle wat grotere bedrijven geven K/W waarde van hun vloeren, dus je kan het uitrekenen. (Willekeurig voorbeeld: Warmteweerstand: 0,037 m2 K/W. Als parket wordt gelegd op eiken planken als ondervloer dan dient er 0,049 m2 K/W bij opgeteld te worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
orf schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 20:03:
Ik heb een traditionele tapis parketvloer. Dat is een prachtige vloer, maar ik weet niet of ik dat nu opnieuw zou kiezen. Het werkt niet (goed) met vloerverwarming, ook al wordt er gezegd dat het wel kan. De warmte-isolatie is simpelweg hoger dan bij andere vloeren, die geschikt zijn voor vloerverwarming.
Volgens mij is dat meer een kwestie van de verdelers en warmtebron goed inregelen. Ook al zou er minder warmte door het hout komen dan nog kun je de flow en eventueel de aanvoertemperatuur wat verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
De warmteweerstand van het Treefloor multiplank is 0,14 m2 K/W.
Als ik het zo zie is het bijv van de Hebeta charente XL 0,02 m2 K/W.
Hoe merkbaar zal dit zijn?

Ik vind toch wel dat parket een wat luxer gevoel geeft. Mensen die kunnen delen hoe multiplank parket voelt qua vloerverwarming en vloerkoeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Yaksa schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:10:
[...]

Volgens mij is dat meer een kwestie van de verdelers en warmtebron goed inregelen. Ook al zou er minder warmte door het hout komen dan nog kun je de flow en eventueel de aanvoertemperatuur wat verhogen.
Dat laatste klopt maar is gelijk dus een minpunt: Je verliest dan efficiëntie in je verwarmingsproces. Met andere woorden, het verwarmen/koelen gaat nog langzamer en er gaat meer energie in dan zonder die houten vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Ik lees onderstaande op een website (die overigens pvc en parket heeft):
De specificaties van een pvc vloer geven aan dat hij door de lage warmteweerstand snel opwarmt (pvc heeft een R-waarde van 0,025 m2 K/W). Dit wordt dan als voordeel gezien, echter is dat maar de helft van het verhaal. Wat er niet bij wordt verteld is dat de pvc vloer ook weer snel afkoelt. Dat is een nadeel en maakt de pvc vloer minder energiezuinig.

Een houten vloer bestaande uit duoplanken (de meest verkochte variant) heeft een R-waarde van 0,08 a 0,09 m2 K/W en is veel stabieler/langzamer in zowel de opname/afgifte van warmte. Dit maakt de houten vloer daarom energiezuiniger, wat een voordeel is ten opzichte van de pvc vloer.

In een recente test zijn een pvc vloer, een tegelvloer en een houten vloer vergeleken op vloerverwarming. Hierin kwam de houten vloer naar voren als beste keuze, niet alleen omdat deze het beste scoorde op energieverbruik, maar de houten vloer in combinatie met vloerverwarming werd ook het prettigst qua warmteafgifte ervaren.

Iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Sincere1983 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:09:
De specificaties van een pvc vloer geven aan dat hij door de lage warmteweerstand snel opwarmt (pvc heeft een R-waarde van 0,025 m2 K/W). Dit wordt dan als voordeel gezien, echter is dat maar de helft van het verhaal. Wat er niet bij wordt verteld is dat de pvc vloer ook weer snel afkoelt. Dat is een nadeel en maakt de pvc vloer minder energiezuinig.

Een houten vloer bestaande uit duoplanken (de meest verkochte variant) heeft een R-waarde van 0,08 a 0,09 m2 K/W en is veel stabieler/langzamer in zowel de opname/afgifte van warmte. Dit maakt de houten vloer daarom energiezuiniger, wat een voordeel is ten opzichte van de pvc vloer.

In een recente test zijn een pvc vloer, een tegelvloer en een houten vloer vergeleken op vloerverwarming. Hierin kwam de houten vloer naar voren als beste keuze, niet alleen omdat deze het beste scoorde op energieverbruik, maar de houten vloer in combinatie met vloerverwarming werd ook het prettigst qua warmteafgifte ervaren.

Ik denk dat het ook nog een verschil maakt of je constant dezelfde temperatuur in huis hebt of dat je in de nacht een lagere temperatuur aanhoudt.

Ik moet zeggen dat ik die houtboeren niet zo vertrouw want sommige beweren dat je hout zelfs zwevend kan leggen over een vloerverwarming heen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen echt parket, maar wellicht het overwegen waard is keramisch parket. De houtlook is tegenwoordig echt goed (met afhankelijk van hoe duur >50,60 m2 aan unieke patronen), doet het natuurlijk uitstekend met vloerverwarming én is slijtvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincere1983
PolarBear schreef op woensdag 2 april 2025 @ 07:11:
Geen echt parket, maar wellicht het overwegen waard is keramisch parket. De houtlook is tegenwoordig echt goed (met afhankelijk van hoe duur >50,60 m2 aan unieke patronen), doet het natuurlijk uitstekend met vloerverwarming én is slijtvast.
Maar het blijft een tegel onder je blote voeten/sokken.
Initieel hadden we van Marazzi de Intrecci op het oog maar de baas thuis wil toch wel echt hout (waar ik het uiteindelijk ook niet oneens mee ben overifens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Brilsmurfffje schreef op woensdag 2 april 2025 @ 07:04:
[...]

Ik denk dat het ook nog een verschil maakt of je constant dezelfde temperatuur in huis hebt of dat je in de nacht een lagere temperatuur aanhoudt.

Ik moet zeggen dat ik die houtboeren niet zo vertrouw want sommige beweren dat je hout zelfs zwevend kan leggen over een vloerverwarming heen..
Wij stoken sowieso maar op 19 graden, ik verwacht dus dat we hem ‘s-nachts heel weinig laten teruglopen (hooguit naar 17/18 graden) juist omdat, wat ik begrijp, je een bodemwarmtepomp zo stabiel mogelijk wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Sincere1983 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 07:25:
[...]

Wij stoken sowieso maar op 19 graden, ik verwacht dus dat we hem ‘s-nachts heel weinig laten teruglopen (hooguit naar 17/18 graden) juist omdat, wat ik begrijp, je een bodemwarmtepomp zo stabiel mogelijk wilt houden.
Een bodemwarmtepomp in nieuwbouw laat je niet teruglopen, die staat volcontinu op dezelfde temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:52
Sincere1983 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:09:

Ik heb dit een paar keer gelezen en of ik snap het niet of het is onzin.
het is niet het pvc wat warmte buffert of afkoelt, dat is de beton/zandcement massa eronder. Het pvc laat warmte goed door, daardoor voel je snel de warmte van je vloerverwarming. Bij hout duurt het veel langer voor de warmte erdoorheen komt, dus stel dat je je beton of zandcement vloer laat afkoelen door je verwarming uit te zetten dan duurt het ook veel en veel langer voor de warmte weer door je hout komt.

iets prettig ervaren is een compleet persoonlijke mening. Daar kun je niks mee in een onderzoek.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Resumerend qua warmteweerstand begrijp ik dus eigenlijk het volgende;
Als je de temperatuur toch constant houd ivm de bodemwarmtepomp maakt het weinig uit of je voor multiplank of pvc kiest aangezien je tenslotte toch een constante vloertemperatuur hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35
Sincere1983 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:32:
De warmteweerstand van het Treefloor multiplank is 0,14 m2 K/W.
Als ik het zo zie is het bijv van de Hebeta charente XL 0,02 m2 K/W.
Hoe merkbaar zal dit zijn?

Ik vind toch wel dat parket een wat luxer gevoel geeft. Mensen die kunnen delen hoe multiplank parket voelt qua vloerverwarming en vloerkoeling?
Je maakt een rommeltje van de lambdawaarden en eenheden in deze en andere reacties.

Hout varieert van 0.13 W/mK voor zachthout tot 0.3W/mK voor hardhout.

De R-waarde bereken je door d/lambda met als eenheid m2K/W.

Bij gebruik van verschillende materialen moet je goed opletten naar de methode van optellen.

Makkelijker is om met een gemidd lde lambda te rekenen en de effectieve dikte.

De ondervloer heeft ook een bepalende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-06 16:27
Ik heb ook tapis parketvloeren op de BG, en vloerverwarming met bodemwarmtepomp (i.e., continue regeling). Merk echt helemaal nergens aan dat dit minder goed zou werken. Maar OK, ik heb geen empirisch vergelijkingsmateriaal van de situatie met of zonder parket...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-06 23:54

Wuursj

want worst is al bezet

Hier een WP en vloerverwarming in een oud (1913) maar goed geisoleerd huis op de bovenverdiepingen. Maar beneden willen we ook graag echt hout, past toch het beste bij ons huis vinden wij. Maar het moet wel gaan.

Over het warm stoken, laten we het kwanitficeren:

Om je huis warm te houden heb je een bepaald vermogen nodig. Vloerverwarming heeft een bepaald afgiftevermogen af en dat moet in evenwicht zijn. Bij een constante aanvoer (zoals WP) haal je dat evenwicht door de aanvoertemp en flow te regelen. Met een hogere warmte weerstand van de vloer, moet je met een hogere temperatuur gaan stoken om hetzelfde afgiftevermogen te generen.
Bij een WP geldt: hoe lager de aanvoer temp naar de vloer, hoe efficienter de boel draait en daar kost het dus wel wat efficientie. Een vuistregel is 2 a 4% efficientie verlies per graad hoger stoken (maar dat getal varieert).

Met mijn verbruik van ~700kwh per jaar voor de WP en de volgende correctie factoren heb eens wat zitten rekenen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ygb0dXy5feGpu_9rphdnEbxD4qI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/nEoZOGGx9GQ6srh2L86DlmWI.png?f=user_large

In relatieve getallen lijkt het verschil tussen PVC en hout groot, de temp moet wat omhoog om dezelfde afgifte te geven: waar bij PVC bijvoorbeeld 28 graden genoeg zou zijn en een aaname dat ie 4% per graad minder efficient draait, moet je nu naar 31,5 graad en verlies je dus 14,5% efficientie. Lijkt best wel wat.

Maar met een dergelijk laag verbruik is dat 'slechts' 100kwh en kost het verschil tussen PVC en hout bij mijn verbruik en oppervlaktes 3 tientjes per jaar volgens mijn excelletje.

Kromtrekken etc. ben ik meer bang voor...

[ Voor 13% gewijzigd door Wuursj op 02-04-2025 22:59 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06 15:07
Ga eens gaan kijken naar een goeie keramische parketvloer, die is nauwelijks te onderscheiden van hout (tenzij je natuurlijk gaat kijken naar barsten, deuken, waterschade, die vind je niet in een tegel).
Blote voeten op keramisch parket in de zomer is heerlijk, lekker fris. In de winter is het (zoals te verwachten van een vloerverwarming) niet "warm" maar "onopvallend confortabel".

Dat het een voordeel zou zijn dat de vloer langer warm blijft, tsja, als je een radiator helemaal omringt met isolatie zal die ook langer warm blijven, maar je vergeet dat je huis koud blijft. Bullshit verhaal, je wil net dat je warmte in je huiskamer komt en niet onder je vloer blijft hangen.
Met tegels kan je op lagere temperatuur stoken (dus hogere efficiëntie), wordt het huis sneller warm en heb je meer voordeel van nachtverlaging. Laat je niets wijsmaken, nachtverlaging is nuttig; zelfs een half graadje omhoog om een slim moment geeft je extra comfort (net als je de badkamer in komt is net nét ietsje warmer) zonder dat het je wat kost (want een vloer die wat afgekoeld is geeft een lagere retour dus hogere COP).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Keramisch parket vind ik nog altijd geen echt hout. Heb er ook naar gekeken (Marazzi intrecci).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Wuursj schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:09:
Hier een WP en vloerverwarmingl in een oud maar goed geisoleerd huis (1913) op de bovenverdiepingen. Maar beneden willen we ook graag echt hout, past toch het beste bij ons huis vinden wij. Maar het moet wel gaan.

Over het warm stoken:

Om je huis warm te houden heb je een bepaald vermogen nodig. Vloerverwarming heeft een bepaald afgiftevermogen af en dat moet in evenwicht zijn. Bij een constante aanvoer (zoals WP) haal je dat evenwicht door de aanvoertemp en flow te regelen. Met een hogere warmte weerstand van de vloer, moet je met een hogere temperatuur gaan stoken om die zelf vloer op een bepaalde temp te krijgen. Bij een WP geldt: hoe lager de aanvoer temp naar de vloer, hoe efficienter de boel draait en daar kost het dus wel wat efficientie. Een vuistregel is 2 a 4% efficientie verlies per graad hoger stoken (maar dat getal varieert).

Met mijn verbruik van ~700kwh per jaar voor de WP en de volgende correctie factoren heb eens wat zitten rekenmen
[Afbeelding]

In relatieve getallen lijkt het verschil tussen PVC en hout groot, de temp moet wat omhoog. Maar met een dergelijk laag verbruik en 31ct/kwh en een aaname dat ie 4% per graad minder efficient draait, kost het verschil tussen PVC en hout nog geen 3 tientjes per jaar volgens mijn excelletje.

Kromtrekken etc. ben ik meer bang voor...
Kijk, dit is interessante info, dank je.
Kromtrekken heb je neem ik aan garantie op?

Iemand dan nog hier die toevallig ervaring heeft met de Paal parket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:01

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb ervaring met houten parketvloer en vloerverwarming in een woning uit 2018 ventilatie type C en hr++ glas en cv ketel.
En met keramische tegels in een wat oudere woning met warmtepomp.

Houten parket met vloerverwarming in een nieuwbouwwoning is goed te doen. Het is minder efficiënt, maar een nieuwbouwwoning is zo goed geissoleerd dat je dat niet of nauwelijks zal merken. In een oudere woning zou ik nooit parket combineren met vloerverwarming.

Ik onze huidige woning zit dus wel keramisch parket en dat vind ik veel prettiger, makkelijk schoonmaken, geen gedoe met vlekken en omdat het door de hele woning ligt is het een strak geheel .

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 02-04-2025 22:47 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06 15:07
Sincere1983 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 22:35:
Keramisch parket vind ik nog altijd geen echt hout. Heb er ook naar gekeken (Marazzi intrecci).
Dat beweer ik ook helemaal niet.
Een auto is ook geen echte paardenkoets :+

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:06

Asteroid9

General Failure

My 2 cents: alweer 4 jaar naar volle tevredenheid een parketvloer met vloerverwarming in een goed geisoleerd jaren 30 huis.
Zelf gelegd verlijmd visgraat, het hele jaar comfortabel en een bizar laag gasverbruik. Kromtrekken gebeurt trouwens echt niet.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tillumen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 21:58
Asteroid9 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 19:56:
My 2 cents: alweer 4 jaar naar volle tevredenheid een parketvloer met vloerverwarming in een goed geisoleerd jaren 30 huis.
Zelf gelegd verlijmd visgraat, het hele jaar comfortabel en een bizar laag gasverbruik. Kromtrekken gebeurt trouwens echt niet.
Hier dezelfde ervaring. Opvallend voordelig ook slanke het zelf legt. Net nieuw huis gekocht en ga weer neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBR39
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:19
Esco Zoetermeer hier ook, zeker een aanrader! Prima icm vloerverwarming, gelijmd. Wat mij vooral verbaasde daar (positief) is het verschil in uitstraling met dezelfde behandeling, maar verschillende houtsoorten. Veel keus, kwaliteit. Voor parket ben je altijd wel geld kwijt, maar het kan erger zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Op advies van een aantal hier een afspraak gepland bij Esco (Westerhoven). Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvandeveen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 25-06 14:42
Sincere1983 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:46:
Op advies van een aantal hier een afspraak gepland bij Esco (Westerhoven). Ik ben benieuwd!
Ik heb meegelezen, wil je ons laten weten wat eruit is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenie3000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-06 15:37
Eventueel heb je ook nog https://beugt.nl/echtvloeren/ is ook gelijmd en geschikt voor vloerverwarming. Is ook in hongaarse punt mogelijk.
Pagina: 1