Tool voor online gegevensverwerking

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Alderliesten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 02:35
Goedenavond,

Ik ben voor de organisatie waarvoor ik werk aan het kijken naar een tool die een beetje werkt zoals de aangiftetool van de belastingsdienst.

De tool moet de volgende functionaliteiten bevatten.
- er moet te selecteren zijn voor welk bedrijf de gegevens worden ingevuld, ook naam vd persoon etc.
- er moeten zowel getallen als tekst ik te vullen zijn die naar een database worden geschreven.
- aan de hand van vragen, als heeft u een bankrekening ja/nee moeten bij “ja” een upload van het financieel jaaroverzicht geupload worden.
- het gaat om een financiële verantwoording, er moet voor een post bijvoorbeeld “banken” ook het balanstotaal van vorig jaar worden opgehaald.

Uiteraard zou ik voor sommige zaken een boekhoudpakket kunnen gebruiken, maar door de kleine omvang en het uit te voeren werk door vrijwilligers wordt dit waarschijnlijk iets te kostbaar en complex.

Hoop dat jullie wat goede ideeën hebben. Perplexity gaf wat suggesties door hoe dit te programmeren, maar ik zou liever een kant en klaar oplossing gebruiken.

Forms is denk ik niet toereikend.

Bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed Vertijsment
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-09 22:24
Klinkt als een formulieren oplossing met een maatwerk koppelvlak.

Kant en klaar wordt lastig omdat je specifieke wensen hebt. Kan dus configureerbaar of programmeerbaar.

Ik ken forms niet maar werk zelf bij een leverancier van een formulierentool, ik denk wel dat je zoiets gaat nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
M.Alderliesten schreef op zondag 30 maart 2025 @ 21:07:
maar ik zou liever een kant en klaar oplossing gebruiken.
Ja, maar dat is niet wat we in Softwareontwikkeling doen. Dus ik zou toch graag zien dat je de insteek van je topic verandert als je 't hier in Softwareontwikkeling wil hebben ;) Open gerust een nieuw topic, maar hou er dan even rekening mee wat we hier doen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.