Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaswellLake
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 15-04 23:59
Beste leden

Ik zit met een lastige situatie en hoop op jullie advies.

Twee jaar geleden heb ik een RTX 4090 gekocht. Helaas ging deze stuk, en eind februari heb ik de kaart ter RMA aangeboden bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
. Webwinkel accepteerde de RMA en stuurde de kaart door naar de fabrikant.

Op 18 maart liet Webwinkel me weten dat de kaart niet gerepareerd kon worden en dat ik hiervoor een krediet zou ontvangen. Ik vroeg hen of een vervangend exemplaar mogelijk was, maar dat bleek niet het geval. Ze verzekerden me echter dat ik het volledige aankoopbedrag zou terugkrijgen.

Volgens de fabrikant werd het krediet op 21 maart 2025 verwerkt. Sindsdien heb ik Webwinkel meerdere keren gevraagd wanneer ik mijn terugbetaling kan verwachten, zodat ik een nieuwe kaart kan aanschaffen. Het gaat om €1.800, en ik zit inmiddels al een tijd zonder GPU. Helaas krijg ik geen antwoord; mijn vragen aan de retourafdeling en de klantenservice worden simpelweg genegeerd.

Ondertussen heb ik een klacht ingediend bij BELMED. Ik ben een bedrijf in België en wil graag weten welke verdere stappen ik nog kan ondernemen.

Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie? Wat kan ik nog doen om mijn geld sneller terug te krijgen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 31-03-2025 14:26 . Reden: Naam winkel eenmalig in mo-tags gezet, verder weggehaald conform beleid ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-04 08:49
Iets meer geduld wellicht......?

Webwinkel staat niet bekend om zijn snelle reacties maar als de fabrikant het op 21/3 verwerkt heeft dan hebben we het over 5 werkdagen of minder...

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 31-03-2025 14:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:01
Wat een paniek ook echt weer, ik snap dat het vervelend is dat ze er wat langer over doen maar in de
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
(waar jij akkoord mee bent gegaan bij bestelling) staat dat ze na ontbinding er maximaal 14 dagen over mogen doen om het geld terug op je rekening te zetten. Wat wellicht wat lang is, maar niet ongebruikelijk of onredelijk.

Wacht nou eerst nog maar eens die paar dagen af voor je een volgende klachtenbureau in gaat schakelen want tot die tijd heb je geen poot om op te staan. Enige waar je nog discussie over zou kunnen hebben wat het moment van ontbinding is, de 18 maart of 21 maart, maar in beide gevallen is de datum dus ergens deze week. Als je pech hebt en ze de 21e pakken is het dus pas aankomende vrijdag, waardoor het bedrag misschien pas maandag op jou rekening staat met eventuele nl -> be overboeking vertraging.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 31-03-2025 14:27 . Reden: Relevante link in mo-tags gezet ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:05
Sleepkever schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:15:
Wat een paniek ook echt weer, ik snap dat het vervelend is dat ze er wat langer over doen maar in de
***members only***
(waar jij akkoord mee bent gegaan bij bestelling) staat dat ze na ontbinding er maximaal 14 dagen over mogen doen om het geld terug op je rekening te zetten. Wat wellicht wat lang is, maar niet ongebruikelijk of onredelijk.
Maar... dat zijn voorwaarden voor consumentenkoop, terwijl @HaswellLake als bedrijf gekocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:01
vanaalten schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:51:
[...]

Maar... dat zijn voorwaarden voor consumentenkoop, terwijl @HaswellLake als bedrijf gekocht heeft.
Aii, je hebt helemaal gelijk! Daar heb ik helaas overheen gelezen in het originele bericht.

Die voorwaarden zou @HaswellLake dan zelf even moeten bekijken want volgens mij zijn die zijn volgens mij niet publiek inzichtelijk. Maar ik durf wel te gokken dat die termijnen alleen nog maar langer zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

pistole

Frutter

Ik heb twee opmerkingen:

Je geeft aan dat er een krediet is toegezegd door de webwinkel, maar je zit nu op geld te wachten? Dat spreekt elkaar tegen.

Je noemt dat de fabrikant het krediet heeft verwerkt. Wat heb jij met de fabrikant te maken, en wat heeft de fabrikant met jouw krediet te maken? Je hebt namelijk een koopovereenkomst met de webwinkel.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:02

OMD

pistole schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:08:
Ik heb twee opmerkingen:

Je geeft aan dat er een krediet is toegezegd door de webwinkel, maar je zit nu op geld te wachten? Dat spreekt elkaar tegen.

Je noemt dat de fabrikant het krediet heeft verwerkt. Wat heb jij met de fabrikant te maken, en wat heeft de fabrikant met jouw krediet te maken? Je hebt namelijk een koopovereenkomst met de webwinkel.
Denk dat het gaat om de creditnota, die zal verwerkt zijn op 21 maart. Krediet is een beetje apart.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaswellLake
pistole schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:08:
Ik heb twee opmerkingen:

'Helaas heeft de fabrikant geen voorraad meer voor een vervangend exemplaar waardoor we vanuit de fabrikant een credit hebben ontvangen. Dit betekent dat de fabrikant het product niet heeft kunnen repareren en er dusdanige interne of externe schade is geconstateerd dat zij het product zullen vernietigen.
Het ‘voordeel’ hierin is dat wij wel het volledige aankoopbedrag aan je terug kunnen storten. '

Dit is wat *knip* Webwinkel even geleden zelf had gestuurd.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 02-04-2025 18:27 . Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaswellLake
TweakGP schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:56:
Iets meer geduld wellicht......?

[mbr]Webwinkel[/] staat niet bekend om zijn snelle reacties maar als de fabrikant het op 21/3 verwerkt heeft dan hebben we het over 5 werkdagen of minder...
Normaal gesproken ontvang ik binnen één werkdag een reactie van *knip* Naam winkel , wat meerdere keren is voorgekomen. Tijdens het RMA-proces heb ik ook om updates gevraagd, en steeds kreeg ik de volgende werkdag een antwoord met informatie over de status en de verwachte doorlooptijd.

Ik verwacht niet dat mijn krediet binnen 9 dagen wordt verwerkt, maar ik zou graag een reactie ontvangen op mijn vraag over wanneer dit verwerkt zal worden.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 02-04-2025 18:28 . Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:16
Tja de vraag is of je akkoord moet gaan met ontbinding aldaar je voor dat bedrag op dit moment niet een gelijkwaardige kaart kunt terugkopen. De 5080 is even duur als de 4090 toen maar performence wise 20 procent slechter. En dan heb ik het over raw performance zonder DLSS.
Pagina: 1