[3d printen] ultimaker 3 of toch wat anders

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:52
Even een kleine vraag om advies.

Ik kan voor ongeveer 250 euro een Ultimaker 3 dual extruder overnemen met wat rollen filament.
Nu heb ik een op het werk een Prusa 13 mk3 volledig tot mijn beschikking.
Maar opzich is een eigen printer ook wel handig. Helemaal een dual kop lijkt me wel handig i.v.m. tpu met ondersteuning printen.

Ik vroeg me alleen af is het handig om een ultimaker te kopen, dit ivm
-prijs onderdelen
-is het niet al een verouderd model
Of een nieuwere printer te kopen.
Een beetje advies zou fijn zijn voordat ik weer impulsief iets koop wat achteraf veel geld kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:50

Alpine

Twisted animator

De Ultimaker 3 is toch al een best oud model en loopt dan ook een flink stuk achter op snelheid, kwaliteit en betrouwbaarheid vergeleken met nieuwe modellen.
En de 3D printer zal denk ik ook wel onderhoud nodig hebben om weer goed te kunnen functioneren, dus extra kosten.
En het was ook altijd wel een geklooi om er goede 3D prints uit te halen.

Ik denk dat je er meer aan hebt om een nieuwe 3D printer aan te schaffen. Er zijn al diverse multicolor setjes op de markt rond de €500.
Zelf vind ik de Bambu Lab printers erg prettig om mee te werken maar andere merken zoals Creality zijn ook prima, beter dan de Ultimaker 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Naast wat @Alpine noemt is 2.85 mm filament wel een groot nadeel, denk ik. Als een merk nog 2.85 mm filament in het assortiment heeft, dan is de keus in kleuren vaak minder groot.

BTW, het is een i3 MK3.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:40
De ultimaker 3 is end of life, onderdelen zijn nog te krijgen zo lang de voorraad strekt.

Mss nog wat afdingen. Op zich geen verkeerde printers.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:52
Bedankt voor jullie antwoorden, dan laat ik hem lekker aan mijn neus voorbij gaan.
[b][
BTW, het is een i3 MK3.
Klopt