# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 9 9950X3D Boxed | € 787,40 | € 787,40 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix X870E-E GAMING WIFI | € 480,77 | € 480,77 |
1 | Behuizingen | Thermaltake The Tower 600 Black | € 164,- | € 164,- |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer III 420 | € 79,75 | € 79,75 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK64GX5M2X6800C32 | € 252,72 | € 252,72 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (met heatsink) 4TB | € 252,90 | € 252,90 |
Totaal | € 2.017,54 |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, werk, Autocad, 3D Rendering en scripts runnen voor werk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Had niet bepaald een maximum, wil uiteindelijk iets van een 5090 erbij doen, dus ong 5000,-, ligt meer aan de prijzen van GPU en waar die heen gaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Aangezien de GPU markt nu vrij onduidelijk is, doe ik de aankoop in 2 delen. Ik neem voor nu de 1660 Super met voeding mee, maar zodra het beter te verkrijgen is voor een normalere prijs vervang ik de PSU en GPU. Nu 1660 Super en 650 Watt PSU, dan upgrade naar de juiste GPU en een 1000 PSU.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een systeem wat in principe alles op ultra kan draaien en waar ik ook goed op kan werken. vandaar de 9950X3D en geen 9800X3D.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, was aan het rondkijken en kwam de build op youtube tegen, zelf wat mee gaan proberen en dit is eruit gekomen. Link voor de geintresseerde: YouTube: Just Building the Fastest Gaming PC Possible (2025 Version)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Niet per se, als het uiteindelijk beter is, dan wie weet. Ga nadat het systeem aangeschaft is dit soort zaken uitproberen, ook met multithreading van software.
Wat verwacht je van ons?
Geld speelt niet echt een rol, heb nu een oude setup, deze begint het op te geven en wilde eerst componenten upgraden, maar aangezien oude socket kwam het erop neer dat als ik wilde upgraden ik vrijwel alles nieuw kon doen. Vandaar deze, lang voor gespaard en heb altijd al eens een ultimate setup gewild. Vraag is meer of dit goed is aangezien ik niet gigantisch veel verstand heb van de specifieke hardware juist aan elkaar koppelen.
In het kort dus, is dit goed of zijn er dingen die ik gemist heb? Er komen nog extra fans bij en nieuwe GPU en PSU dus.