afgesloten windows11, muis-led gaat branden als ik op klik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-09 10:08
Als ik mijn nieuwe pc afsluit (windows 11) en ik kik op de muis erna, dan gaat de led hiervan aan.
Op mijn andere afgesloten pc (windows 10) met een zelfde muis, gebeurt dat niet als ik daar vervolgens op klik. Heeft dit iets met de energie instellingen te maken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:57
CalvinStengs schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:34:
Als ik mijn nieuwe pc afsluit (windows 11) en ik kik op de muis erna, dan gaat de led hiervan aan.
Op mijn andere afgesloten pc (windows 10) met een zelfde muis, gebeurt dat niet als ik daar vervolgens op klik. Heeft dit iets met de energie instellingen te maken?
In de BIOS/UEFI kan je aangeven of de USB poorten stroom moeten blijven geven als de PC uit staat. Dat kan bijvoorbeeld handig zijn om je dingen op te laden.

Hoe/waar je die instelling precies vindt is afhankelijk van je moederbord/pc model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-09 10:08
XelaRetak schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:37:
[...]

In de BIOS/UEFI kan je aangeven of de USB poorten stroom moeten blijven geven als de PC uit staat. Dat kan bijvoorbeeld handig zijn om je dingen op te laden.

Hoe/waar je die instelling precies vindt is afhankelijk van je moederbord/pc model.
Ik heb het gedaan door snel opstarten (dit voorkomt meestal dat de computer volledig wordt afgesloten, het blijft dan in een soort hybride slaapstand.) uit te schakelen via de energie-instelling.
Zoals ik begrepen heb is het sowieso beter om het snel opstarten uit te schakelen. Op een recente pc met een ssd merk je in de praktijk niet veel verschil tussen wanneer de functie Snel opstarten wel of niet is ingeschakeld. Bovendien kan deze functie ook de oorzaak zijn dat bepaalde updates niet worden uitgevoerd, omdat de computer nooit volledig afsluit.

[ Voor 26% gewijzigd door CalvinStengs op 01-04-2025 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:32
Dit komt inderdaad vanuit snel opstarten niet vanuit bios instellingen

[ Voor 27% gewijzigd door Aschtra op 04-04-2025 16:10 ]