Probleem met Intel(R) Ethernet Controller (3) I225-V

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:39
Sinds kort heb ik met het volgende moederbord uitvoering: ASUS ROG Strix B650E-E GAMING WIFI dat mijn internet er tijdens het gamen er uitknalt. Vervolgens reset ik de ethernet adapter en werkt het weer. Heeft iemand wellicht een permanente oplossing?

Ik heb de drivers al opnieuw geinstalleerd, en ik heb ergens een vinkje uitgezet bij power management (zodat de energiebesparing niet wordt ingeschakeld o.i.d.).

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-05 12:23
Hier vind je de laatste drivers:

https://www.intel.com/con...ller-i225v/downloads.html

Ik had dit ook, bij mij leek dit aan de bekabeling te liggen. Ander mobo nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:27

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

In principe zou je in je eventmanager (of bij de driver) kunnen zien waarom ie eruit knalt

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzn
Damic schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:33:
In principe zou je in je eventmanager (of bij de driver) kunnen zien waarom ie eruit knalt
Volgens geeft het dit:

Name resolution for the name service-aggregation-layer-preview-subs.juno.ea.com timed out after none of the configured DNS servers responded. Client PID 14020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzn
pennywiser schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:19:

Volgens mij heb ik deze inderdaad gepakt ( en daarvoor waarschijnlijk nog die van de drivers bij het moederbord). Toch bleeft het probleem aanhouden, niet super chill als je comp. games speelt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzn
pennywiser schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:19:

Bedoel je daarmee de UTP kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-05 12:23
rzn schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:58:
[...]

Bedoel je daarmee de UTP kabel?
Ja, wat voor kabel is dit nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52

franssie

Save the albatross

rzn schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:39:
[...]

Volgens geeft het dit:

Name resolution for the name service-aggregation-layer-preview-subs.juno.ea.com timed out after none of the configured DNS servers responded. Client PID 14020.
Welke DNS servers gebruik je?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzn
franssie schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:02:
[...]

Welke DNS servers gebruik je?
Automatic (DHCP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Je hebt dus niets zelf ingesteld lijkt het.
Je kan bij ipconfig /all (in cmd) zien welke DNS server je gebruikt. Dat kan het IP adres van je modem zijn (bij mij het geval) en dan gebruik je, als je niets in je modem hebt aangepast, de DNS servers van je provider. Dat zou goed moeten zijn, maar welke provider gebruik je?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzn
franssie schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:55:
[...]

Je hebt dus niets zelf ingesteld lijkt het.
Je kan bij ipconfig /all (in cmd) zien welke DNS server je gebruikt. Dat kan het IP adres van je modem zijn (bij mij het geval) en dan gebruik je, als je niets in je modem hebt aangepast, de DNS servers van je provider. Dat zou goed moeten zijn, maar welke provider gebruik je?
Odido Glasvezel

DNS Servers 192.168.1.1 ( welke informatie hiervan kan/zou ik nog meer kunnen delen?)

[ Voor 8% gewijzigd door rzn op 01-04-2025 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

rzn schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:57:
[...]

Odido Glasvezel

DNS Servers 192.168.1.1 ( welke informatie hiervan kan/zou ik nog meer kunnen delen?)
Je zou dit eens kunnen proberen, en even langs de action voor een tweede kabel om dat ook uit te sluiten
https://support.opendns.c...-Windows-10-Configuration

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:22
In dat driverpakket zit ook een firmware update tool. Die moet je uitvoeren en na afloop je computer afsluiten en de stroomkabel eruit trekken. Daarna zou het "opgelost" moeten zijn.

Weet niet of je verbonden bent met 2.5Gbit of met 1Gbit, maar als het 2.5Gbit is kan je beter de linkspeed terugbrengen naar 1Gbit. Er zit een hardware bug in de I225V chipset die Intel pas heeft opgelost in de 4e revisie van die chip (die ze vervolgens op de markt hebben gezet als I226V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzn
_JGC_ schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:19:
In dat driverpakket zit ook een firmware update tool. Die moet je uitvoeren en na afloop je computer afsluiten en de stroomkabel eruit trekken. Daarna zou het "opgelost" moeten zijn.

Weet niet of je verbonden bent met 2.5Gbit of met 1Gbit, maar als het 2.5Gbit is kan je beter de linkspeed terugbrengen naar 1Gbit. Er zit een hardware bug in de I225V chipset die Intel pas heeft opgelost in de 4e revisie van die chip (die ze vervolgens op de markt hebben gezet als I226V).
Welke firmware update tool bedoel je? Ik heb ProUnstl.exe en vervolgens SetupBD.exe gedraaid, maar het probleem doet zich helaas nog steeds voor. Een nieuwe internetkabel heb ik besteld en is onderweg.

Hoe breng ik de link speed handmatig terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzn
-

[ Voor 102% gewijzigd door rzn op 10-04-2025 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Uninstall je netwerkkaart eens via Device Manager (apparaatbeheer) en laat Windows zelf het netwerk installeren.

Verder kan je ook eens je Winsock resetten, DNS flushen, IP vernieuwen etc..

At the command prompt (decline restarting your machine until you have entered the final command):
Type ipconfig /release and press Enter.
Type ipconfig /flushdns and press Enter.
Type ipconfig /renew and press Enter. (This will stall for a moment.)
Type netsh int ip reset and press Enter. (Don’t restart yet.)
Type netsh winsock reset and press Enter.

(https://www.intel.com/con...iller-wi-fi-products.html)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

winsock bestaat dus nog ergens onder de motorkap van windows <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzn
Ga ik proberen, thanks!
Pagina: 1