Toon posts:

WinXP en BNC Netwerk ?! met Pentium200mmx en win95

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al aan het onderwerp te zien: ik heb een P3 1000mhz en die regelt de @home verbinding door en 100'er netwerkkaart.. nu heb ik daarin ook nog een Winbond 10'er en die regelt het netwerk thuis zelf met de pentium200mmx die heeft een NE2000 netwerkkaart erin (geen drivers meer van dus laat win95 er maar op)

Nou zegt Winxp netjes dat die winbond is geinstalleerd, maar dat de kabel er NIET in zit, terwijl hij er wel in zit... precies zoals toen op die p3 win2000 stond.. toen deed ie het wel.. iemand enige oplossingen ?? op win2000 setuppen NA :9

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 00:03
edit:
Nevermind, had niet gelezen van die BNC, maar tip hieronder telt nog :)

PS : de drivers voor NE2000 compatible kaartjes zitten standaard in alle windows versies (vanaf win3.11 iig :P )

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Het schijnt dat je op sommige netwerkkaarten in te stellen is of ze verbonden zijn door UTP of BNC...
Misschien moet je dat es proberen...

Verwijderd

Slechte kabel ?

Daarom ben ik overgestapt naar UTP omdat ik ook regelmatig last had van knipperende BNC ledjes en een haperend netwerk.
BNC is nl een stuk gevoeliger.

Maar waarom nog BNC ipv UTP ?

Geen HUB ?
Geen NIC met UTP ?

Een 10 MB hubje kost 95,- en die kaartjes 45,-. Dan krijg je alleen de kabels nog.

Misschien heeft er iemand nog wat "over" ?
Ik persoonlijk kan zelf kabels knijpen dus als je een beetje in de buurt woont (Rozenburg ZH) kan ik evt wel langs wippen.