Smart Mirror met Home Assistant Dashboard – Deel je setup!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:46
Hallo Tweakers,

Ik ben bezig met het bouwen van een Smart Mirror, maar in plaats van de klassieke MagicMirror software te gebruiken, kies ik ervoor om een Home Assistant dashboard te tonen op de spiegel. Dit maakt het makkelijker te onderhouden en aan te passen.
Opzet van het project
  • Hardware: Raspberry Pi die automatisch een webbrowser opent in fullscreen.
  • Software: Home Assistant dashboard met een donkere achtergrond voor de spiegel.
  • Optimalisatie: Gebruik van de HACS Kiosk Mode integratie om de interface clean en interactief te houden.
Wat is het doel van dit topic?
Ik wil graag een centrale plek waar we onze Smart Mirror dashboards en de achterliggende code van onze cards kunnen delen. Denk aan:
  • Mooie UI ontwerpen voor een donkere achtergrond.
  • Handige UI configuraties en custom cards.
  • Automatiseringen of extra features die handig zijn voor een smart mirror.
Heb jij een Home Assistant Smart Mirror? Of ben je hiermee bezig? Deel hier je setup, code en ervaringen! πŸ“ΈπŸ’‘

Het is dus meer de bedoeling dat hier 'sobere' maar nuttige dashboards komen, typisch voor een 'Smart Mirror' dus in veel gevallen zal dit redelijk simpel zijn (misschien zelf zonder touch interactie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:46
Dit is wat ik tot nu toe als ontwerp heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwLoBdCuYAIVHeGrW0hdkALO4aw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/euArMm74goYZobX25Uj6nwUq.png?f=fotoalbum_large

Wat ik nog goed werkend probeer te krijgen is mijn 'To-Do' lijst met taken die in/rond het huis moeten gebeuren.

Verder komt er de dag voor dat de vuilzakken buiten gezet moeten worden ook er op te staan welke afval ophaling het de volgende dag zal zijn (indien ik die avond niets moet buiten zetten, zal er ook niets op staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blatenja
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:46
Deleted

[ Voor 97% gewijzigd door blatenja op 05-04-2025 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De spiegel hier is idd erg basic.
Het draait op Firefox met zwarte achtergrond en een auto refresher omdat anders de weathercard in error schiet.

Screenshot van de mirror dashboard vanaf de mobiel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJICwLgQJTScfpc_Vv0biMnr4sQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mK33FSFzjtG6HlWtAZl7csLr.jpg?f=fotoalbum_large

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45Β°, 2870Wp W 45Β°, 820Wp Z 10Β°, Fresh-r on the wall compac WTW