Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nog-een-OLED?
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 30-03 19:56
Goedemiddag,

Ik heb op 20-09-2018 een Philips 55OLED803 aangeschaft. Helaas heeft de tv een groot cluster aan dode pixels ontwikkeld precies midden in het scherm. Dit begint steeds storender te worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rgsn2tM8o2O57nhIWTBy-OEILDw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BCaT1zqId7bXXZ5QG5LzupvA.png?f=fotoalbum_large

Ik kan de TV niet heel veel kwalijk nemen, hij staat héél veel aan. In het maintenance menu, onder optie "Operating Hours" staat de teller op 25200 uren. Gemiddeld dus 10,5 uur per dag (I know, I know…) . De TV fungeert strikt als monitor voor de computer die er onder staat, APPS of TV Tuner worden niet gebruikt) Ik werk veel thuis en doe dit ook veel op de TV (heb dan een laptop als 2e scherm via Spacedesk naast me staan) Op dit soort dagen staat de TV gerust van 07:30 tot 23:30 aan.
Ik begrijp dit niet echt optimaal is voor een OLED. Ik neem de TV dan ook niets kwalijk.

Zijn moderne OLEDs inmiddels beter opgewassen tegen het type misbruik waar ik mijn toestel aan tentoonstel of kan ik beter kijken naar een ander type TV die hier beter tegen bestand is?
Het feit dat de dode pixels zo mooi in het midden van het scherm zitten doet mij vermoeden dat het een warmte issue is, ik las een tijdje terug iets over verbeterde koeling van de OLED cellen in moderne tv's is dat ook echt zo?

Ik zou wel graag vergelijkbare kwaliteit/zwartwaarden als OLED willen. Geluid gaat in 80% via een bluetooth headset (nu aan de PC gekoppeld, zou mooi zijn als dit direct aan de TV kon) kijken we met het gezin iets dan gaat het via een Sonos soundbar gekoppeld via ARC.
Wat raden jullie aan in deze wat uitzonderlijke situatie?

Bedankt voor je tijd!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:25
Waarom niet gewoon een computer monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nog-een-OLED?
joke_name schreef op zondag 30 maart 2025 @ 18:55:
Waarom niet gewoon een computer monitor?
Omdat voor zover ik weet een 55 inch monitors veel slechtere specs hebben dan 55 inch tv's, toch?
Als ik pricewatch filter op 55inch, 4k, 100Hz, zijn er maar 2 results en die zijn beide curved.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt onder aankoopadvies, dus ik verplaats je even! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:25
Nog-een-OLED? schreef op zondag 30 maart 2025 @ 19:04:
[...]

Omdat voor zover ik weet een 55 inch monitors veel slechtere specs hebben dan 55 inch tv's, toch?
Als ik pricewatch filter op 55inch, 4k, 100Hz, zijn er maar 2 results en die zijn beide curved.
Ik gebruik voor mijn werk een 34 inch curved.
Genoeg ruimte voor mijn werk als data analist.

Werkt echt als een trein.

Curved is rustiger voor je ogen.

Ik had eerst een vlakke 34 inch en daar moest ik mijn hoofd de hele tijd draaien, dus heb ik hem vervangen voor een 34 inch curved scherm, echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nog-een-OLED?
joke_name schreef op zondag 30 maart 2025 @ 19:39:
[...]

Ik gebruik voor mijn werk een 34 inch curved.
Genoeg ruimte voor mijn werk als data analist.

Werkt echt als een trein.

Curved is rustiger voor je ogen.

Ik had eerst een vlakke 34 inch en daar moest ik mijn hoofd de hele tijd draaien, dus heb ik hem vervangen voor een 34 inch curved scherm, echt ideaal.
Ben ik helemaal met je eens, ik heb in mijn thuis kantoor ook een 34 inch curved met daarnaast nog een gewone 24inch als tweede scherm. Dat is ook een hele fijne setup. Ik werk echter ook graag vanaf de bank.
Ik ben nu echter op zoek naar een nieuwe TV. Ik gebruik die ook veel om op te werken, maar die wordt ook echt wel veel als tv gebruikt door het gezin.
Pagina: 1