IP camera werkt niet van buiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemalism
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-05 10:49
Beste Tweakers,

Ik heb onlangs een TAPO ip camera gekocht.
Ik heb ook een router van TP link gekocht. Het gaat om een Archer AX55.
Ik heb ook een KPN verbinding.

Configureren en installeren ging makkelijk echter valt het me op dat als ik buiten het lokale netwerk ben met mijn telefoon de camera niet werkt op de app. Kortom, kan van buiten het lokale netwerk geen beelden zien en slaat ook niets op.
Als ik wel binnen het netwerk met mijn telefoon ben, dan kan ik het gewoon in de app zien.
ik heb ook een abonnement gekocht zodat ie zou moeten opslaan, maar de camera slaat geen beelden op en kan via de TAPo op niet meekijoen van buiten het netwerk. Slaat dus ook verder geen beelden op, ook al is er beweging in de ruimte.

Waar kan dit mee te maken hebben? is dit gewoon een instelling ergens in de router? Of is dit een instelling ergens in de KPN modem?
De IP camera van TAPO C210 staat op OFFLINE.

Hebben jullie dit soort problemen eerder gezien en wat zijn dan eventueel de oplossingen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5dqLZEDj8CvQ0uBlnnsOWHENyzw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RdROQVin0Qk9VUUmAZE7igq7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Kemalism op 31-03-2025 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-06 07:31
Kemalism schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:51:

Configureren en installeren ging makkelijk echter valt het me op dat als ik buiten het lokale netwerk ben de camera niet werkt.
Misschien begrijp ik de situatie niet, maar als de camera buiten het netwerk is en dus geen verbinding heeft, dan is het logisch dat deze op offline staat... :?

Laurens-Jan Merkx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemalism
Heb de tekst aangepast zodat het iets duidelijker is, heb je een idee waar dit aan kan liggen of wat ik moet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:45
Waarom heb je een router achter de KPN router/modem geïnstalleerd en hier je camera weer mee verbonden?

Op deze manier is er sprake van dubbele NAT hierdoor is het moeilijk voor de camera om een verbinding naar buiten te maken.
Hierdoor kan je telefoon geen verbinding maken met de camera als hij niet op het zelfde netwerk zit als de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemalism
saaltink schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:07:
Waarom heb je een router achter de KPN router/modem geïnstalleerd en hier je camera weer mee verbonden?

Op deze manier is er sprake van dubbele NAT hierdoor is het moeilijk voor de camera om een verbinding naar buiten te maken.
Hierdoor kan je telefoon geen verbinding maken met de camera als hij niet op het zelfde netwerk zit als de camera.
Omdat ik dacht dat het aan de KPN modem zou kunnen liggen, daar had ik dezelfde problemen.
En daarnaast heb ik de router nu dichterbij zodat de signaal sterkte beter is. Het is namelijk aangesloten op wifi. ik dacht dat het wellicht ook anders de signaal drukte zou kunnen liggen, maar dat is dus niet het geval. Ik denk dat het ergens een instelling is, maar ik weet niet zo goed waar ik het moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:14
dit klinkt meer als een camera probleem dan een netwerk probleem.
heb je al contact opgenomen met de verkoper/fabrikant?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemalism
laurens0619 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:43:
dit klinkt meer als een camera probleem dan een netwerk probleem.
heb je al contact opgenomen met de verkoper/fabrikant?
Dat heb ik gedaan. Ze hebben het over instellingen op de router/modem. Iets met poorten of open zetten van iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Kemalism schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:49:
[...]

Dat heb ik gedaan. Ze hebben het over instellingen op de router/modem. Iets met poorten of open zetten van iets.
Dat gaat waarschijnlijk erover dat hij naar buiten moet kunnen communiceren (poort 445 443 waarschijnlijk) wat mestal wel kan.
Welke camera heb je precies?

Heb je het ook getest als je de camera koppelt via bv de hotspot van een telefoon? Is die dan wel vanaf buiten benaderbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leaplasher
  • Registratie: Maart 2025
  • Niet online
Je hebt denk ik twee keuzes.
Je past port forwarding toe vanaf je modem/gateway naar de camera (ook wel NAT) genoemd. Eventueel op basis van alleen specifieke externe IP adressen zodat niet de hele wereld erbij kan.

Andere optie is, dat je VPN inricht (ook NaaT voor nodig, maar toch wel wat veiliger omdat je camera niet direct aan het internet hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemalism
laurens0619 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:53:
[...]

Dat gaat waarschijnlijk erover dat hij naar buiten moet kunnen communiceren (poort 445 waarschijnlijk) wat mestal wel kan.
Welke camera heb je precies?

Heb je het ook getest als je de camera koppelt via bv de hotspot van een telefoon? Is die dan wel vanaf buiten benaderbaar?
Poort 445 openzetten op de modem? Telefoon niet als hotspot getest omdat ik die juist gebruik om te
testen of het van buiten het netwerk ook werkt, dus mee kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Kemalism schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:56:
[...]

Poort 445 openzetten op de modem? Telefoon niet als hotspot getest omdat ik die juist gebruik om te
Als jij gewoon een huis tuin keuken internet verbinding hebt hoef je geen poorten zelf open te zetten.
Welke poorten hadden ze het over?

Met testen: even 2e smartphone pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

https://community.tp-link...t-home/forum/topic/623524
Part 3. Unable to control the Tapo camera remotely.

1. Ensure you can control the Tapo camera in the local network.
If you can’t control the camera in the local network, please refer to the Part 2 to troubleshoot.

2. Upgrade the firmware of your Tapo camera to the latest one.
How to update the firmware of the Tapo & Kasa devices on the Tapo App?

3. Try to change the DNS server on your home router.

4. Disable Firewall rules, Access Control, and Parental Control entries on your home router if there is one, then reboot the router.

If the problem remains, please leave your comments or provide the following information via private message(send a message to @Solla-topee, make sure you've registered or logged in with your TP-Link ID in our community first) with the format 'Forum ID 623524+ Tapo camera’s model number + local control/remote control is not working', and then our support will continue to help with your case.
1) The MAC address and model number of your Tapo camera.
2) Your network diagram, such as ISP—wireless router ))) ((( Tapo C200.
3) The model number of your wireless router.
Alleen bullet 4 zou ik voorzichtig mee zijn, want anders zet je je volledige netwerk open

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Ik lees best veel topics dat het niet werkt en dat het aan de kant van tplink fout staat
Zou daar topic openen zoals in laatste stukje van @Kixtart wordt beschreven

https://community.tp-link.com/en/home/forum/topic/620546

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

pistole

Frutter

Kemalism schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:56:
[...]

Ik mag hopen dat het gewoon 443 (https/ssl/tls) is. 445 wordt gelukkig in de meeste netwerken geblokkeerd.

Als je cloud storage hebt dan betekent dat niet direct dat je van buiten je netwerk ook live beelden kan zien. Live beelden betekent dat je via de cloud dienst een stream tunnelt - zo doe je deurbelcamera het bij voorbeeld ook. Als dat niet expliciet genoemd wordt in de dienstbeschrijving dan zal je zelf toegang moeten regelen met bij voorbeeld een VPN.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Kemalism Dubbel NAT zou niet een probleem mogen zijn, maar wie weet.
Je zou die AX55 kunnen toewijzen aan DMZ in de experiabox en anders de AX55 in AP mode zetten ipv router mode.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 21:42
Op het KPN forum klagen veel mensen dat hun apparaten na de laatste update niet meer werken of van buiten benaderbaar zijn. Wellicht kun je proberen om het firewall niveau in je modem een stapje lager te zetten.
Hier iemand die soortgelijke problemen had: https://community.kpn.com...ostid=2080352#post2080352

Random WTF

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:52
Poorten open zetten voor deze materie kan je gelijk weer vergeten, niet aan beginnen.

Ik zou de gebruiksaanwijzing eerst maar eens consumeren.

[ Voor 107% gewijzigd door eric.1 op 31-03-2025 15:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kemalism
Ook hulp van Tapo was niet genoeg. Heb van alles gedaan op de modem en router maar mocht niet baten.
Tapo gaf als advies deze camera’s ter reparatie aan te bieden, gloednieuw gekocht bij coolblue.
Coolblue wilde ze niet meer terug, kortom weggeven of verkopen en een ander verdrietig maken.

Heb hierna 3 Ring indoor camera’s gekocht.
Aanzetten, snel instellen en werkt al 2 weken probleemloos.
Goedkoop duurkoop in dit geval, de Tapo’s gaan marktplaats op en ik brand mijn vingers hier niet verder meer aan.
Bedankt voor jullie inzet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

@Kemalism Heb je de instellingen van Tapo nog terug gezet in de modem/router? Ik ga er vanuit dat ze gevraagd hebben om Firewall en andere security settings uit te zetten?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Weet niet of die Tapo afwijkt, maar normaal gesproken bij een camera met clouddienst zet de camera een verbinding op naar die clouddienst en slaat daar de data op.
Als je livestreams wilt bekijken dan verbind je de telefoon met die clouddienst en die koppelt de stream van de camera dan naar je telefoon door.

Voor dit alles is dus geen portforwarding nodig en ook geen vpn.
Ook heeft dit geen enkele last van dubbel NAT.
Alleen als je een eigen firewall hebt moet je ervoor zorgen dat dit verkeer doorgelaten wordt, maar normaal gesproken hoef je niet te doen en zeker geen extra router inzetten.

Weet je wel zeker dat je camera zo ingesteld staat dat hij die clouddienst gebruikt en connect je wel naar die dienst in plaats van rechtstreeks naar je camera als je vanaf het internet komt?

Rechtstreeks kan uiteraard alleen als je telefoon op je eigen lan zit waar ook die camera op zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Ben(V) op 28-04-2025 14:07 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1