Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjharing
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-04 08:38
Ik zit een beetje vast naar het zoeken van een geschikte laser printer.

Belangrijke aspecten:
Laser/Led
Kleur
Betaalbaar < €350
Ethernet + wifi
alternatieve toners (dus niet merk gebonden)
bekend merk printer (met ondersteuning)
Werkt (uiteraard) met Win en Mac

Gebruik:
af en toe, Excel/Docs, soms een web pagina

Ik lijk te twijfelen tussen
Brother L3240 (+ verticale resolutie 2400dpi)
Brother L8240 (+: iets hogere snelheid, 512mb, kan nog grotere toners aan, NFC)

Is dat DPI nou echt relevant voor gewoon gebruik? of te wel, is de verticale resolutie tot 2400 dpi echt een meerwaarde (horizontale dpi is nog altijd 600)

Beide printers komen uit oktober 2023

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-04 05:15
Persoonlijk ben ik geen voorstander van dubbelzijdig printen, omdat dit na enige tijd het eerste is dat fout gaat. (Je kan ook het blad omgedraait in de papierlade leggen en de achterzijde printen. Iets meer werk.) Ik heb daarom dan ook een Brother HL-L3210CW aangeschaft en naar vollen tevredenheid. Inmiddels heb ik die alweer ruim 5 jaar en gebruik nu van 123inkt de grote toners zonder problemen.

In het begin heb ik wifi problemen gehad en die zijn snel- en goed opgelost met een software update.
Wat het DPI verschil betekent, weet ik helaas niet precies. Geen ervaring mee of naast elkaar gezien.

De print-snelheid is in mijn ogen minder belangrijk bij af en toe gebruik. Ik denk dat de printkwaliteit voor jou meer van belang is. Ik weet niet met welke grote toners deze printers worden geleverd, maar in de toners zelf is genoeg ruimte om ze met een grotere inhoud te kunnen vullen. Dus staar je daar niet blind op.

Je moet voor jezelf afwegen; Wat is voor mij het belangrijkste?
Daarna komt of een bepaalde functie handig is als extra.
Ik denk dat jij aan de Brother L3240 een hele leuke printer hebt.

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjharing
Bedankt, ik zat inderdaad ook te kijken naar 123inkt voor toners.
volgens mij is de L3240 inderdaad ook een mooie printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:04
wjharing schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:27:
Bedankt, ik zat inderdaad ook te kijken naar 123inkt voor toners.
volgens mij is de L3240 inderdaad ook een mooie printer.
Deze review ook gelezen?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjharing
Thanks.
Ik blijf het lastig vinden om een keuze te maken, gebaseerd op 1 slechte review (en 2 goede reviews)
Maar alle drie hebben ze het over papier doorvoer, dus dat is wel iets om aan te denken.

Dan vraag ik me af of de Brother 8240 ook deze problemen heeft, of niet. Maar ik kan nergens een antwoord hierop vinden helaas.

Ik dacht ook een beetje voor Brother te gaan, ivm alternatieve toners, dus niet vendor-locked. Ik weet niet of dit nog steeds bij HP het geval is?

Eventueel alternatief (volgens Tweakers spec vergelijk: HP Color LaserJet Pro 3202dn
Maar daar ook helaas geen reviews. Heeft iemand hier ervaring mee?