Toon posts:

boxen draadloos

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is er een draadloos en betaalbaar boxsysteem???

frogger

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Zeikmode:

1. Waarom zonder draad? Draad werk je weg, heb je er geen last van.
2. Draad is goedkoper
3. Draad van dezelfde prijs als ene draadloos systeem biedt minder ruis.
4. Alle speakers moeten actief zijn omdat ze geen versterkt signaal meer krijgen van de versterker, heb je toch weer een aantal kabels nodig wat ongeveer gelijk is aan een niet-draadloos systeem.

Wat is het voordeel?

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

volgens mij krijg je bij een goedkoop draadloos systeem bigtime storing, net zoals je dat krijgt bij een draadloze koptelefoon

Verwijderd

Topicstarter
Waarom draadloos? Omdat ik graag een set in de woonkamer wil installeren en ik draden dan echt ondingen vind.
Daarnaast ben ik geen muziekfreak en zoek ik een redelijke geluidsweergave. Gewoon voor huis tuin en keuken gebruik zal ik maar zeggen
frogger

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Er zal toch ook stroom naar toe moeten dit betekent ook weer een draad want speakers op penlite's lijkt me niet echt goed :)

Verwijderd

zo gek vind ik dit niet hoor een draadloos systeem voor de boxen en dan moet dat zeker zonder storing kunnen op 800 mhz.
ze moeten ze zo maken dat je ze even aan zet als je een film wilt kijken met prologic ofzo.

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:15
gewoon een hifi setje kopen met infrarood boxen ofzo :)

pc speakers draadloos nog nooit goeie gezien om eerlijk te zijn :)

Verwijderd

met infrarood heb je natuurlijk altijd slecht ontvangst

Verwijderd

de draadloze hoofdtelefoons van sennheiser zijn toch ook goed waarom kan dat dan niet met boxen?

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Op zondag 16 september 2001 13:25 schreef frits2 het volgende:
de draadloze hoofdtelefoons van sennheiser zijn toch ook goed waarom kan dat dan niet met boxen?
Het kan wel met boxen maar schiet niet op want:
Boxen hebben veeel meer vermogen, en moeten dus grote voeding hebben, d.w.z. draden naar stopcontact.
Met boxen loop je niet door het huis, 1 keer draden aanleggen en wegwerken en je bent klaar, en geluidskwaliteit is dan echt wel beter.

specs

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op zondag 16 september 2001 12:50 schreef mweert het volgende:
Er zal toch ook stroom naar toe moeten dit betekent ook weer een draad want speakers op penlite's lijkt me niet echt goed :)
ja nog niet eens bij stil gestaan, dan ben je dus afhankelijk van de kwaliteit van de versterker in de box, dat gaat $$$ kosten, en je zit met die 220v kabel naarje stopcontact, nou zou het wel weten doe mij maar een gewoon kabeltje

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties
frogger

Verwijderd

Je kan het ook zelf in elkaar knutselen, stond laatst een stukje in een computer magazine, draadloze koptelefoon, versterker, audiokabel(tulp-tulp-->tulp-tulp).

En wat solderen, morgen komt er wel een lnk of verhaaltje online, even geduld dus nog!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

conrad heeft wel een setje, op 433mhz werkt het geloof ik. stereo, wel heeft elke box een snoer voor 220. kost iets van 350,-

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Een speaker bestaat (traditioneel) uit een magneet, een spoel en een membraam.

Door op de spoel wisselende spanningen te zetten gaat de membraam bewegen en komt uit geluid 'uit'.

Nu komt die spanning van een versterker, die het electrische muziek signaal versterkt.

Nu zou je dus de versterking in de speaker kunnen doen en de "muziek" draadloos verzenden, maar dan heb je nog stroom nodig. En bovendien heb je dan niets aan je versterker.

Gebruik gewoon goed speakerdraad en werk dan weg achter plinten etc.

Coïtus ergo sum

Pagina: 1