Toon posts:

2 NICs, 1'tje voor gameserver, 1'tje voor normaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 1 netwerkkaart in me PC zitten, deze: Intel 8255x-based Integrated Fast Ethernet (10/100) (PCI).

Nu heb ik nog een andere ISA netwerkkaart, een Intel EtherExpress Pro/10 ISA (10mbit). Ik wil die ook in me PC doen, en dan vooral voor LAN-partys gaan gebruiken.

Op die ISA-NIC wil ik dedicated gameservers gaan draaien, en met die PCI-NIC wil ik gewoon lannen zeg maar. Dus wil ik gewoon met volle snelheud kunnen downen/uppen zonder dat de dedicated gameservers belemmerd wordt (ping/pl enzo).

Gameservers weet ik nog niet welke ik wil gaan runnen, maar iig een paar Q2.. :)

Weet iemand hoe ik dit moet instellen en of dit uberhaubt gaat werken?

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Even de website FAQ's van de geplande games doorlezen.
Sommige games ondersteunen toewijzing van een specifieke nic als netwerkverbinding, UnrealTournament bijv. kan multi-homed gedraaid worden (multi-homed is een bakkie met meerdere nic's), Q3 geloof ik ook. Andere games geen idee

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ok thanks, zal et es een keer proberen dan :)

Maar wat ik me ook afvroeg of de gameservers die rete-traag gaan als ik met 10MB/s of whatever zit te downloaden/uploaden? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 20 minuten 2 netwerkkaarten in me compu.
1 Intel ISA 10mbit
1 Intel PCI 10/100mbit
:D

Nog even een uitleg:

Op die ISA wil ik gameservers draaien. Met die PCI wil ik dan gewoon door kunnen blijven lannen (leechen) zonder dat die gameservre beïnvloed wordt (dus dat die gameserver gewoon stabiel blijft, zonder ping/pl enzo).

Ik heb Win2k, weet iemand hoe ik dit goed moet instellen enzo? :)

Verwijderd

tip neem een goede 3com of intel pci 10mbit netwerkkaart
isa zuigt met cpu use

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 september 2001 22:18 schreef victorb het volgende:
tip neem een goede 3com of intel pci 10mbit netwerkkaart
isa zuigt met cpu use
I know maar gameserver vraagt over het algemeen niet veel cpu-usage, meer ram usage. En beide heb ik wel genoeg :)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:29
Ik vind het onzin om een 2e kaart erbij te zetten om te gamen. Er isaltijd wel genoeg bandbreedte vrij om een server erbij te draaien.
Belangrijk is wel dat je een goed OS draait (WinNT/2K/XP, BSD, Linux, whatever) en je een behoorlijke netwerkkaart hebt (Intel, AMD, SMC ofzo zijn erg goed, 3com ben ik niet zo'n fan van).

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 september 2001 22:42 schreef FatalError het volgende:
Ik vind het onzin om een 2e kaart erbij te zetten om te gamen. Er isaltijd wel genoeg bandbreedte vrij om een server erbij te draaien.
Belangrijk is wel dat je een goed OS draait (WinNT/2K/XP, BSD, Linux, whatever) en je een behoorlijke netwerkkaart hebt (Intel, AMD, SMC ofzo zijn erg goed, 3com ben ik niet zo'n fan van).
Ik had die kaart nog over.
En beide zijn Intel dus dat zit wel snor.

Maareh, als ik nou met 10MB/s download, dan gaat die gameserver dus echt WEL reteveel lag produceren hè, for sure. De clients hebben dan gewoon ping 50 ofzo, ipv ping 10, dit weet ik uit ervaring 8)

Dus..

Verwijderd

Topicstarter
^^kick^^..
Pagina: 1