Mackie DL16S, meerdere gebruikers instellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard42
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 02-04 14:20
Hallo,

Ik wil graag meerdere gebruikers instellen op een mackie DL16S mengpaneel. ik heb een idee en hoop dat ik het kan toepassen. Ik ga dit gebruiken in een kleine band.

Het idee:
Alle inputs komen binnen, een persoon, de soundguy heeft een iPad met Master Fader 5 en kan daarmee de mix naar wens maken over de LR output. Alle andere muikanten hebben, of in ear, of floor monitors en kunnen hun eigen geluid regelen met hun eigen tablet of telefoon.

De vragen:
moet ik denken in "gebruikersaccounts" zodat iedereen privileges heeft (waarschijnlijk met access limits?) of zit ik helemaal fout?

Ik probeer eiegnlijk uit te vinden of ik iedereen een eigen login moet geven voor de wifi (of die nou met de built in gaat of met een externe router) en dan privileges toewijzen oid, maar kom daar niet verder mee. Ik vind de user interface van master Fader wat summier op dat vlak. Sowieso de manual is tussen de veiligheidswaarschuwingen en specificaties in, weinig zeggend.

Het kan er allemaal aan liggen dat ik geen ervaren geluidsman ben. Ik ben muikant die het er bij doet... maar de videos die ik vind hierover zijn meestal gefocussed op het geluid en niet op de individuele instellingen van meerdere gebruikers. Is er iemand die ervaring heeft met dit apparaat en kan zeggen waar ik moet beginnen?

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De meeste mengpanelen kun je prima verbinden met een netwerk. Daarvoor hoef je (of kun je niet eens) aparte gebruikers aan te maken.

Muzikanten met een tablet kunnen verbinding maken met de tafel en hun eigen mix instellen. Wanneer een muzikant aan de zaalmix komt: netwerkstekker er uit en alles op de tafel gaan regelen, net zo lang ze geleerd hebben dat ze alleen hun eigen mix doen.

Ik heb in het verleden veel met Behringer X32 gewerkt en draai tegenwoordig op een Allen&Heath SQ6. Daar kunnen 8 verschillende apparaten verbinding maken met de tafel om zo hun mix in te stellen. De zaalmix doen we niet met een tablet maar gewoon op de tafel, dat scheelt weer een mix voor de muzikanten.

Mocht de Master Fader App te beperkt zijn: Mixing Station werkt ook met de Mackie.