Hallo mensen van tweakers,
Ik heb een HDD met 8Tb opslag in een tweede pc zitten die functioneerd als van alles en nog wat server.
Nu hoorde ik waarschijnlijk die HDD tikken, maar dit weet ik niet 100% zeker.
Ik heb toen de HDD aangesloten op mijn eigen game pc. Daar heb ik toen een aantal test uitgevoerd. Ik heb eerst gekeken met HDD Regenerator of er bad sectors opzaten, maar die zaten er niet op.:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TVGTZ2kPKTrfYceQnt9ucpRJ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JUViWnuKGAh3XdJiONJAOmYM.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NHMgjT6nTJrvUFDNhtXj233A.jpg?f=user_large)
Ik heb daarna Crystaldiskinfo erop gezet, die gaf toen dit aan:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QQ6rNpKVkguHA2awOVfnQ5J2.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/64YNaITXY3AOV4mJg9dNA8oY.jpg?f=user_large)
Ik heb toen daarna de smart weer gepakt van HDD Regenator en die gaf toen dit aan:
:strip_exif()/f/image/ExfL4jr2CmEl2CmeW8tWDZVu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4Gj4nNOArzVLnZTK1X3bB9ds.jpg?f=fotoalbum_large)
Toen las ik een advies over HDTune Pro. Ik heb een leestest laten doen op die schijf en die zag er als volgt uit:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OXtl4KHZskETxfUqE6XIdzJ4.jpg?f=user_large)
Daarnaast had het programma ook nog een smart functie en die geeft dan het volgende aan:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KENqKMwcQnRZ6NmNrm2pDE8c.jpg?f=user_large)
Mijn vraag is nu moet ik de data op de HDD gaan backup en niet meer gebruiken of zeggen jullie de eerste keer was hij waarschijnlijk eventjes wat warmer geworden?
In die tweede pc zit namelijk geen fan om de schijven te koelen.
Maar het rare is dat de pc geinstalleerd is met openmediavault en die zegt dat de HDD nog goed is, dus op dit moment weet ik gewoon niet wat nou het beste is om te doen.
Ik heb een HDD met 8Tb opslag in een tweede pc zitten die functioneerd als van alles en nog wat server.
Nu hoorde ik waarschijnlijk die HDD tikken, maar dit weet ik niet 100% zeker.
Ik heb toen de HDD aangesloten op mijn eigen game pc. Daar heb ik toen een aantal test uitgevoerd. Ik heb eerst gekeken met HDD Regenerator of er bad sectors opzaten, maar die zaten er niet op.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TVGTZ2kPKTrfYceQnt9ucpRJ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JUViWnuKGAh3XdJiONJAOmYM.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NHMgjT6nTJrvUFDNhtXj233A.jpg?f=user_large)
Ik heb daarna Crystaldiskinfo erop gezet, die gaf toen dit aan:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QQ6rNpKVkguHA2awOVfnQ5J2.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/64YNaITXY3AOV4mJg9dNA8oY.jpg?f=user_large)
Ik heb toen daarna de smart weer gepakt van HDD Regenator en die gaf toen dit aan:
:strip_exif()/f/image/ExfL4jr2CmEl2CmeW8tWDZVu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4Gj4nNOArzVLnZTK1X3bB9ds.jpg?f=fotoalbum_large)
Toen las ik een advies over HDTune Pro. Ik heb een leestest laten doen op die schijf en die zag er als volgt uit:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OXtl4KHZskETxfUqE6XIdzJ4.jpg?f=user_large)
Daarnaast had het programma ook nog een smart functie en die geeft dan het volgende aan:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KENqKMwcQnRZ6NmNrm2pDE8c.jpg?f=user_large)
Mijn vraag is nu moet ik de data op de HDD gaan backup en niet meer gebruiken of zeggen jullie de eerste keer was hij waarschijnlijk eventjes wat warmer geworden?
In die tweede pc zit namelijk geen fan om de schijven te koelen.
Maar het rare is dat de pc geinstalleerd is met openmediavault en die zegt dat de HDD nog goed is, dus op dit moment weet ik gewoon niet wat nou het beste is om te doen.
[ Voor 6% gewijzigd door leider12000 op 30-03-2025 10:44 ]