Webshop producten wijzigingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb een vraag voor de ervaren webshop bouwers/eigenaren.
Ik heb een webshop met meer dan 13.000 producten.
Veel van die producten zijn in de loop der tijd geüpdate met nieuwe productomschrijvingen en meta beschrijvingen voor Google en SEO titels.
Ook na het automatisch crawlen van Google worden alle wijzigingen NIET meegenomen door Google.

De enige manier waarom ik zit kan oplossen is handmatig in Google search console de pagina 1 voor 1 opnieuw te indexeren.
Dit is natuurlijk een tijdrovende klus en zal waarschijnlijk sneller kunnen.
Ik zie geen optie om een categorie opnieuw te indexeren.

De sitemap word wel dagelijks 'gezien' maar vermoed dat de sitemap niets te maken heeft met het opnieuw indexeren van producten.
De sitemap verwijderen en een nieuwe uploaden zorgt er misschien voor dat mijn posities in Google wegvallen (weet ik niet zeker)

Heeft er iemand ervaring hiermee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
In je sitemap zou je een <lastmod>2025-03-30</lastmod> moeten hebben dat aangeeft wanneer een pagina voor 't laatst gewijzigd is. Als je die echter continu, standaard, op "vandaag" (of "gisteren") hebt staan zal google ook zeggen: ja koekoek. En staat 't er niet in of op een hele oude datum dan zou je die eens kunnen updaten / toeveogen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 09:02
Google moet je website ook interessant genoeg vinden om snel langs te komen. Als pagina's al jaren niet veranderd zijn, is er voor Google niet echt een incentive om snel de pagina's weer te bezoeken.

De eerder opgegeven sitemap kan helpen, maar zeker geen garantie vanwege bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemkoolsaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Je kan in search console zien wanneer een bepaalde pagina voor het laatst is gecrawled. Het zou kunnen dat google je pagina nog wel recent heeft gecrawled, maar heeft besloten de meta titel en omschrijving niet te gebruiken. Dat gebeurt op onze webshops ook wel eens.

Doorgaans betekent dat dat het google algormitme vind dat je meta titel en/of omschrijving niet overeenkomen met de content op de pagina. Dan 'moet' je of je meta titel/omschrijving of je content aanpassen.