Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P57
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 04-05 18:48
Mijn vraag
Ik heb een thuisbatterij en zonnepanelen. Nu wil ik voor een groot deel van het jaar van het stroomnetwerk af. Dus hoofdschakelaar uit. De zonnepanelen voeden dan de thuisbatterij. Maar zowel de omvormer als de thuisbatterij checken of er stroom van het net is. Door een UPS te plaatsen, los ik dat probleem op. Echter doordat ik 3 fase heb, zijn 3 fase UPS’n erg duur. (Zijn voor grote vermogens).

Nu vroeg ik mij af of iemand iets slims weet om een kleine 3 fase UPS te bouwen of een andere oplossing?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het is een Nexus thuis batterij

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niets geprobeerd. Weet ook niet of er een hardware contact in de Nexus zit die je kunt overbruggen.

[mbr]Graag laatste twee 'hints' ook invullen, die staan er niet voor niets. Eigen inzet is verplicht op GoT.[/]

[ Voor 16% gewijzigd door P57 op 29-03-2025 22:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Koop een drie fase omvormer met bijbehorende batterij die stand-alone kan draaien. Andere oplossingen doen heel snel grote boem.

[ Voor 12% gewijzigd door jadjong op 29-03-2025 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:06
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Waarom vul je dit niet in?
Niemand zal nu een goed advies kunnen geven.
Je hebt waarschijnlijk de verkeerde thuisbatterij gekocht, bijvoorbeeld een Haier thuisbatterij kan wat jij wilt.
Op YouTube staan genoeg (Nederlandse) voorbeelden.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:35

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Dit kun je vergeten :) Het is echt niet zo simpel als dat ze alleen even een spanning moeten zien.

Dan had je gewoon een thuis accu met stand alone functie moeten kopen. En die kunt je NIET gebruiken zonder aanpassingen aan je meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20-05 17:42
Gebruik je krachtstroom apparaten in huis? zo nee, dan kun je ook in je groepenkast met meerdere 1 fase 230 volt UPS gaan (klooien)... maar pas op: boem is ho voor jou!

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P57
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 04-05 18:48
Dank voor het meedenken. Ik zal eens naar Haier thuisbatterij kijken
Pagina: 1