KlikaanKlikuit ACM-3500 verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik heb buiten 4 stopcontacten die samenkomen op een KlikaanKlikuit systeem.

Ik wil nu echter continu spanning op de stopcontacten (de module reageert ook helemaal nergens meer op overigens).

Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhZBfh4Zx0DQ9HOjxtQZ_DkHuyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tL3mepTjbCPpUWR2AVASIrZZ.jpg?f=fotoalbum_large

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Zo doet 'ie wat ik wil:
Maar is dit veilig/goed?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vk4n-VEZqR0fMynrfhniVZiYr_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TLtoKn4GlWDykB17I2L4dLBW.jpg?f=fotoalbum_large

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:18
Volgens mij gaat die grijze (duo draad ?) ook nog naar iets wat je geschakeld hebt ermee. Met de bruine draad voorzien ze van spanning . De nul (blauw) heb je nu ook al daar lopen waar je wil ?

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Cybersijp schreef op zondag 30 maart 2025 @ 16:28:
Volgens mij gaat die grijze (duo draad ?) ook nog naar iets wat je geschakeld hebt ermee. Met de bruine draad voorzien ze van spanning . De nul (blauw) heb je nu ook al daar lopen waar je wil ?
Ik begrijp het niet vrees ik?
Als ik grijs erbij steek, klapt de automaat eruit.

[ Voor 7% gewijzigd door Dean Martin op 30-03-2025 16:32 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
de acm 3500 is geschikt om drie stuks lampen te schakelen . De spanning haalt hij zelf van het meest rechter deel met bruin en blauw af . Er zitten drie stuks duo draden (fase en nul) op aan gestoken . Je moet dus als je gewoonweg de boel goed wil aansluiten , alle bruinen met elkaar verbinden, en alle blauwe . De grijze draad moet dus ook een duo draad nog zijn. vandaar ook mijn vraag over de nul .(blauw) want die zie ik niet .

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ik heb nu bruin op zwart gekoppeld, en het werkt.

Ik wil die module er gewoon tussenuit, die hoeft niks meer te doen.

Maar is dit dan veilig zoals in foto 2?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
sowieso klopt de manier van aansluiten niet want de acm 3500 moet met duo draad aangesloten zitten
https://www.youtube.com/watch?v=Y2xpQMjryEM

Als de grijze de nul is dan zou idd de automaat eruit moeten klappen . Want je maakt de retour vast aan de toevoer zeg maar . Maar de grijze zou dus een duo draad moeten zijn (blauw en bruin) om dus een lamp te kunnen schakelen. Niet een vaste koperen draad . De manier waarop het binnen komt heb ik nu het idee dat een 5 aderige kabel gebruikt is voor aanvoer en direct ook voor retour naar de drie te schakelen wcd's . Hoog hokky wokky gehalte. Die is dus ergens anders nog weer opengehaald om de spanning te injecteren . compleet onlogisch zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Grijs is 1 koper draad. Iets dikkere koper dan de rest.

Alle andere zijn ook 1 enkele koper draad.

Verder snap ik er eerlijk gezegd niks van.

[ Voor 47% gewijzigd door Dean Martin op 30-03-2025 16:57 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
dan kan ik je ook niet verder helpen , het zit zoals gezegd niet aangesloten zoals het apparaat aangesloten zou moeten zitten. Dus het word gokken, meten is weten in deze . We kunnen iig al aannemen dat hij niet op de juiste manier zat aangesloten , waardoor we nu ook niet weten welke draad voor wat gebruikt wordt . Toevallig ook een geel groene draad met een zwarte tape eromheen ? dat is aarde en mag nooit om gekat worden naar een andere kleur . Sorry voor nu maar denk dat je iemand er naar moet laten kijken on-site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 13:50
In deze doos de verbinding maken is leuk, maar beter doe je dit aan het andere eind van deze kabel. Dan kun je deze kabel en deze doos in het geheel verwijderen. (Of nutteloos maar spanningsvrij laten hangen)

Je kabel is een 5 x 2,5 + as2,5

Blauw en bruin zijn de voeding voor dit kastje, en Zwart, Groen/geel (nu met zwarte tape wat niet mag) en Grijs zijn 3 afgaande voedingen voor je WCD's. Als je de grijze bij de bruine doet en de zekering gaat eruit dan zit er iets verkeerd bij die WCD/Bedrading.

Je zegt dat de grijze iets dikker is, als ik eerlijk ben heb ik nog nooit een kabel gezien met Bruin/zwart/grijs/blauw/Groen-Geel
waarbij de Grijze dikker is.

Aan het andere eind van deze kabel zou je deze kabel in het geheel los kunnen koppelen en dan de voedingsdraden voor de WCD bij de bruine opdrukken. (je moet kijken wat je probleem is met de grijze, want die zit toch echt als afgaande voeding aangesloten en kan dus geen nul of aarde zijn.)

En je aarding is de mantel van de kabel, zit ook onder zwarte tape.

Disclaimer: Onder de tape kan ook een andere kleur dan groen/geel zitten, maar dan zou de tape niet aan de hand van de foto te verklaren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
De situatie is dat ik de gehele installatie opnieuw heb laten aanleggen door partij 1 (gerenomeerd bedrijf):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2fJp79lVOscSXI507poMtkXe9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aNnNinl4dx73OU4co15w1Q4d.jpg?f=fotoalbum_large

In een schuur achter op mijn terrein lag al stroom. Daar is de situatie dat er 3x2 stopcontacten en 1x 1 soort (gesloten) verdeeldoos waar nog meer op aangesloten kan worden.

Hier komt bovenstaande binnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWWIFU1oDKGpljq3Wpd8nXGeKew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fdaKCcIUghzcysk3E8pASO8Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VqnTNRw0ilZt_mrlpjl0rnhAnFo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wwlkwY4GY6GvF8pJibs5oqMA.jpg?f=fotoalbum_large

Wat vervolgens op een KlikaanKlikuit is aangesloten waarmee ik stopcontacten aan/uit kon zetten, wat ik er nu dus tussenuit wil hebben.

Ik heb hier 0 verstand van. Vandaar dat de automaat van de schuur ook nog uit staat.
Aan die bovenstaande situatie op foto durf ik niks te doen ;)

Ik wil alleen graag dat er niks gaat afbranden zeg maar ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Dean Martin op 30-03-2025 18:35 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:44
Dean Martin schreef op zondag 30 maart 2025 @ 16:32:
[...]

Ik begrijp het niet vrees ik?
Als ik grijs erbij steek, klapt de automaat eruit.
Dat is ook de reden dat waarschijnlijk die KAKU defect is omdat die grijze kabel zoals ik op basis van jouw fotos en informatie keihard in sluiting ligt naar de NUL draad (blauw) of aarde (groen/geel).

Dus uitzoeken waar die grijze kabel heengaat en daar de kortsluiting oplossen, daarna kan je die 3 draden samen voegen op de fase (bruin), maar is het wel de vraag waar die stopcontacten dan de NUL (blauw) vandaan krijgen.
Pagina: 1