Kingston KC3000 m.2 standaard metallic heatsink verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:38
Ik heb een Kingston KC3000 gehaald, hierop zit al een metaalachtig heatsink plaatje, maar onder load vind ik hem nog best warm worden.

Ik wil graag een losse heatsink Thermalright HR-09 2280 PRO erop plaatsen om zo de temperaturen wat te drukken.

Ik begrijp dat de witte sticker aan de achterkant niet verwijderd mag worden, maar moet ik dan wel het metaalachtige plaatje verwijderen wat standaard bij deze M.2 geleverd zit of plaats ik de losse heatsink gewoon hierop?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EoslsRtCXbLW5c0Kb2DuHxAWRQY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IuotVH5b5uqYALdr0IviPpGM.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:36
Je kan hem hier gewoon op plaatsen.
Als je probeert los te maken zal het je verbazen hoe sterk hij vast zit :)

YouTube: How to install heatsinks to NVME SSDs (Kingston KC3000)- Easy Guided... hier zie je hoe het moet :) niet moeilijk.

[ Voor 54% gewijzigd door 99ruud99 op 31-03-2025 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:38
99ruud99 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:06:
Je kan hem hier gewoon op plaatsen.
Als je probeert los te maken zal het je verbazen hoe sterk hij vast zit :)

YouTube: How to install heatsinks to NVME SSDs (Kingston KC3000)- Easy Guided... hier zie je hoe het moet :) niet moeilijk.
Thanks! Had al een vermoeden dat hij er zo ook op kon, maar voor de zekerheid de navraag. Ik gaat straks even de video bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1684272

Voor zover ik heb kunnen achterhalen moet je wat erop zit gewoon lekker laten zitten.
Heb zelf een Thermalright HR-09 (non-pro) liggen om op een ADATA SSDtje te zetten omdat die na een paar seconden kopieren van 1,5-2G/sec meteen naar 60MB(!!)/sec duikelt voor langere tijd. Dat ding heeft duidelijk koeling nodig, getuige ook de temperaturen die ik ervan zie. Andere SSD-tjes doen nooit moeilijk zonder koeling. Binnenkort eens erop zetten en zien of dat het oplost, lijkt me wel. Zijn grappige dingen, hilarisch bijna, helemaal die PRO's,... krankzinnige stalen flatgebouwtjes die je erop monteert. Mij lijkt vooral dat die PRO's wat overkill zijn, want dan wordt het een verschil van een paar graden (met een non-pro) en who cares of hij 42 of 45 graden wordt....
Had er nog een platter heatsinkje van een kleine 6E bij besteld (Thermalright M.2 2280), voor een van de andere. Achja... Het lijkt toch in de reviews altijd wel een 15 graden ofzo te schelen, en dat op pakweg rond de 50 tot 80 graden wat die dingen doen lijkt me geen overbodige luxe.

Maar dus gewoon al het stickermateriaal laten zitten, zeggen ze.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 1684272 op 05-04-2025 20:23 ]