Beste tweakers,
Aangezien mijn nieuwbouwwoning over een aantal maanden wordt opgeleverd, ben ik me aan het oriënteren op het uitbreiden van de op te leveren installatie. Vanuit de bouw worden 3 x Jinko All Black geleverd. De twee bedrijven/offertes waar ik nu op uit ben gekomen kunnen deze ook leveren en de huidige panelen meenemen in de installatie.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zNPcFvMpq5jHoJ8xT7rmYhDE.jpg?f=user_large)
Verder willen we, gezien de relatief lage prijs voor zonnepanelen op dit moment het dak zo vol mogelijk leggen. Verder is de meerprijs voor een hybride omvormer relatief klein, dus hebben we deze ook mee laten nemen.
Aangezien mijn nieuwbouwwoning over een aantal maanden wordt opgeleverd, ben ik me aan het oriënteren op het uitbreiden van de op te leveren installatie. Vanuit de bouw worden 3 x Jinko All Black geleverd. De twee bedrijven/offertes waar ik nu op uit ben gekomen kunnen deze ook leveren en de huidige panelen meenemen in de installatie.
Foto’s
Aangezien het huis nog niet is opgeleverd, hieronder de opstelling die ons het meest logisch lijkt en het maximaal aantal panelen mogelijk maakt.:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zNPcFvMpq5jHoJ8xT7rmYhDE.jpg?f=user_large)
Beschikbare dakruimte
Op de zuidzijde zijn er 12 panelen mogelijk, waarvan 3 al vanuit de bouw worden geleverd. Op de noordzijde kunnen we er vanwege o.a. dakraam 9 kwijt.Schaduw
Geen schaduwJaarverbruik
Nog geen idee aangezien we er nog moeten gaan wonen. Maar aangezien het gasloos is verwachten we een hoog jaarverbruik van minimaal 6000 kWhHuidige elektriciteitsaansluiting
3x25ABudget en doel
Max budget van €6000,-.Verder willen we, gezien de relatief lage prijs voor zonnepanelen op dit moment het dak zo vol mogelijk leggen. Verder is de meerprijs voor een hybride omvormer relatief klein, dus hebben we deze ook mee laten nemen.
Wie gaat het project uitvoeren
Ik wil de installatie laten uitvoeren.Bijhouden van data
Het bijhouden door middel van HomeAssistant heeft de voorkeur.Reeds verkregen offertes
Op dit moment houden we onderstaande twee offertes over.:strip_exif()/f/image/tIwloKy3okB57JSOyECgis2I.jpg?f=fotoalbum_large)