Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[ Voor 13% gewijzigd door Wilke op 30-03-2025 07:25 ]
Overigens zagen veel dit al aankomen, ik heb gehoord dat ze al maanden niets meer geleverd kregen van grote leveranciers vanwege de schulden. Dus als er al een uitverkoop komt, is de kans klein dat je gangbare producten kunt kopen tegen hoge kortingen (relevant want niet alleen zijn Hollanders in algemene zin zuinig, een redelijk deel van de muzikanten hebben ook een kleine beurs).
Het wrange is dat er in de jaren '00 een enorme strijd is geweest tussen fysieke winkels en online winkels. Bax was in die strijd de online winkel, die het leven van fysieke winkels heel lastig maakte door lage prijzen te hanteren. De strijd leek beslecht, in het voordeel van Bax die een enorm aandeel had (als ik voor de laagste prijs ging dan vergeleek ik doorgaans Bax en Thomann). Volgens mij zijn ze daarna juist weer iets meer op de winkels gaan inzetten, maar die voelden voor mij als showrooms (een beetje zoals coolblue denk ik).
Dit is uiteraard slecht nieuws voor klanten die net iets hadden besteld (ik heb toevallig net vorige week iets terug ontvangen na reparatie). Maar fysieke winkels zullen hier niet om rouwen, winkels die het moeilijk hadden, krijgen nu misschien weer een beetje lucht omdat ze meer fysieke bezoekers gaan krijgen.
Mijn 19" server-rack komt daar wegGeeBee schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 23:31:
Ik zoek de relevantie voor Tweakers.net.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
En zo zie je maar weer: Tweakers is vaak véél breder dan dat je in eerste instantie ooit zou durven gaan denken / dromen.GeeBee schreef op zondag 30 maart 2025 @ 18:22:
Iedereen bedankt voor de toelichting.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Potverdikkie 25 jaar alweer.
[ Voor 18% gewijzigd door GeeBee op 30-03-2025 23:00 ]
Bax heeft meer klanten dan alleen muzikanten en bands. Ze verkopen ook kabels en ICT producten. En de doelgroep van Tweakers zal daar ook wel eens een hoofdtelefoon etc. hebben kunnen kopen.The Eagle schreef op zondag 30 maart 2025 @ 00:46:
Enige idee hoeveel tweakers er dagelijks met audio en muziek bezig zijn ? Gezien je post historie kom je nooit in die hoek, maar kijk maar eens in Beeld en geluid en onderliggende. Dan snap je de relevantie
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs