Reolink deurbel (v1) uitbreiden met wifi gong via HA

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-05 20:58
Ik las dat versie 1 van de Reolink deurbel niet compatible is met versie 2 van de reolink gong (chime).

Wel wil ik graag een extra gong voor boven toevoegen. Als ik de Reolink deurbel aan Home Assistant koppel, zou het mogelijk moeten zijn om een wifi gong te kopen die ik ook aan HA koppel en deze laat overgaan als er op de deurbel wordt gedrukt.

Iemand ervaring met een dergelijke setup?
Zo ja, wat voor wifi gong heb je gebruikt?

Of zijn er andere manieren om een extra gong te koppelen aan deze Reolink deurbel camera?

[ Voor 9% gewijzigd door Piet400 op 29-03-2025 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielsWrath
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Grappig genoeg ben ik naar precies hetzelfde op zoek. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb of je überhaupt twee chimes kan aansluiten aan de v1 versie van de reolink.

Op reddit heb ik deze post gevonden, waarin de KERUI M525 genoemd wordt als vervanger voor de orginele v1 chime.
Dus wellicht is het mogelijk om deze aan te schaffen en te testen met de reolink deurbel.

[ Voor 9% gewijzigd door DanielsWrath op 09-04-2025 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

In dit topic staan een paar adviezen: [Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie
Zelf heb ik een 433MHz gong van Ali erbij: https://nl.aliexpress.com...l?spm=a2g0o.home.search.0
En een trigger naar een Google Home Mini via HA

De Kerui van de post hierboven zou inderdaad ook werken: Tijsbeer in "[Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie"

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03:23
Ik gebruik 6 google mini’s die via ha gewoon deurbel geluid afspelen :-), welrkt perfect

[ Voor 4% gewijzigd door TweakerVincent op 09-04-2025 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielsWrath
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Kixtart schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:57:
In dit topic staan een paar adviezen: [Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie
Zelf heb ik een 433MHz gong van Ali erbij: https://nl.aliexpress.com...l?spm=a2g0o.home.search.0
En een trigger naar een Google Home Mini via HA

De Kerui van de post hierboven zou inderdaad ook werken: Tijsbeer in "[Reolink Video Doorbell PoE / WiFi] Ervaringen & Discussie"
Geweldig! Dit is precies waar ik naar zocht! Dank