Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diersestook
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-07 12:37
Momenteel gebruiken we ESXI 7.0 Update 3 met Image profile (Updated) ESXi-7.0U3c-19193900-standard (Hewlett Packard Enterprise) op onze PROLIANT ML350 Gen10 Server. We willen updaten naar de nieuwste versie en zijn van plan dit te doen met de volgende opdracht:
esxcli software profile update -p ESXi-7.0U3s-24585291-standard \
-d https://hostupdate.vmware.../main/vmw-depot-index.xml
Kan iemand me vertellen of dit problemen zal geven met de geïnstalleerde HPE -stuurprogramma's of is het geen probleem om de host op deze manier bij te werken?

Bij voorbaat dank!

[ Voor 4% gewijzigd door diersestook op 01-04-2025 19:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zou geen probleem moeten zijn. De HPe images zijn voornamelijk met wat extra tools en specifieke drivers, de updates die je installeert gaat voor het systeem zelf. Net zoals je gewoon Windows Updates toepast van MS voor je HP branded laptop en desktop.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:04

nelizmastr

Goed wies kapot

In het verleden heb ik dit wel eens PSOD’s zien veroorzaken, maar dat was een hele specifieke incompatibiliteit . Zolang je HPE basis image niet nog uit de ESXi 6.x tijd komt gaat dit 99/100 keer wel goed. Dit heb ik zelf een paar weken terug ook nog gedaan op een clustertje DL380 Gen10.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diersestook
Bedankt voor de reacties!

1. Als het updaten via de online repository niet werkt, kan ik de update dan uitvoeren door de volgende procedure te volgen?
2. En is vmware-esxi-7.0U3s-24585291-depot.zip het juiste bestand?

- Upload vmware-esxi-7.0U3s-24585291-depot.zip naar bijvoorbeeld /vmfs/volumes/datastore1/
- Zet host in Maintenance Mode
- Uitvoeren: esxcli software profile update -d /vmfs/volumes/datastore1/VMware-ESXi-7.0U3s-24585291-depot.zip -p ESXi-7.0U3s-24585291-standard
- Reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat zegt de documentatie hierover? ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diersestook
Terechte opmerking (ik houd van bevestiging ;-))

1. Genoemde procedure heb ik succesvol getest. Als ik eerst een dry run uitvoer dan krijg ik exact dezelfde resultaten als met uitvoeren van een dry run met esxcli software profile update -p ESXi-7.0U3s-24585291-standard -d https://hostupdate.vmware.../main/vmw-depot-index.xml

2. vmware-esxi-7.0U3s-24585291-depot.zip is dus het juiste bestand, aangezien resultaten identiek zijn

Let op: het is allemaal hoofdlettergevoelig incl. bestandsnamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:24
@diersestook

Waarom gebruik je eigenlijk niet de HP Image, die hebben als het goed is in Feb 2025 nog een 7.0 U3 image uitgebracht. Dan neem je immers ook de extra componenten en drivers mee die dat image bij installatie van de host hebben toegevoegd.

Nu heb je EXSI weg geupdate, maar de fabrikant specifieke componenten niet, wat ook weer tot incompatibiliteit kan leiden of zelfs security risico's.

Of update de HP specifieke componenten alsnog via het HP Depot: https://vibsdepot.hpe.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diersestook
Ik wilde in de eerste instantie naar de laatste versie ivm Broadcom dicht drie actief misbruikte zerodays in VMware

Bedankt voor je tip, wellicht moet ik dat inplannen om uit te voeren. Je bent wel de eerste die dit aanstipt en ik heb dezelfde vragen ook gesteld op Reddit en de Broadcom community.
Ook kom ik veelvuldig tegen om op deze manier te updaten (zowel op Tweakers, Reddit, Broadom, etc.), dus blijkbaar leeft dit dan niet genoeg..? Ik ben ook nergens iets tegengekomen over hiermee gemoeide eventuele veiligheidsrisico's of risico's aangaande stabiliteit. De installatie draait op het moment gelukkig wel stabiel en snel.
Pagina: 1