Hoi mede-tweakers,
Vorige week heb ik een nieuwe videokaart aangeschaft, en wel de Gigabyte GeForce RTX 5070 EAGLE OC SFF 12G om precies te zijn.
Nou dacht ik dat dit een snelle upgrade zou zijn die in 10 minuutjes gepiept was. Helaas werd mijn vreugde verstoord door het "zwarte scherm" probleem wat ik bij meerdere zie gebeuren.
Echter zit ik ermee wat mijn vervolgstappen zouden moeten zijn.
Ik heb deze kaart aangeschaft wegens de vervanging van een Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD.
De rest van de specs zijn:
AMD Ryzen 7 2700X
Asus Prime X470-Pro
32GB RAM
750Watt PSU
Link naar inventaris
Bij het swappen van de GPU liep ik al snel tegen het zwarte scherm aan. Echter hebben we het volgende geprobeerd:
- BIOS Versie ge-update naar laatste versie
- CPU/RAM overclock weggehaalt
- NVIDIA Driver versies 572.70 / 572.75 / 572.83 geprobeerd
- Windows 11 herinstallatie uitgevoerd
- Kabels aangedrukt/opnieuw erin gedrukt
- Videokaart opnieuw in moederbord gestoken
Met geen verbetering van het zwarte scherm, dit komt meteen nadat je inlogt.
Echter, door de PCIe te forceren naar Gen1 werkt het. Het lijkt erop dat ik redelijke frames haal maar ik heb het gevoel dat ik hier weldegelijk potentie laat liggen. (Moederbord ondersteund maar Gen 3.0)
Wat is jullie mening? Nieuw moederbord erin steken met PCIe Gen 4? En als we toch bezig zijn een CPU?
Of dan maar toch het hele rotzooitje upgraden en er een AM5 of Intel vergelijkbare insteken?
Of is er hoop dat mijn moederbord met Gen 3.0 toch nog gaat werken?
Ik zit nog in de 14 dagen bedenktijd. En ik twijfel erover om deze retour te sturen en voor een andere kaartte gaan.
Excuses als het topic verkeerd geplaatst is.
En alvast bedankt voor je mening
Vorige week heb ik een nieuwe videokaart aangeschaft, en wel de Gigabyte GeForce RTX 5070 EAGLE OC SFF 12G om precies te zijn.
Nou dacht ik dat dit een snelle upgrade zou zijn die in 10 minuutjes gepiept was. Helaas werd mijn vreugde verstoord door het "zwarte scherm" probleem wat ik bij meerdere zie gebeuren.
Echter zit ik ermee wat mijn vervolgstappen zouden moeten zijn.
Ik heb deze kaart aangeschaft wegens de vervanging van een Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD.
De rest van de specs zijn:
AMD Ryzen 7 2700X
Asus Prime X470-Pro
32GB RAM
750Watt PSU
Link naar inventaris
Bij het swappen van de GPU liep ik al snel tegen het zwarte scherm aan. Echter hebben we het volgende geprobeerd:
- BIOS Versie ge-update naar laatste versie
- CPU/RAM overclock weggehaalt
- NVIDIA Driver versies 572.70 / 572.75 / 572.83 geprobeerd
- Windows 11 herinstallatie uitgevoerd
- Kabels aangedrukt/opnieuw erin gedrukt
- Videokaart opnieuw in moederbord gestoken
Met geen verbetering van het zwarte scherm, dit komt meteen nadat je inlogt.
Echter, door de PCIe te forceren naar Gen1 werkt het. Het lijkt erop dat ik redelijke frames haal maar ik heb het gevoel dat ik hier weldegelijk potentie laat liggen. (Moederbord ondersteund maar Gen 3.0)
Wat is jullie mening? Nieuw moederbord erin steken met PCIe Gen 4? En als we toch bezig zijn een CPU?
Of dan maar toch het hele rotzooitje upgraden en er een AM5 of Intel vergelijkbare insteken?
Of is er hoop dat mijn moederbord met Gen 3.0 toch nog gaat werken?
Ik zit nog in de 14 dagen bedenktijd. En ik twijfel erover om deze retour te sturen en voor een andere kaartte gaan.
Excuses als het topic verkeerd geplaatst is.
En alvast bedankt voor je mening