Ik ben maar 1m65 en zou echt die trap met 8 treden niet willen hebben in een huis met normale plafondhoogte (250-270cm). Veel te hoog.
Thuis en ook bij klanten is 6 treden eigenlijk altijd ruim voldoende om goed bij het plafond te kunnen komen terwijl ik op de trede onder het plateau sta. Het plateau gebruik ik dan om de boormachine en/of wat materiaal neer te leggen. De bak bovenaan voor schroeven/pluggen en handgereedschap.
Een te grote huishoudtrap is lastiger om goed te positioneren (in de hoek van een kamer of in combinatie met meubels en dergelijke). Ook is een te grote trap lastiger manouvreren door een woning. De trap met 6 treden kan nog net verticaal door een deuropening en vertikaal loop je gewoon veel minder risico om tegen muren, meubels etc aan te botsen dan wanneer je de trap horizontaal moet houden om hem van de ene naar de andere kamer te kunnen verplaatsen. Met alle extra risico's op beschadiging van dien. Als je plafond niet al te hoog is en je zelf vrij lang bent, is 5 treden wellicht al ruim voldoende voor je en die is nog makkelijker door de woning te verplaatsen.
Alleen als het een
extra trap is die je in principe nooit binnen zult gebruiken, zou je een grote huishoudtrap kunnen overwegen. Maar is voor de klussen die je noemt een ladder (vouw, reform of uitschuif) niet praktischer?
[
Voor 9% gewijzigd door
Ivow85 op 29-03-2025 23:10
]
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.