Toon posts:

Standalone DVD Raar Beeld ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een stand alone DVD van PIONEER die moest ik via de TV zaak via de video laten lopen anders had ik niet genoeg scarts maar nu gaat het beeld steeds licht donker wie kan mij helpen.

Groeten Sirik

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 21:57
Klinkt als Macrovisionbeveiliging.
Je kunt hem dus niet via de videorecorder laten lopen.

Verwijderd

Dat is inderdaad macrovision. als je hem via je video lust dan gaat die ervan uit dat je aan het kopieren bent. je moet dus de dvd rechtstreeks op de tv aansluiten en de video ook. als je maar een scart ingang op de tv hebt moet de video via de dvd naar de tv. en als ook de dvd maar een scart ingang heeft heb je een probleem. koop een andere tv, een scart-switch-box, of wissel steeds de scartkabel om.

Verwijderd

Topicstarter
Is hier niets tegen te doen ?

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-03 10:59
Dit is idd macrovision. Meestal als je je Pioneer regiovrij laat maken is de macrovision ook uitgezet.

Maar... let op.. scart kan meerdere signalen "vervoeren".
Namelijk (gesorteerd op beeldkwaliteit).
RGB
S-Video
Composite

Wat je nu gebruikt is Composite (de minste kwaliteit dus). Mijn aanraden is een scart switchbox (Let wel dat hij alle 21 pinnen doorgeeft, dus RGB doorgeeft).
Zet met Setup je video op RGB als je hem aansluit op de scart van je TV.

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 16:07 schreef sirik het volgende:
Is hier niets tegen te doen ?
ja, je kunt ook een macrovision hack apparaattje kopen. dat ding zet je tussen je scartkabel, heb je dus twee scartkabels nodig

Verwijderd

[b]
Zet met Setup je video op RGB als je hem aansluit op de scart van je TV.
een tv met een scart ingang is geen top tv. of heb je er wel twee?? als je er maar een heb is de vraag nog maar of je tv wel RGB signaal kan trekken. koop trouwens ook een hele goede scartkabel daarvoor. scheelt een boel in beeldkwaliteit.

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ja, je kunt ook een macrovision hack apparaattje kopen. dat ding zet je tussen je scartkabel, heb je dus twee scartkabels nodig
Waar kan je die kopen? en hoeveel kost dat? (ik heb nu een dvd speler die altijd wat tekenen geeft van macrovision)

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 23:58 schreef eXhale het volgende:

[..]

Waar kan je die kopen? en hoeveel kost dat? (ik heb nu een dvd speler die altijd wat tekenen geeft van macrovision)
Dat zou ik ook graag willen weten.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Als je een nieuwe, breedbeeld of Europese TV hebt (Blaupunkt had hem in 1990 al bijvoorbeeld) met Hosiden S-video aansluiting, heb je helemaal geen scart meer nodig voor de DVD. Zo een aansluiting ziet er uit als een PS/2 aansluiting.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Pagina: 1