Acties:
  • 0 Henk 'm!

• do_sch
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-06 17:24
Hoi!

Even een koopadvies vraagje: ik kan een 2e hands Dji mini 2 se kopen voor €180.
Een nieuwe DJI NEO is óók €180,-

Wat ik zelf zo zie is het verschil tussen de NEO en de Mini de snelheid: Mini kan 16 m/s vliegen en de NEO 8 m/s. En de MINI 10 minuten meer vliegtijd en een 3 axis gimbal.

De NEO heeft beter follow-me functies, maar ik denk dat het mij ook meer gaat om het plezier van vliegen met zo'n ding, dan perfecte video's maken.

Wat zouden jullie doen en wat is belangrijk in de overweging?

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-07 15:54

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Die Neo is zonder afstandsbediening dus dan moet je via een app gaan sturen. Leuk om even snel de lucht in te sturen voor een foto of filmpje maar niet echt geschikt imho om uitgebreid mee te gaan vliegen, dan heb je een optionele RC-controller nodig. Volgens mij heb je aan een mini 2 se meer drone voor je geld maar ik weet natuurlijk niet wat je bij een tweedehands voor dat geld erbij krijgt.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• do_sch
ja, dat idee had ik ook; mijn zoontje wil er ook mee vliegen. En NEO lijkt wel echt vooral een camera met propellers te zijn en de mini een drone die ook kan filmen. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Als ik de nadruk wil op leuk om te vliegen wil leggen en het geinig vind dattie ook kan filmen, dan moet ik misschien maar kijken of die mini 2 wat is... check?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

do_sch schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 17:53:
ja, dat idee had ik ook; mijn zoontje wil er ook mee vliegen. En NEO lijkt wel echt vooral een camera met propellers te zijn en de mini een drone die ook kan filmen. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Als ik de nadruk wil op leuk om te vliegen wil leggen en het geinig vind dattie ook kan filmen, dan moet ik misschien maar kijken of die mini 2 wat is... check?
Lijkt me correct :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• do_sch
thnx voor je meedenken; ik heb 'm inmiddels in huis: great fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Tof, veel plezier!

Pagina: 1