Toon posts:

HDD kapt nog voor de BIOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

ik heb een 1 gig HDD'tje die het een week geleden nog deed, maar als ik 'm nu in m'n kast prop gaat ie draaien(en een beetje lezen(tikjes geven)) en dan voordat de BIOS naar IDE dingen kijkt stopt ie met draaien :( wat kan het zijn?

Ik heb de IDE kabels enzo goed aangesloten + de jumpers staan goed.

Gaarne hulp, dank u.

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-04 09:00
Ik denk dat hij kapot is :'(

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-04 10:20

IvoB

Prutst er rustig op los

Zwakke voeding?

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
andere ide kabel proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Sja misschien istie kapot maar eergister deed ie het in een andere compu og wel alleen die compu is nu weg

Andere IDE cable(die waar m' grote HDD op zit) heb ik geprobeerd en dan ziet ie mijn groe HDD ook niet meer(maar die draait nog wel).

Ik heb geen zwakke voeding(ik haal de DVD eruit en zet die HDD erin)

Naja dan zal die wel stuk zijn, of heeft iemand nog een andere oplossing?

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 10:20

pinodambini

Dr. Z. Vago

Op zondag 16 september 2001 12:44 schreef Kelso het volgende:
Sja misschien istie kapot maar eergister deed ie het in een andere compu og wel alleen die compu is nu weg

Andere IDE cable(die waar m' grote HDD op zit) heb ik geprobeerd en dan ziet ie mijn groe HDD ook niet meer(maar die draait nog wel).

Ik heb geen zwakke voeding(ik haal de DVD eruit en zet die HDD erin)

Naja dan zal die wel stuk zijn, of heeft iemand nog een andere oplossing?
Denk dus gewoon naar z'n moer die schijf. Maakt niet uit of hij het ooit heeft gedaan. Het is al een behoorlijk oude schijf, denk dat je hem beter ken cremeren ofzo :+

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik denk ook dattie dood is ;( Maar nu kan ik eindelijk 's proberen een HDD te casemodden :) zal er lollig uitzien den'k

Bedankt allen voor advies//reply's

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

:) Sounds familiar :)

Heb 2 45gigs van IBM, 1tje is er al van overleden, viel gewoon onder garantie. Had hetzelfde probleem. Z'n maatje, deed het tot nu toe wel ok, maar vertoont nu ook problemen. Ze doen hetzelfde als de jouwe (weinig, that is).

Ze spinnen meestal wel up, maar houden er al mee op voordat ze door de bios worden herkend. 1 op de 4 keer kan ik nog wel gewoon in windows komen, en soms gaat alles dan helemaal ok, soms loopt hij ook vast. Niet echt ideaal dus, maar valt nog onder de garantie gelukkig.

Btw, mijne zijn van de bekende 75gxp serie, de 60gxp serie is de vernieuwde, die ook veel problemen schijnt te hebben. Ze komen ook uit het beruchte land en de beruchte periode/maanden. Mijne zijn ook goed gekoeld. De opvolger van m'n eerste werkt nog wel perfect.

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

officieel dood
Pagina: 1