Ik heb de laatste week iedere dag drukverlies op mijn condensatieketel merk Remeha type Colora Tower Oil 30LS.met sanitair warmwater boiler 100HL. Dit drukverlies is rond de 0.5barg per dag.
het hele systeem is 7j oud en word ieder jaar onderhouden door de installateur
Beneden is er vloerverwarming en boven chauffages.
Ik heb het leidingwerk getest op lekken
dag 1 de hoofdafsluitters van de vloerverwarming 24u dichtgezet en nog steeds hetzelfde drukverlies, dus in de vloerverwarming zit het verlies niet
dag 2 de hoofdafsluiters naar de radiatoren dichtgezet , nog steeds drukverlies, dus ook niet in het leidingwerk naar de radiatoren.
Wat mij wel opvalt is als alles openstaat en er word ook SWW verbruikt het drukverlies hoger is dan wanneer de vloerverwarming of chauffages dichtstaan.
Ik heb de condens (flexibel naar riool) in een emmer laten lopen en dit varieert ook van 5l naar 8l per 24uur, afhankelijk van de vraag naar verwarming. Is dit een normale hoeveelheid?
Het sanitair water word verwarmd door middel van een platenwarmtewisselaartje.
De overdrukklep boven op het expantievat van 25l blijft droog dus die is het ook niet.
Visueel zie ik nergens lekken.
Heeft iemand daar een verklaring voor.
het hele systeem is 7j oud en word ieder jaar onderhouden door de installateur
Beneden is er vloerverwarming en boven chauffages.
Ik heb het leidingwerk getest op lekken
dag 1 de hoofdafsluitters van de vloerverwarming 24u dichtgezet en nog steeds hetzelfde drukverlies, dus in de vloerverwarming zit het verlies niet
dag 2 de hoofdafsluiters naar de radiatoren dichtgezet , nog steeds drukverlies, dus ook niet in het leidingwerk naar de radiatoren.
Wat mij wel opvalt is als alles openstaat en er word ook SWW verbruikt het drukverlies hoger is dan wanneer de vloerverwarming of chauffages dichtstaan.
Ik heb de condens (flexibel naar riool) in een emmer laten lopen en dit varieert ook van 5l naar 8l per 24uur, afhankelijk van de vraag naar verwarming. Is dit een normale hoeveelheid?
Het sanitair water word verwarmd door middel van een platenwarmtewisselaartje.
De overdrukklep boven op het expantievat van 25l blijft droog dus die is het ook niet.
Visueel zie ik nergens lekken.
Heeft iemand daar een verklaring voor.