Hallo Tweakers,
Ik ben bezig met het bouwen van een Smart Mirror, maar in plaats van de klassieke MagicMirror software te gebruiken, kies ik ervoor om een Home Assistant dashboard te tonen op de spiegel. Dit maakt het makkelijker te onderhouden en aan te passen.
Het is dus meer de bedoeling dat hier 'sobere' maar nuttige dashboards komen, typisch voor een 'Smart Mirror' dus in veel gevallen zal dit redelijk simpel zijn (misschien zelf zonder touch interactie)
Ik ben bezig met het bouwen van een Smart Mirror, maar in plaats van de klassieke MagicMirror software te gebruiken, kies ik ervoor om een Home Assistant dashboard te tonen op de spiegel. Dit maakt het makkelijker te onderhouden en aan te passen.
Opzet van het project
- Hardware: Raspberry Pi die automatisch een webbrowser opent in fullscreen.
- Software: Home Assistant dashboard met een donkere achtergrond voor de spiegel.
- Optimalisatie: Gebruik van de HACS Kiosk Mode integratie om de interface clean en interactief te houden.
Wat is het doel van dit topic?
Ik wil graag een centrale plek waar we onze Smart Mirror dashboards en de achterliggende code van onze cards kunnen delen. Denk aan:- Mooie UI ontwerpen voor een donkere achtergrond.
- Handige UI configuraties en custom cards.
- Automatiseringen of extra features die handig zijn voor een smart mirror.
Het is dus meer de bedoeling dat hier 'sobere' maar nuttige dashboards komen, typisch voor een 'Smart Mirror' dus in veel gevallen zal dit redelijk simpel zijn (misschien zelf zonder touch interactie)