Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollingBitch
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 29-03 18:29
Ik heb een probleem met mijn Google Assistant.
Ik heb vier slimme stopcontacten waarop ik mijn verlichting heb aangesloten: zithoek, leeslamp, eiffeltoren, fotospot. Die stopcontacten zijn allen toegevoegd aan dezelfde 'woonkamer' en ik kon tot eergisteren met de opdracht 'Hey Google, verlichting aan/uit' tegelijk alle lampen aan en uit doen. Of ik kon ze uiteraard afzonderlijk bedienen: 'Hey Google, leeslamp aan'. Voor de volledigheid: ik heb een Google Nest mini. Maar zo ineens kan die Assistant die fotospot niet meer vinden. Het gekke is, dat ik het stopcontact wel kan bedienen met de schakelaar op mijn telefoon, dus er is nog wel contact met de WiFi. Desondanks heb ik het stopcontact al eens verwijderd en opnieuw gekoppeld, maar dat bracht geen uitkomst. Wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar dat de Assistant die fotospot weer 'ziet'. Wat kan hier nou gebeurd zijn? En belangrijker: hoe krijg ik dit opgelost? Ik vond mezelf eigenlijk behoorlijk bijdehand dat ik het allemaal zelf had afgericht, maar ineens voel ik me die grijze 64-jarige vrouw die ik ook daadwerkelijk ben. Wie poetst mijn ego weer op?

EDIT: eindelijk gelukt. Op de een of andere manier was dat ene stopcontact uit de Routine verdwenen en het heeft me 2 dagen gekost voordat ik dat in de gaten had. Maar hé, het werkt weer!

[ Voor 7% gewijzigd door RollingBitch op 29-03-2025 18:29 . Reden: Probleem opgelost ]