Ik wil 3 zonnepanelen (Sunport Power spp320m60) op een omvormer aansluiten en had daarvoor de Growatt MIC 1000 TL-X op het oog (heb al 2 Growatt omvormers staan en de prijs is aantrekkelijk). Nu geeft de webshop waar ik die besteld heb aan dat ze die niet op voorraad hebben, maar zonder meerprijs de Growatt MIC 2000 TL-X kunnen leveren. Het opstart voltage en MPPT bereik zijn hetzelfde (zie hieronder), maar het nominale voltage ligt een stuk hoger. Online lees ik dat aangeraden wordt om daar in de buurt te zitten, maar of en hoeveel impact dat op de efficiëntie heeft kan ik niet vinden.
Iemand een idee of de zwaardere omvormer prima is of dat ik toch beter de order kan annuleren en hem ergens anders kan bestellen?
Met 3 zonnepanelen zit ik op 97Vmpp, wat ook niet helemaal in de buurt van de 1000 komt (180V), maar bij de 750 (120V) krijg ik aftoppen omdat die maar 750W ac doet.
/f/image/TrpZWLx6o9PJszfWM7q4FkMq.png?f=fotoalbum_large)
.
Iemand een idee of de zwaardere omvormer prima is of dat ik toch beter de order kan annuleren en hem ergens anders kan bestellen?
Met 3 zonnepanelen zit ik op 97Vmpp, wat ook niet helemaal in de buurt van de 1000 komt (180V), maar bij de 750 (120V) krijg ik aftoppen omdat die maar 750W ac doet.
/f/image/TrpZWLx6o9PJszfWM7q4FkMq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/4NtdDFt0wrfa1z6f9ULNfjNw.png?f=fotoalbum_large)
WP: Mitsubishi PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D