E-maildomein niet toegestaan

Pagina: 1
Acties:

• martijnvanegdom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-05 03:15
Lieve Adjes

Ik ben een beetje af aan het kikken van al mijn iCloud spul. Maar waarom is het niet toegestaan een Proton mail alias te gebruiken voor mijn account e-mail en een iCloud alias wel?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zet even je emailadres in een topicreport en dan kijken we even voor je (want, uit m'n blote bol, volgens mij staan we proton wel gewoon toe).

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 31-03-2025 14:38 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar aliasen van Simplelogin (ook Proton, tegenwoordig) worden wel geblocked, klopt dat?

De vakantie heeft alweer heimwee naar mij

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
We gaan hier verder geen uitspraken over doen. Is ook helemaal niet nodig.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Room42
  • Niet online
Nou, daar liep ik tegenaan, namelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 31-03-2025 14:45 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 10:27

Jimbolino

troep.com

die van mij staat ook op de blocklist, enig idee waarom?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Jimbolino schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:02:
die van mij staat ook op de blocklist, enig idee waarom?
Zo te zien wegens misbruik in het verleden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Bor schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:15:
[...]
Zo te zien wegens misbruik in het verleden.
Zou de ban verwijderd kunnen worden?

Enige wat ik me kan herinneren is dat ik 10+ jaar geleden een keer een melding heb gekregen dat ik een clone account had, maar dat kwam omdat ik op de wifi van een vriend zat.

• Bor

Bor

Jimbolino schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:01:
[...]

Zou de ban verwijderd kunnen worden?

Enige wat ik me kan herinneren is dat ik 10+ jaar geleden een keer een melding heb gekregen dat ik een clone account had, maar dat kwam omdat ik op de wifi van een vriend zat.
Je wilt een nieuw account registreren oid gezien je het betreffende domain nu ook al gebruikt, zonder issues volgens mij?

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Bor schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:09:
[...]
Je wilt een nieuw account registreren oid gezien je het betreffende domain nu ook al gebruikt, zonder issues volgens mij?
Nope, gewoon alleen mijn e-mailadres van deze account aanpassen :)

Ik gebruik nu tweakers.net@domein.nl maar het valt me op dat hier af en toe spam op binnenkomt.
Waarschijnlijk ooit ergens een keer een klein datalekje geweest lang geleden, kan gebeuren.
Dan pas ik mijn email aan naar tweakers.net2@domein.nl en blokkeer ik de oude.

• ViktorC
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 11:58
Ik wilde gisteren mijn account e-mailadres wijzigen naar een die willekeurig gegenereerd is door SimpleLogin en ook ik krijg de melding E-mailadres: E-maildomein niet toegestaan. Geldt voor adressen die eindigen op simplelogin.com, aleeas.com en 8alias.com.

Hoe kan ik dit toch bewerkstelligen?

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:33

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
SimpleLogin is een typisch voorbeeld van een maildienst die veel wordt misbruikt door figuren die we graag van Tweakers weg willen houden. Gebruik gewoon een persoonlijk mailadres, dan is de kans dat we je verwarren met een oplichter, spammer, irritante klier of ander ongewenst figuur ook veel kleiner.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Room42
  • Niet online
Dat soort diensten zijn inderdaad makkelijk te misbruiken. :(
@ViktorC Als je een eigen domein toevoegt aan je Simplelogin wordt het wel geaccepteerd.

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Dirk schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 17:09:
SimpleLogin is een typisch voorbeeld van een maildienst die veel wordt misbruikt door figuren die we graag van Tweakers weg willen houden. Gebruik gewoon een persoonlijk mailadres, dan is de kans dat we je verwarren met een oplichter, spammer, irritante klier of ander ongewenst figuur ook veel kleiner.
Vind dit ergens wel een bijzondere reactie. Dit is Tweakers, een website waar genoeg IT enthousiastelingen zitten die ook bezig zijn met privacy en security. Het gebruik van alias e-mailadressen komt dit ten goede. Ik snap dat je spammers e.d. wil tegen gaan, maar op deze manier worden hier ook normale gebruikers met een security/privacy mindset de dupe van. Je ‘advies’ hierover staat daar nogal haaks op en past mijnsinziens niet bij de doelgroep.

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 23:17
@init E-mail adressen van domeinen waar de klant-hoster relatie bij voorbaat van tijdelijke aard plegen te zijn, zijn niet gewenst, dat is niet heel gek. Een mail alias van kpn, ziggo of odido hoeft echt niet te beginnen met voornaam.achternaam om je te kunnen registreren? tweakers die nog geen eigen domein willen hebben voor mail, kunnen de mail mogelijkheden van hun provider best wel zelf uitpluizen. Een e-mail adres als secure+keyboardsmash@domein.tld op je eigen domein is een persoonlijk mail adres, evenals die mailbox van je provider met een willekeurige niet persoonlijke naam?

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
init schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 21:30:
[...]

Vind dit ergens wel een bijzondere reactie. Dit is Tweakers, een website waar genoeg IT enthousiastelingen zitten die ook bezig zijn met privacy en security. Het gebruik van alias e-mailadressen komt dit ten goede. Ik snap dat je spammers e.d. wil tegen gaan, maar op deze manier worden hier ook normale gebruikers met een security/privacy mindset de dupe van. Je ‘advies’ hierover staat daar nogal haaks op en past mijnsinziens niet bij de doelgroep.
Optimale privacy en security is iets heel anders dan anoniemiteit.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:31
[...]

Maar alias gebruik is dan toch ook geen issue? Het issue zal het gebruik zijn van gratis e-mail diensten waar iedere willekeurige spammer ook zo even een wegwerp adresje kan registeren om te misbruiken.

Je hoeft dan ook niet voornaam.achternaam te gebruiken, je kan prima Tweakers@<privedomein>.tld gebruiken als je graag een privacy vriendelijker uniek adres per website / dienst wil gebruiken om zo ook bijvoorbeeld te zien of de adressen ergens gelekt worden.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dat ja. Als er een boel oplichters of spammers komen van een bepaald domein, dan gaat het worden geblokkeerd. Neem een anoniem domein en IP-range waar niet een boel faoute mensen vandaan komen en niemand die de moeite neemt het te blokkeren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Met wie kan ik contact opnemen om mijn email domein blokkade te verwijderen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Jimbolino schreef op maandag 7 september 2026 @ 01:57:
Met wie kan ik contact opnemen om mijn email domein blokkade te verwijderen?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:58
[...]

Ik liep er ook tegenaan, ik gebruik nu gewoon 'tweakers@domein.nl', weet ik ook gelijk als er een leuk is waar het vandaan komt eventueel). Maar die keuze heeft niet iedereen. SimpleLogin is gemaakt voor de 'normale' mens die wel iets met privacy wil doen. En zeker aangezien Tweakers publiek tegenwoordig vrij algemeen publiek is en veel breder is dan de techies zoals vroeger zou ik daar toch eens naar gaan kijken.

Zucht...

• Bor

Bor

SgtElPotato schreef op maandag 7 september 2026 @ 11:39:
[...]

Ik liep er ook tegenaan, ik gebruik nu gewoon 'tweakers@domein.nl', weet ik ook gelijk als er een leuk is waar het vandaan komt eventueel). Maar die keuze heeft niet iedereen. SimpleLogin is gemaakt voor de 'normale' mens die wel iets met privacy wil doen. En zeker aangezien Tweakers publiek tegenwoordig vrij algemeen publiek is en veel breder is dan de techies zoals vroeger zou ik daar toch eens naar gaan kijken.
Dergelijke domeinen zien we helaas relatief veel in zaken rond oplichting binnen Vraag en Aanbod en andere vormen van narigheid. Wanneer de overlast (behoorlijk) de overhand neemt boven legitiem gebruik zijn we toch genoodzaakt maatregelen te treffen. Het blokkeren van een domein is een mes dat aan twee kanten snijdt.

Pagina: 1