Macbook en iPad voor app testing en publicatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaHe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-05 10:39
Hallo mede-tweakers,

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met het volgende: ik ontwikkel verschillende apps en publiceer deze voornamelijk in de Google playstore. Nu heb ik een app die ook in de Apple appstore gepubliceerd moet worden.

Qua code kom ik er wel uit, maar begrijp dat er een Mac nodig is om via xcode de app te kunnen publiceren in de app store, bovendien moet natuurlijk ook eerst e.e.a. getest worden en heb dus ook een iPad/iPhone nodig om te testen.

Omdat ik deze apparaten niet heb en verder zelf ook niet actief zal gebruiken, ben ik op zoek naar goede maar ook voordelige opties. Omdat er zoveel keuze is en niet op de hoogte ben van wat ik minimaal nodig heb, vroeg ik mij af of een van jullie mij kan adviseren wat ik het beste kan aanschaffen.

Alvast bedankt en fijne dag!

Gr.
Jacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Heb je al een extern scherm, toetsenbord en muis?

Koop een Mac mini (instapmodel)

Heb je dat nog niet?

Koop een MacBook Air (instapmodel)

Ga je Apple Intelligence in je apps gebruiken?

Koop een iPhone 16 (instapmodel)

Doe je dat niet

Koop een iPad (instapmodel)

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaHe
Hi bedankt voor je reactie, maar
Wat is een MacBook Air (instapmodel)?
Wat is een iPad/iPhone (instapmodel)?

Dat is dus precies wat ik niet weet. Ik krijg te veel opties en weet niet wat ik moet kiezen omdat ik onbekend ben met wat het is en betekent. De goedkoopste iphone/ipad kom ik wel uit, welke Mac heb ik minimaal nodig om XCode een beetje fatsoenlijk te kunnen draaien om builds te kunnen maken?

Heb meer dan 25 jaar ervaring in Windows/Linux development, maar ben een echte Mac Noob :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
Elke MacBook Air (goedkoopste) is meer dan genoeg om fatsoenlijk te doen wat jij wilt doen.

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

product: Apple Mac Mini 2024 M4

product: Apple MacBook Air 2025 13" M4 10-core

Voldoen allebei voor het draaien van Xcode en publiceren van apps. Zijn allebei net ververst met de M4 processor en hebben allebei standaard 16GB geheugen.

[ Voor 11% gewijzigd door Mog op 31-03-2025 09:15 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-07 21:16
Je geeft aan dat je geïnteresseerd bent in de voordelige opties. Betekent dit dat je ook oudere modellen overweegd? Want dit kan uitmaken in je budget, maar ook in de suggesties van je mede Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:10
Een Mac is sowieso verplicht om Xcode te gebruiken.

Direct een iPhone/iPad aanschaffen hoeft niet. Binnen Xcode kun je aan de slag met een emulator waarmee je praktisch ieder iPhone/iPad model na kan bootsen.

Op die manier zou ik eerst proberen of dat voldoende is. Zo niet, dan is het aanschaffen van echte hardware altijd nog een optie.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 17:33
@PhaeTom ik zou niet een al te oude Mac aanraden voor het werken met Xcode. Je zit namelijk met de volgende issue, eens in de zoveel tijd verplicht Apple om je builds met een recentere versie van Xcode te maken, zodat je tegen de juiste SDK aan build. Vervolgens draait die versie van Xcode weer alleen op een recentere versie van OS X en vervolgens draait die OS X alleen op een weer recentere Macbook.

Wat je ook zou kunnen doen is een relatief goedkope/lichte Macbook kopen, en de builds op Xcode cloud draaien, of op een build agent. Zo is er vast wel een CI provider te vinden die builds voor je maakt.

Voor het testen kan je dat zeker in een Simulator doen, maar het is geen emulator. De camera bijvoorbeeld werkt niet, en zo zijn er nog wat andere kleine zaken die niet werken.

Mijn advies, koop de goedkoopste Mac (bijv. de mini) met relatief lage specs, je gaat er toch niet echt op werken, koop een relatief goedkope (desnoods refurbished) iPhone en je hebt een aardige setup.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:10
simon schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:19:

Voor het testen kan je dat zeker in een Simulator doen, maar het is geen emulator. De camera bijvoorbeeld werkt niet, en zo zijn er nog wat andere kleine zaken die niet werken.
Je hebt gelijkt, het is een simulator en geen emulator dat in Xcode zit. _/-\o_

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaHe
Bedankt allemaal voor de ervaringen, tips en suggesties. Fijn om te weten dat ook goedkope recente modellen voldoende zijn om builds te kunnen maken. Nu kan ik wat gerichter een keuze gaan maken.
Pagina: 1