Melding hacker volgt je

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturday
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 30-03 18:58
Mijn vraag
Met het scrollen op Facebook klikte ik op een link bij een bericht. Ik kreeg een pop up en de melding van Apple security dat ik word gevolgd door een hacker. Tevens werd er afgeteld. Bij het bereiken van 0 opende een soort App Store om een app te downloaden. Dit heb ik niet gedaan. Maar vraag me af of ik nog meer actie moet ondernemen. Apple ID wachtwoord heb ik maar wel gewijzigd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QV_3rhuMBf0pEhPzRq5qr4bGR4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dqBtzPF9yH9AEcLiZN3RlwiA.jpg?f=fotoalbum_large

...

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Nee, dit zijn scammers. Ze hopen dat je dingen aanklikt en download. Gewoon negeren dit.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-08 16:23
Je geeft aan dat je zelf op een link heb gedrukt. Gewoon negeren en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:00

Aiii

何これ

Je hoeft niks te doen, er is niks aan de hand, dit was gewoon een melding op een website. Je bent niet gehacked.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:04
Kijk eens goed naar het adres boven het bericht. Dat lijkt mij geen officieel bericht van Apple. Zolang het bericht niet terugkeert hoef je geen actie te ondernemen. Het kan zijn dat het bericht terugkeert, omdat je door het klikken op de link jezelf geabonneerd hebt op een pop-up.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Wachtwoord wijzigen in een nieuw en uniek wachtwoord (dat je niet elders gebruikt) is altijd een goed idee. \
Verder zijn de scripters steeds vaker in staat om de beveiliging van google ads en die van facebook te omzeilen (omdat facebook en google er geen probleem in zien, tenminste niet groot genoeg om er echt actie op te ondernemen)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:35
Apple stuurt geen dreigbrieven, dat zou een clue moeten zijn. De andere zijn al genoemd. Gewoon negeren, en voortaan niet meer van die wazige websites bezoeken 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-08 05:46
egrupwiseke.com staat bovenaan het bericht, niet echt iets van Apple toch? :P

Altijd goed de websites (url/ links) en de afzenders (email bijv) bekijken, hiermee sluit je al heel veel uit of het echt/ nep is.

Een Apple apparaat betekend niet per definitie dat je veilig bent (verre van), dus altijd bij verdachte meldingen het standaard riedeltje doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dit noemen ze “scareware” maar zoals de andere al aangeven, negeren.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er zijn echte berichten als dat. Maar dan wel via echte kanalen en niet een ouderwetse popup op een foute website. Negeer.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:43
Saturday schreef op zondag 30 maart 2025 @ 18:58:
en de melding van Apple security
Een nog een tip voor de volgende keer:

Alleen omdat er staat "Apple security" en een logootje wil natuurlijk totaal niet zeggen dat dat ook daadwerkelijk van Apple zelf afkomstig is. Zeker niet als je op dat moment in een Browser-app zit.

Letterlijk iedereen kan simpelweg een website met een popup in elkaar flansen met daarop een apple logootje en de tekst "Apple security".
Zoals je ziet zit je namelijk nog steeds gewoon via een browser een website te bekijken.
Enige wat hier te zien is, is de inhoud van die malafide website die hierboven ook al genoemd is.
Niks meer, niks minder.
Tab sluiten en vergeten.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit is meer iets voor Privacy en beveiliging, dus een move die kant op :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:48
Saturday schreef op zondag 30 maart 2025 @ 18:58:
Mijn vraag
Met het scrollen op Facebook klikte ik op een link bij een bericht. Ik kreeg een pop up
Dat is geen pop up, dat een is een webpagina die er uit ziet als een pop up.
Wat er verder allemaal op staat is onzin.

Verder goed gehandeld!

[ Voor 6% gewijzigd door FredvZ op 10-04-2025 08:54 ]

Spel en typfouten voorbehouden

Pagina: 1