Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.sebregts
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-06 08:45
Beste Tweakers,
hopelijk heb ik er nog niet overheen gekeken in het forum.
Ik hoop eigenlijk op tips betreffende een smartphone zonder punchhole, druppel of ander gat in het scherm.
Ik heb natuurlijk wel wat gestruind op google en daar best wel wat gevonden, maar ik hoop op wat tips over eventuele andere modellen dan de usual suspects (nubia, redmagic).
Ik snap ook nog steeds niet waarom de vouwmodellen nog zo'n gat hebben, maar das een andere discussie :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04:08
Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:07
Bedoel je dan camera achter het scherm, of een camera die omhoog komt?
Of bedoel je zoals iphone, met een camera eiland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrpmm
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:15
Ik ken ook geen andere deftige fabrikant zonder punch hole. Sony vraagt wel de topprijs en ik weet niet of ze nog lang phones gaan maken. Met de Xperia 5 lijken ze al gestopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:05
@b.sebregts
En waarom zou je dat willen?
Vroeger waren ze inderdaad best lelijk, maar nu valt het echt bijna niet meer op.
Verder zijn de huidige schermen groot genoeg dat je niet veel schermruimte verliest.
Dit is gewoon je het zelf moeilijk maken voor (bijna) niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.sebregts
99ruud99 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:57:
Bedoel je dan camera achter het scherm, of een camera die omhoog komt?
Of bedoel je zoals iphone, met een camera eiland?
Is wat dat betreft me eigenlijk om het even. Ik vind die van Redmagic wel cool achter het scherm, maar ik had een vorige telefoon waar de camera omhoog kwam, dat vond ik ook geinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b.sebregts
chrisborst schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:05:
@b.sebregts
En waarom zou je dat willen?
Vroeger waren ze inderdaad best lelijk, maar nu valt het echt bijna niet meer op.
Verder zijn de huidige schermen groot genoeg dat je niet veel schermruimte verliest.
Dit is gewoon je het zelf moeilijk maken voor (bijna) niks.
Is een afwijking van mij zeg maar. Ik stoor me er vreselijk aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 17:53

DataGhost

iPL dev

Rationeel gezien kan dat toch eigenlijk niet meer? Ik vond het in het begin ook een lelijke ontwikkeling, maar ik ben nu al vergeten dat het een ding is. Het is ondertussen redelijk uitontwikkeld, in ieder geval bij Samsung, met andere telefoons heb ik niet echt recente ervaring. Met een OLED-scherm is dark mode eigenlijk je default omdat dat batterij bespaart, en dan is die camera gewoon nauwelijks te zien en valt zeker niet op als je er niet actief naar op zoek bent. In de interface wordt er ook zodanig omheen gewerkt dat deze niet in de weg zit, tijdens films kijken in landscape wordt dat stukje scherm gewoon niet gebruikt.

Wat wil je anders precies? Wel een front-camera maar gewoon loze ruimte eromheen? Nu wordt die loze ruimte juist gebruikt voor loze dingen zoals de klok en wat icoontjes, zodat je meer schermruimte bruikbaar hebt. Dat is toch een win-win?

Maar goed, ieder zijn voorkeuren, alleen blijft er redelijk weinig keuze voor je over omdat heel weinig mensen zich er nog aan storen.

[ Voor 7% gewijzigd door DataGhost op 01-04-2025 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:07
Ik snap je vraag wel hoor - ik heb nu een mi 9t pro en die heeft deze gimmick ook :) is leuk om mensen mee te verbazen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 17:59
Dan verberg je hem toch in een balkje.
Zie je er niks meer van.
YouTube: Show or Hide Camera Cutout in Samsung One UI 6.0 #shorts #viral #sho...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Sony Xperia 10 VI en 1 VI, Nubia Z70 Ultra en RedMagic 10 Pro zijn de enige opties op een aantal Chinese modellen zonder officiele software ondersteuning na.

[ Voor 46% gewijzigd door RepareerDroid op 01-04-2025 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:40
DataGhost schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:55:
maar ik ben nu al vergeten dat het een ding is.
Vooral dat inderdaad, ik betrapte me er net op om het lezen van een deel dit topic mijn telefoon (S24 Ultra) er eens bij te pakken om te kijken hoe het bij mijn telefoon ook alweer zat.

Het valt mij dus inderdaad ook helemaal niet meer op in het dagelijks gebruik.
Pagina: 1